Slapeloze nachten ( poes)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

Slapeloze nachten ( poes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 04:24

Ik weet niet zo goed wat ik met deze situatie aan moet. Misschien hebben jullie tips.

Even een stukje voorgeschiedenis.
Ik heb onze peach geadopteerd als 6 weken oude kitten omdat ze anders verdronken zou worden. Veel te jong natuurlijk, maar het was wat het was.
Toen ze 9 weken oud was heb ik brand gehad en is ze 3 weken in de kliniek geweest. Ze had flink rook binnen gekregen en het is kantje boord geweest.

Daarna ongeveer 2 jaar in een eengezinswoning gewoond, en nadat ze opgeknapt was heeft ze zich tot redelijk actieve buitenkat ontwikkeld.
Ze heeft veel van haar sociale ontwikkeling gemist door zo jong van moeder af te gaan en daarna 3 weken alleen in een bench te liggen.

Na die 2 jaar ben ik gaan samenwonen met mijn man en hebben we een baby gekregen. Peach kwam toen onze baby er net was nog wel binnen in de nacht,dan sliep ze aan het voeteneind van het bed, maar verder weinig. Buiten kwam ze graag een kroel halen.
Onze baby moest ze niks van hebben. Het was blazen en weglopen zodra er een geluid uit kwam.

Onze buurvrouw is toen begonnen haar te voeren en binnen te halen. Ik was daar niet heel gelukkig mee, maar aangezien peach zo duidelijk aangaf dat ze bij ons niet happy was hebben we dit laten gebeuren.
Entingen en vlooiendruppels en zo ben ik gewoon blijven betalen. Het is immers mijn kat.

Nu vind de buurvrouw het na een dik jaar toch niet meer zo leuk. ( en dat is haar goed recht) dus heb ik de dame gevangen en binnen gepakt.. maar dat werkt dus niet. Ze doet er werkelijk alles aan om buiten te komen, en als dat niet lukt gaat ze enorm zitten klagen. Ze eet of drinkt ook amper dan.

Met kinderen in huis was het ook niet te vermijden, ze is weer ontsnapt, en loopt nu op straat rond. Ze slaapt onder de overkapping, of breekt in in het huis van de buren.
Ze komt nog wel kroelen, maar zodra ik haar oppak om naar binnen te brengen wordt ze echt link.

Ik weet niet goed wat ik met deze situatie aan moet.
Had een adoptie verzoek op fb geplaatst, maar toen kreeg ik zo veel oliebol over me heen. Terwijl ik alleen maar wil dat ze gelukkig is. En dat is ze bij ons niet meer.

Iemand tips?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 04:29

Lastig probleem TS.
Kunnen jullie de tuin niet afzetten zodat ze wil in jullie eigen tuin kan, maar er niet uit kan ontsnappen?
Ook onhandig van de buurvrouw om haar eerst te voeren en daarna niet meer te willen dat ze binnen komt.
Dat snapt een kat natuurlijk helemaal niet.

Olikea

Re: Slapeloze nachten ( poes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 04:50

Dat hebben we overwogen, maar het is een onmogelijk project vermoed ik. Ons dak loopt vrij laag af, ze ligt ook graag boven op het dak. En langs het dak kan ze overal heen.

Mee eens dat het niet handig is van de buurvrouw. Maar dat is nu eenmaal waar we mee moeten dealen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 07:04

Mijn stiefpa had hetzelfde aan de hand met zijn kat.. Hij heeft deze laten plaatsen.. Wel een investering, maar katlief blijft prima in de tuin..

https://www.catproofgardens.eu/

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 07:46

nine1987 schreef:
Mijn stiefpa had hetzelfde aan de hand met zijn kat.. Hij heeft deze laten plaatsen.. Wel een investering, maar katlief blijft prima in de tuin..

Ik ga mijn man hier naar laten kijken. Ben alleen bang dat dat niet werkt omdat ze via het dak weg kan.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 08:46

Kun je geen net over de tuin spannen?

Verder zou ik een gedragstherapeut inschakelen die thuis kan komen kijken naar de situatie

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 08:55

Achjee wat sneu allemaal voor het beestje... :(:)

Als ik dat zo lees dan heb ik het gevoel dat ze wellicht elders beter tot haar recht zou kunnen komen.
Bij jullie heeft ze het niet naar haar zin, rondlopen kan ook niet meer vanwege de buurvrouw :roll:

Ik zou dan toch alles inzetten op het vinden van een fijn plekje voor haar, bij mensen zonder kinderen / waar ze vrij over het erf rond kan scharrelen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 09:39

Eerlijk gezegd zou ik haar ook herplaatsen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 09:43

nine1987 schreef:

Mijn ouders hebben dit, maar dan met rollers.
Werkt echt fantastisch!

