Welk speelgoed voor knabbelende hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

Welk speelgoed voor knabbelende hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-23 11:29

Onze tweede adoptie hond is nu 5 maanden bij ons en sinds kort heeft hij interesse in speelgoed *\o/*

Wij hebben vooral knuffels in huis omdat onze andere hond daar dol op is. Zij is heel zuinig met haar speelgoed en sloopt eigenlijk nooit iets. De nieuwe hond denkt daar iets anders over, hij knabbelt graag aan bepaalde delen van de knuffel. Zo zijn de steviger gestikte randjes favoriet maar ook de opgenaaide oogjes of labels moeten eraan geloven.
Ik probeer de knuffels te ruilen voor een flos touw en soms werkt dat, maar de baby draak knuffel is stiekem zijn favoriet.
Hij eet de stukjes stof ook op die hij eraf knabbelt maar dat lijkt mij niet zo gezond.

Hij krijgt ook gewoon kauwsnacks waar hij echt fanatiek op kan kauwen, maar met de knuffels is het anders want daar is hij echt speels mee en knabbelt dus meer als een soort hamster op de favoriete delen.
Omdat hij zich nu eindelijk vrij genoeg voelt om te spelen wil ik hem het plezier niet ontnemen maar zou hem graag iets geven wat misschien langer mee gaat en ook veiliger is.

Als jullie dus goede tips hebben dan hoor ik ze graag :D
De hond is trouwens 2,5 jaar en de tandjes zijn mooi (DA heeft ze twee weken geleden nog bekeken).

Hier foto met de favoriete knabbel onderdelen :')
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 12:56

Ah herkenbaar hoor :j mijn hond is absoluut geen sloper, maar alles wat lijkt op een labeltje wordt er fanatiek afgeknipt. Dus de daadwerkelijke labeltjes maar ook andere "flapjes". Het is bij hem imo niet vanuit kauwbehoefte maar gewoon een soort fiep; dat zit er en moet er af. Ik knip alle labeltjes en frutseltjes er dus op voorhand af. Als hij ergens een gaatje in maakt, naai ik het weer dicht. Gaat het echt stuk, gaat het weg. Maar dat is zelden. Een oplossing heb ik dus niet, behalve voorkomen door wegknippen en idd ruilen voor iets waar hij wel op mag kauwen als je het ziet.

Ik heb altijd nylabone sleutels liggen die hij graag pakt, of een stuk olijfhout. Maar knuffeltjes is hij zo gek van dat hij ze gewoon krijgt, maar zonder labels. De knuffels van Lambwolf zijn overigens heel stevig en labelloos dus die gaan sowieso erg goed!
Laatst bijgewerkt door Leo op 29-04-23 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Dagahra

Re: Welk speelgoed voor knabbelende hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 12:58

Nylabones :D

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 12:59

Mijn hond bijt pluche speelgoed ook meteen kapot maar latex speelgoed laat ze wel heel. Alleen zit daar meestal een piep in….
Heb je al eens een Kong gevuld met lekkers gegeven? Als die leeg is speelt mijn hond er vaak mee verder.

Wesco

Re: Welk speelgoed voor knabbelende hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 13:12

Waterbuffelhoorn

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-23 15:47

Bedankt voor de gegeven tips!
Ik ben alleen bang dat hij weinig interesse zal hebben in de benoemde kauwstaven al kan ik er altijd eens een halen voor hem.
Hij knabbelt vooral met zijn kleine voortanden aan de frutsels van de knuffels.

Leo schreef:
Ah herkenbaar hoor :j mijn hond is absoluut geen sloper, maar alles wat lijkt op een labeltje wordt er fanatiek afgeknipt. Dus de daadwerkelijke labeltjes maar ook andere "flapjes". Het is bij hem imo niet vanuit kauwbehoefte maar gewoon een soort fiep; dat zit er en moet er af. Ik knip alle labeltjes en frutseltjes er dus op voorhand af. Als hij ergens een gaatje in maakt, naai ik het weer dicht. Gaat het echt stuk, gaat het weg. Maar dat is zelden. Een oplossing heb ik dus niet, behalve voorkomen door wegknippen en idd ruilen voor iets waar hij wel op mag kauwen als je het ziet.

Ja hij heeft ook dat de frutsels eraf moeten, maar de geborduurde oogjes en versiersels op sommige speeltjes kan ik niet weg knippen :')
En ik heb 1 schelp van Lambwolf, die heeft ook een gat omdat het randje zo lekker kauwt…

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 17:37

Onze hond heeft de slang als favoriete speeltje naast zijn knuffels ik doe er dan wat lekker in b.v. zijn brokjes of vlees of wat pindakaas. https://www.yoursdesign.nl/product/9745 ... roen-42-cm
Ze heeft nog een aantal leuke dingen op haar site staan overigens ook de kong om die je kunt vullen wordt erg gewaardeerd, en de touwballen vind de onze leuker als de stukken flos touw