Toller fokkers gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Toller fokkers gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-23 16:52

Hallo iedereen.
Na lang wikken en wegen ben ik er uit.
De volgende hond wordt een Nova Scotia Duck Toller Retriever.

Ik had de Australiën Shepherd, Border collie, Golden Retriever en de Toller op mijn lijstje staan.
Maar uit eindelijk gevallen voor de Toller.

Ik werk 4 dagen waarvan 3 thuis en 1 dag op kantoor. Op mijn kantoor dag kan de hond bij mijn ouders terecht. Op dit moment hebben mijn ouders nog een hond. Deze hond kan niet met andere honden. Dus ik wil ook pas een hond als die van mijn ouders er niet meer is.

Nu is hun hond aardig bejaard en je ziet gewoon dat het geen jaren meer gaat duren. Ik weet dat de wachtlijsten vaak lang zijn dus ik wil mij al op een wachtlijst laten plaatsen.

Ik ben opzoek naar een gezonde hond het liefste met stamboom. Ik heb een lichte voorkeur voor een teefje, maar vind karakter belangrijker dan geslacht.
Een donker blonde kleur met wat witte voetjes en een witte vlek op de borst vind ik prachtig, maar ook veel minder belangrijker dan gezondheid of geslacht en karakter.

Kunnen jullie mij eventueel fokkers aanraden waar ik op de wachtlijst geplaatst kan worden?
Ik ben opzoek naar fokkers die verstandig omgaan met de honden. Puppies die in huis opgroeien vind ik erg belangrijk.

Amandavd

Re: Toller fokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 17:03

Heb je al gezocht op de website van de rasvereniging naar fokkers?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-23 17:04

Amandavd schreef:
Heb je al gezocht op de website van de rasvereniging naar fokkers?

Ja ik heb wat af gescrold, maar bij vele een stop op de wachtlijst omdat ze voorlopig geen nestje verwachten!

Daarnaast kan het allemaal erg mooi lijken op z’n site. Maar toch vind ik het prettig om te horen van mensen die zelf een goede ervaring hebben met een fokker.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 17:36

11 juni is de jonge hondendag van de tollerclub, zie ook tollertales.nl, misschien is het wat om te komen kijken, daar zijn ook meerdere fokkers aanwezig. Dan kun je zien welke honden je aanspreken want ook binnen het ras zijn er verschillende types te vinden.

Ik heb een toller van Con Fuoco tollers, ze fokt af en toe een nestje. Zij fokt actieve honden waarmee je wel eea moet ondernemen. Mijn hondje vindt alles leuk, gehoorzaamheid, sport & spel al vindt ze jachttraining het leukste. Als je haar via FB of haar website in de gaten houdt dan meldt ze wanneer ze een nestje wil fokken en kun je contact opnemen of je op haar wachtlijst kan komen.

Onze Quinta.
Afbeelding

amigamia

Re: Toller fokkers gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 17:39

Probeer of great pleasure eens .
Zitten in belgie.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-23 22:51

Esther schreef:
11 juni is de jonge hondendag van de tollerclub, zie ook tollertales.nl, misschien is het wat om te komen kijken, daar zijn ook meerdere fokkers aanwezig. Dan kun je zien welke honden je aanspreken want ook binnen het ras zijn er verschillende types te vinden.

Ik heb een toller van Con Fuoco tollers, ze fokt af en toe een nestje. Zij fokt actieve honden waarmee je wel eea moet ondernemen. Mijn hondje vindt alles leuk, gehoorzaamheid, sport & spel al vindt ze jachttraining het leukste. Als je haar via FB of haar website in de gaten houdt dan meldt ze wanneer ze een nestje wil fokken en kun je contact opnemen of je op haar wachtlijst kan komen.