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 09:45

Ik snap de kat wel.

De kat snapt het niet.. eerder mocht ze wel bij de buurvrouw en nu ineens niet meer. Dat werkt niet zo bij katten. Als ze een tijd lang mogen komen dan zijn ze dit gewend..
Dit is heel lastig om te doorbreken. En wat hiervoor ook al gezegd is om misschien een omheining te maken maar ben bang dat dat misschien niet genoeg zal zijn omdat de kat naar de buurvrouw ging..

Enigste echte oplossing is denk ik een ander huisje zoeken waar ze wel in en uit mag lopen en niet weer een buurvrouw treffen waarbij dit gebeurd..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 09:56

maar dit is dan toch eigenlijk een probleem van de buurvrouw?
zij heeft de kat aangehaald,gevoerd en bedenkt zich nu van oh nee toch niet leuk.
en vervolgens mag jij dat dan op gaan lossen.
dat vind ik dus wel de omgekeerde wereld.

ik denk toch eigenlijk dat ik niet veel zou doen, voer gewoon op je eigen terrein,zorg voor een goede warme ligplaats voor de poes en de buurvrouw moet dan zelf maar de boel dicht houden denk ik zo.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 13:28

ellepel schreef:
maar dit is dan toch eigenlijk een probleem van de buurvrouw?
zij heeft de kat aangehaald,gevoerd en bedenkt zich nu van oh nee toch niet leuk.
en vervolgens mag jij dat dan op gaan lossen.
dat vind ik dus wel de omgekeerde wereld.

ik denk toch eigenlijk dat ik niet veel zou doen, voer gewoon op je eigen terrein,zorg voor een goede warme ligplaats voor de poes en de buurvrouw moet dan zelf maar de boel dicht houden denk ik zo.

In principe wel.. Maar vind het zo sneu voor poes. Het gaat me aan het hart..

Met pijn in mijn hart.. maar denk dat we haar moeten herplaatsen. Onder adoptie. Dan blijf ik zelf de kosten dragen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 13:33

Ik zou echt eerst een gedragstherapeut laten komen om de boel te bekijken en tips te geven

Verhuizen is voor een dier ook heel stressvol dus als het bij jullie opgelost kan worden is dat natuurlijk voor het dier het beste

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 20:37

Is het echt een probleem als ze buiten wil blijven? Sowieso zou ik haar de tijd geven om te wennen aan de situatie. Maak bij de overkapping een lekker plekje voor haar om te liggen. Wellicht is ze buiten met een warm en rustig plekje om te slapen ook heel gelukkig.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 20:39

ja zou ik ook doen en echt lekker voer kopen,desnoods wat vers vlees dat spul om poes te overtuigen dat die buurvrouw niet meer nodig is om heen te gaan.
denk dat het vast wel moet lukken.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 21:38

zonnebloem18 schreef:
Is het echt een probleem als ze buiten wil blijven? Sowieso zou ik haar de tijd geven om te wennen aan de situatie. Maak bij de overkapping een lekker plekje voor haar om te liggen. Wellicht is ze buiten met een warm en rustig plekje om te slapen ook heel gelukkig.

In principe niet. Maar als de buurvrouw haar deuren open zet gaat ze daar toch weer naar binnen

We hebben zitten kijken naar die dingen voor op de schutting, maar dat gaat niet volgens mijn man. Dan moeten we een hek op het dak bouwen. Een net is ook niet haalbaar met onze oppervlakte.

Qua wennen, daar hoopten we wel op maar onze baby is nu dik een jaar, dus die vlieger gaat niet op.

Ik ga er nog een paar dagen over wakker liggen denk ik

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 21:49

Tja dat ze bij de buurvrouw naar binnen gaat heeft ze zelf in de hand gewerkt. Dat is niet iets waar jij iets in kan doen. De buurvrouw moet haar wegjagen/buiten zetten en dan de deur maar dicht houden.

Kan je een foto delen van waar ze het dak op gaat, wellicht is er een hele simpele oplossing voor.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 20:29

zonnebloem18 schreef:
Kan je een foto delen van waar ze het dak op gaat, wellicht is er een hele simpele oplossing voor.

Ik zal morgen even foto's maken en een tekening. De huidige situatie is een enorme tuinrenovatie.