Bijna 2 jaar geleden heb ik Loeder geadopteerd, beetje wrange start, maar ze kreeg vleugels en vrat en ging.
Nu jaartje later en madam is geen natvoer-kat. Terwijl de rest doodgaat als ik thuiskom, ben de allerliefste, loopt Loet wat rond, snift wat en loopt weg, of neemt een hapje...
Wat voer ik: De hele dag staan deze brokken tot hun beschikking. Loetje eet er graag van.
's Avonds natvoer, animonda carny, rosie's farm , en een keer per week whiskas ( patat-dag voor mijn katten) Verwende tante is wel groot liefhebber van Poezenpudding maar hiervan krijgt ze hooguit 2 eetlepels per dag. Staat hier een kattenfontein beschikbaar, ze hebben een luik, dus bepalen zelf in- of uit. Genoeg wildleven wat ze zelf kunnen opsnaaien..
Loeder vrat zich de eerste maanden helemaal vol, maar nu interesseert het haar totaal niet. Oke, ze is niet ondervoed, maar wil wel dat ze alles binnen krijgt, lukt dat met mijn gevoerde brok?
Sorry, ik moest gewoon heel hard lachen om de titel.
Suzanne F.
Geplaatst: 05-05-23 21:07
Captain schreef:
Whahah dan ben ik niet de enige die wilde antwoorden: Nou mijn poes in ieder geval niet.
Maureen95
Geplaatst: 05-05-23 21:07
Als ik lees wat ze krijgt, lijkt mij dat meer dan genoeg. Dat er in de afgelopen maanden verandering opgetreden is, kan verdacht zijn. Is het geleidelijk gegaan of was het voergedrag binnen een paar dagen veranderd? Het zou kunnen zijn dat ze heel erg bij je moest wennen en dat ze daarom zoveel mogelijk binnen probeerde te krijgen, en dat ze nu op haar plekje is en minder voerdrang heeft.
Zie je dat ze eet? Ik zou haar een dag apart houden en kijken wat ze precies binnen krijgt. En ik zou een afspraak met de dierenarts maken om te kijken of er meer aan de hand is.
Wel een geweldige naam voor je kat. Heb je andere topic even gekeken en snap nu waarom ze zo heet Is ze wel wat beter opgedroogd?
Niobe
Geplaatst: 05-05-23 21:08
Captain schreef:
Same
Urbanus schreef:
Geen idee maar I love Loeder ♡♡♡
En same
tamary
Geplaatst: 05-05-23 21:08
Er staat dus een kwaliteitsbrok die ze goed eet en het is inmiddels weer buitenweer met van alles dat actief begint te worden en leuk is voor katten om te vangen. Hoe zwaar is ze? Want van goede brok hebben ze maar weinig nodig.
Je hebt echt een prima brok, mooi ruw eiwit en vet gehalte en graanvrij. Prota 21 heeft trouwens ook fijn natvoer.
Ik zou het even in de gaten houden, natvoer is wel erg belangrijk voor een goede nierfunctie, maar het kan maar zo zijn dat ze momenteel zich tegoed doet aan muizen en vogeltjes, dus dat ze daar haar “natvoer” vandaan haalt.
Bij een volgende DA controle ook even de tanden laten controleren voor de zekerheid en verder zou ik me er niet te druk om maken als ze niet afvalt.
Anoniem
Geplaatst: 06-05-23 19:46
Thanx ladies!
Ja, ik zie haar eten, dat is het probleem niet.
Wellicht ben ik wat beledigd omdat zij mijn geweldige natvoer niet zo aanvalt als de rest van de kudde.
Of ze muizen/vogels undsowieter eet, ik weet het niet, laatst kwam ze vol trots met een muis binnen die ze de hele woonkamer door heeft geslagen.. ( Vijf minuten later kwam Jan met een stokje binnen, ook vol trots, Jan is vegetarisch, gok ik )
Ja, de titel.. In de huidige samenleving wil ik een kat die een poes is geen kat noemen. Maar poes is ook weer zo beladen.. Had misschien beter kattin kunnen typen, ipv poes..