Help, mijn katten zijn bij verschillende databases geregistreerd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Help, mijn katten zijn bij verschillende databases geregistreerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 14:30

Eergisteren was mijn katje Maj jarig, hoera! *\o/* Zoals elk jaar kreeg ik een mail van de NDG, met de felicitaties en met het verzoek om te kijken of de registratie nog klopt. Omdat het adres niet meer klopt wilde ik het wijzigen, maar ik had niet zo'n code die je dan blijkbaar nodig hebt. Ik heb nu een code gekregen, dus voor Maj kan ik de actuele gegevens doorgeven.

Nu blijkt dat mijn andere kat niet bij NDG is geregistreerd. Via chipnummer.nl heb ik gevonden dat hij in de databank van Petbase staat. Hij staat daar onder de gegevens die inderdaad destijds (december 2006) mijn gegevens waren. Inmiddels heb ik een ander adres, telefoonnummer en achternaam, dus ook Petbase maar eens een bericht gestuurd. Op de site zie ik namelijk dat ik, toen Ju gechipt werd, een formulier zou moeten hebben ontvangen. Ik heb geen formulier, en ook geen e-mail gekregen destijds. De dierenarts heeft gewoon een stickertje met het chipnummer in het entingenboekje van mijn kat geplakt, en dat was het.

Eigenlijk vind ik het veel handiger om ze allebei in dezelfde database te hebben. Mijn katten zijn bij verschillende dierenartsen gechipt, die dus blijkbaar de registratie ergens anders doen. Weet iemand of je de registratie van je dier kunt overhevelen naar een andere database? Of zit ik voorlopig aan twee verschillende organisaties vast?

janouk

Re: Help, mijn katten zijn bij verschillende databases geregistreerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 14:40

Ik heb mijn katten ook in verschillende databases tegelijk zitten. Ze zijn via asiel ooit geregisteers en ik heb ze zelf ook laten registreren ergens anders.
Belangrijkste dat de gegevens naar voren komen als ze vermist zijn

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 14:47

Dat laatste ben ik nu mee bezig. Inmiddels ook van Petbase een bericht. Het is allemaal wel op te lossen gelukkig, als het goed is kan ik straks een account aanmaken en alle gegevens bijwerken.

Zou het alleen handig vinden als je zelf de database kunt kiezen. Is dat dan iets wat je van tevoren bij je dierenarts moet aangeven? Werken dierenartsen met één zo'n database samen, of kun je kiezen waar je je dier wil laten registreren? En natuurlijk vooral: kan ik één van de twee overschrijven naar de andere database?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 15:30

Dierenartsen werken vaak met een organisatie samen. Persoonlijk zou ik alles bij petbase laten registreren. Die hebben de meeste informatie zichtbaar voor bijvoorbeeld de dierenambulance.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 15:33

Je kan de ene kat ook aanmelden bij NDG en of de andere kat aanmelden bij petbase.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 15:44

luuntje schreef:
Je kan de ene kat ook aanmelden bij NDG en of de andere kat aanmelden bij petbase.

Oh top, dat is wat ik bedoel. Ik zou inderdaad graag Maj bij Petbase willen laten registreren.

Staat ze dan in twee databases? Of wordt ze overgeschreven? En kan ik de overschrijving regelen bij Petbase of bij NDG (waar ze nu is geregistreerd)?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 16:00

Is dat zo erg?

Mijn jongens staan bij NDG ingeschreven.

Via www.chipnummer.nl heb je een zoekmachine die alle databases afzoekt op de registratie.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 16:06

Ik vind het handiger op het op één plek te hebben. Maj is een paar jaar geleden enkele maanden vermist geweest en op zo'n moment ben ik niet in een stemming dat ik mij ga moeten proberen te herinneren welke database ook alweer bij welke kat hoort. Daarnaast is bij een wijziging, zoals een verhuizing, dat bij Petbase gratis.

Ik heb ze nu net direct maar even gemaild of ik Maj kan overschrijven.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 16:23

Hier staan de katten en honden, inmiddels, in dezelfde database, maar een van onze honden was door de vorige eigenaar in een andere database gezet. Dus daar staat ze ook nog steeds. Als de contact gegevens goed staan of goed gezet zijn maakt t niet uit waar ze staan.

Goed dat je ze gechipt en geregistreerd hebt!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 16:44

Overschrijven kan niet. Je kan wel de ene bij petbase inschrijven en bij NDG een verzoek doen om de gegevens te verwijderen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 16:46

Van Petbase kreeg ik inderdaad net bericht hoe ik haar daar kan registreren :)

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 16:51

Dierenartsen werken idd met een bepaalde databank samen, dit is verschillend per dierenartspraktijk. De ene werkt met petbase, de andere met backhomeclub, NDG, petlook etc. Zo heb je er een aantal. De dierenarts kan helaas niet op verzoek van de eigenaar bij een bepaalde databank registreren maar enkel bij degene waar ze bij zijn aangesloten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 16:53

Dank je wel voor de info FleurSandro :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 17:43

Ik heb alles bij backhomeclub. Kon daar gratis en gemakkelijk alles toevoegen en ik kan zelf adres en dergelijke veranderen zonder code of zonder dat ik er voor moet betalen.

Ik laat de kittenkopers ook daar een account maken en schrijf ze dan over (gratis) ik kan alle kittens nog steeds in mijn lijst zien staan dat vind ik wel heel prettig.