Binnenkort komt de hyperactieve jonge Teckel van mijn moeder voor minstens twee maanden bij mij wonen omdat het bij mijn moeder niet helemaal goed gaat.
Nou hadden wij eerder een hele lieve rustige Friese Stabij die overal mee naartoe ging en thuis heel rustig was, en uiteraard was zij haar laatste jaren een stuk minder actief.
Ik ben dus zomaar benieuwd hoeveel jullie wandelen met jullie honden, en daarnaast nog doen met ze. En eventueel nog op/aanmerkingen op het 'rooster' dat ik nu aan het maken ben. Rooster uiteraard in potlood, maar omdat ik thuis werk wil ik wil wát structuur hebben om aan vast te houden.
Zijn 'valkuilen' zijn in mijn ogen: nog niet goed geleerd alleen te zijn, kan nog niet te lang plasje ophouden, te weinig mentale stimulatie, pakt van zichzelf te weinig rust. Teckel is 1,5 jaar oud.
Hoe ik het nu heb gepland voor de werkdagen:
07:00 - Kort rondje max half uur
07:30 - Eten
11:00 - Grote ronde 1 tot 1,5 uur (losloopgebied)
14:30 - Spelen/plasje doen/'trainen' in de tuin (grote groene kloostertuin)
17:30 - Eten
18:45 - Wandelen, 45 minuten/1 uur
22:00 - Laatste plasrondje
Daartussen ben ik dus zo'n 6 tot 7 uur aan het werk (4 dagen) en zal ik hem even kort alleen moeten laten soms voor een boodschapje.
Verder heb ik wat voerpuzzels en kongs etc. voor als ik aan het werk ben zodat hij dan wat stimulatie krijgt, maar ik wil dus ook dat hij genoeg rust (ook bench eventueel).
Wat denken jullie, zijn er nog manieren om het te optimaliseren? En daarnaast ben ik ook gewoon benieuwd wat jullie doen met jullie honden, ook om ze mentaal uit te dagen of juist rustig te krijgen