Onze Quinta.
[ [url=m/Q3sODl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ach wat een guitig koppie.
Ja actief heb ik geen probleem mee. Maar het moet niet zenuwachtig actief of over actief zijn.
Ik woon op 20 meter van een groot park. Dus een balletje of stok gooien is geen probleem als ik een keer niet heel ver kan lopen.

Ik wil er ook graag mee op een sport.
Zodat je in ieder geval 1 x in de 2 weken er op uit kan en een doel hebt om thuis mee te oefenen.

11 juni schrijf ik in mijn agenda. Weet nog niet of dat gaat lukken. Is een aardig stukje rijden en mijn moeder viert haar verjaardag dan. Maar wie weet kan ik wel. Thanks.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-23 22:51

amigamia schreef:
Zitten in belgie.

Deze kreeg ik ook via PB door dus ga ik zeker een mailtje heen sturen. Dank je.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 11:05

Leuk dat je een Toller wilt en goed dat je weg wilt blijven bij broodfokkers en dus wachten voor lief neemt :)

Ik wil je in ieder geval afraden om veel met balletjes te gooien, ik ken veel Tollers die hierdoor compleet over hun theewater gaan en hyper worden. Een denkspelletje of een sport is echt veel fijner voor je hond. Ik doe zelf jacht training met mijn Toller en dat doet hij echt fantastisch goed en beleeft hier zoveel plezier aan. Van achter een balletje aanrennen wordt hij niet “moe”, mooie aporten uitwerken wel.

Helaas hebben veel fokkers een gesloten wachtlijst. Er zijn ook fokkers die fokken met stamboom, gezondheidstesten etc. maar niet aangesloten zijn bij de rasvereniging. Bijvoorbeeld omdat zij het niet geheel eens zijn met de visie van de rasvereniging. Dit zijn ook prima fokkers. Zolang je maar wegblijft bij broodfok, die fokken zonder testen, zonder stamboom, maken geen overwogen combinaties (of aldoor dezelfde), bieden vaak op marktplaats diverse rassen aan etc.

Ik ben me ook aan het oriënteren op een pup erbij voor de toekomst. Voor mij is het van belang dat de fokker liefst ook iets qua jacht training doet zodat ik kan zien hoe de ouderdieren dit oppakken. En daarbij wil het oog ook wat en ik vind lang niet alle Tollers tegenwoordig mooi. Sommige fokken ze erg iel en hoog op de poten en wat vaal van kleur. Het is dus ook van belang wat je zelf voor ogen hebt qua hondje. Kijk goed naar de ouders en lijnen die een fokker gebruikt en of dit jou aanspreekt, óók qua karakters (imo het belangrijkst).

En misschien goed om te weten, bij dit ras kiezen veel/de meeste fokkers een hondje voor jou uit op basis van je voorkeuren en wat zij denken dat bij jou past.

Dit is mijn vrolijkerd <3
Afbeelding

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 11:57

daantjuhhh schreef:
amigamia schreef:
Zitten in belgie.

Deze kreeg ik ook via PB door dus ga ik zeker een mailtje heen sturen. Dank je.

Geen dank .
Dit was die van mij . Helaas overleden in 2021
Afbeelding

daantjuhhh

Re: Toller fokkers gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-23 12:42

Wat een knapperds worden er geplaatst.
Aan de ene kant kan ik niet wachten tot het zo ver is. Maar aan de andere kant hoop ik dat het nog heel lang duurt omdat dat betekent dat de hond van mijn ouders nog lang mee gaat.

Bedankt voor de nuttige tips Susanne.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-23 12:45

amigamia schreef:
Geen dank .
Dit was die van mij . Helaas overleden in 2021
[ [url=m/dZTJxZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is echt de keerzijde van het hebben van een hond. Weten dat je weer afscheid moet nemen van je maatje.
Een hond is voor mij echt meer dan een huisdier.
Het is een vriend waar je onvoorwaardelijk op kunt bouwen en vertrouwen.
Vreselijk om je vriendje te moeten missen. Sterkte.