Hulup, voer bij kat met blaasgruis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boheme

Hulup, voer bij kat met blaasgruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 22:14

Na heerlijk verkeerd te zijn voorgelicht door de dierenarts , voeren wij nu al een jaar Prins Struvite kattenvoer. En dat is dus veel te lang .Dit was volgens de dierenarts geschikt voor onze "probleem "kat maar kon ook veilig gegeten worden door de 3 andere. Nu gaat de struviet serie van Prins eruit en zoek ik dus een voer wat het helpt voorkomen en geschikt is voor 3 andere katten. Apart voeren of voeren met een chip werkt niet, hij sloopt alles, en ik heb 24/7 droogvoer staan voor de andere katten.De kat is gecheckt door de dierenarts en de struviet is weg. Morgen bel ik( mits ik erdoor kom) de dierenarts zelf nog even voor informatie, maar ik was benieuwd of 1 van de bokkers nog ideeën heeft. Het liefst blijf ik Prins voeren, maar eventueel een ander merk is ook goed. We hebben 6 kattenbakken en 2 waterbakken, ook krijgen ze s'avonds een klein beetje natvoer aangelengd met water van edgar&cooper.

Afbeelding

Groetjes van de terrorist en blaasproblemen kat himzelf.

Lenexa

Re: Hulup, voer bij kat met blaasgruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:28

De mijne krijgt Hills Urinary care brokjes en 2x per dag een plak vers voer. M'n andere kat krijgt dezelfde brokjes, maar eet het vers voer niet en die krijgt dan iets anders nats of een paar andere brokjes. Ze eten het beide graag.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:43

Heb je een katten fontein?
Het is ook belangrijk dat je kat goed drinkt. En een fontein helpt daar bij.

Bij onze kater ging het toen vanzelf over.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 09:04

boemel schreef:
Heb je een katten fontein?
Het is ook belangrijk dat je kat goed drinkt. En een fontein helpt daar bij.

Bij onze kater ging het toen vanzelf over.

Ze drinken genoeg, het was bij hem stress gerelateerd. Ook de stress hebben we aangepakt.

Lenexa schreef:
De mijne krijgt Hills Urinary care brokjes en 2x per dag een plak vers voer. M'n andere kat krijgt dezelfde brokjes, maar eet het vers voer niet en die krijgt dan iets anders nats of een paar andere brokjes. Ze eten het beide graag.

Ik ga daar eens naar kijken, wie weet is dat wat. Dank je

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 09:14

Als stress het probleem was heeft hill's ook C/D Urinary stress een variant op de C/D Urinary care.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 09:21

Wij voeren onze kater royal canin urinairy s/o. Hij heeft nooit meer blaasgruis gehad.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 09:28

Annick75 schreef:
Als stress het probleem was heeft hill's ook C/D Urinary stress een variant op de C/D Urinary care.

Klopt het was stress, nu niet meer, hij was bang en had veel stress van de storm van vorig jaar. We hadden schade en wateroverlast toen. Hij is inmiddels 9 jaar en daarvoor nooit last van blaasgruis of iets gehad. Na de storm ook niet meer.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 09:30

Ik voer virbac prevention op aanraden van de dierenarts.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 00:03

Een van onze katers heeft ook blaasgruis gehad. Volgens mij toen hij rondom de 2 jaar was. Ook vermoeden stress. Jaar of 2 anti blaasgruis voer gegeven en daarna gestopt. Mijn gedachte was, als het stress is en de stress is weg dan is het niet meer nodig. Ondertussen bijna 6 jaar verder en nooit meer blaasgruis gehad.

Wel bij mogelijke stressvolle gebeurtenissen, zoals verhuizing en puppy erbij, tijdelijk een feliway gebruikt.