Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30418
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 21:28

Of om überhaupt niet meer de dierenambulance/asiel te bellen.

Wat balen TS. Wie weet dat de meneer met de erg gelijkende kat haar wel heeft geadopteerd. Oftewel teruggekregen. Maar daar zul je waarschijnlijk wel niet achter komen.

SnuitjeLove
Berichten: 1110
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 21:41

Hij had nog terug gereageerd dat het toch niet zijn kat was.

Koper

Berichten: 30418
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 21:46

Aha, okee :)

Hopelijk heeft het katje een goed thuis gekregen.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 21:56

Echt bizar. Ik begrijp het als je spijt hebt dat je ze hebt ingeschakeld -O-
Je eerlijkheid en nette gedrag wordt bestraft.

Mijn vriendin heeft al heel lang katten. Ze woont op een appartement drie hoog.
Ze laat de katten s'ochtends naar buiten, en rond 18:00 uur roept ze ze binnen.
De katten zijn het ritme gewend en komen altijd.
En ik ken wel meer mensen die een kat op een appartement houden. Sommigen laten de kat naar buiten, anderen niet.

Er zijn genoeg katten die nooit geplaatst worden omdat er teveel zijn. Waarom moeilijk doen over jouw huisvesting?
En dan niet het fatsoen hebben om jou netjes te informeren.
Geen goed woord voor!!

Daphne__
Berichten: 12500
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 22:11

SnuitjeLove schreef:
Het ging trouwens om het asiel dat al een paar keer eerder genoemd werd in dit topic.


Verbaasd me niet, wat een aso's daar :x

Ontzettend sneu dat je de kat niet kon adopteren TS!

purny

Berichten: 27584
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 22:11

Jeetje balen hoor. En tamelijk asociaal van het asiel om jou niet even op de hoogte ervan te brengen.

Koper

Berichten: 30418
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 22:48

Ik denk ook wel dat TS meer kans had gemaakt als het een mottige kat van 15 was geweest met een gescheurd oor en suikerziekte, bij wijze van spreken. Niet dat dat geen superleuke en lieve katten kunnen zijn, heb hier zelf iets vergelijkbaars liggen. Maar een jong katje met een aansprekend uiterlijk, die zijn ze zo kwijt natuurlijk. En dan kunnen ze zo veeleisend zijn qua naar buiten kunnen en dergelijke als ze willen.

MissYvette4u

Berichten: 2992
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 23:28

Wat jammer TS -O- en dat hadden ze idd wel ff anders kunnen communiceren >;) denk je t goed te doen, doen ze zo :n

Toen we op de website een knappe kittenpoes hadden uitgekozen, gaf t asiel aan dat ze die liever op n appartement wilde plaatsen ipv ergens waar ze buiten zou komen. Het was n hele lieve rustige kat die liever de hele dag binnen op je schoot/bank/ed lag. Dan hadden mensen in appartementen ook n kans op n kat ipv n kat die alleen maar naar buiten wil en ze gek zou maken.

Als t zo'n selectie was geweest, is t nog te begrijpennmaar helemaal niks laten weten is erg jammer.

SnuitjeLove
Berichten: 1110
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 23:36

Ja ik vind het helemaal prima dat er een selectie word gedaan en dat wellicht de conclusie wordt getrokken dat de kat beter af is in een andere leefomgeving. Maar dan hadden ze dat ook wel een week geleden tegen ons kunnen zeggen toen we het formulier hadden ingediend. Nu voel ik me een beetje aan het lijntje gehouden.

Sabri

Berichten: 1419
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 00:01

Begrijpelijk dat TS zich niet prettig voelt en beter is misschien een klacht in te dienen dan alleen slecht op een forum te praten en alleen maar asiels af te kraken..

Er werken ook veel vrijwilligers en misschien is er door de drukte het eea bij ingeschoten. Makkelijk om met vinger te wijzen, als je echt begaan bent bij de diertjes ga zelf eens vrijwilligers werk doen en zie hoe het is als katten 24/7 in een kooi kleiner dan een konijnenhok opgesloten zit en wat dat dan doet.

De asieldieren kunnen daar niks aandoen. Hier wordt er nooit een kat geplaatst bij de zogenaamde vinder. Want vaak blijkt dit toch het baasje te zijn. Daar wordt tevaak misbruik van gemaakt omdat men dan op een goedkope manier de kat gechipt, gesteriliseerd, ontvlooit en medisch opgelapt terug heeft..
Er zijn ook sites waar katten in dodingsasiel zitten en smeken om een huisje, zo niet worden ze afgemaakt wegens ruimtegebrek. Daar zijn genoeg sites van op bv marktplaats en buitenlandse stichting, en ook prachtige exemplaren. Gelukkig is zo euthanasie beleid hier alleen maar voor de wat oudere of zieke, onaantrekkelijke katten.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 18-05-23 00:33, in het totaal 3 keer bewerkt

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 00:02

Koper schreef:
Ik denk ook wel dat TS meer kans had gemaakt als het een mottige kat van 15 was geweest met een gescheurd oor en suikerziekte, bij wijze van spreken. Niet dat dat geen superleuke en lieve katten kunnen zijn, heb hier zelf iets vergelijkbaars liggen. Maar een jong katje met een aansprekend uiterlijk, die zijn ze zo kwijt natuurlijk. En dan kunnen ze zo veeleisend zijn qua naar buiten kunnen en dergelijke als ze willen.
Stille meelezer hier, onwijs rottig einde zo TS.

Ik kan bovenstaand wel bevestigen. Ik liep een kleine 20 jaar terug, kort, stage bij een dierenasiel. Er kwam een onwijs leuk en jong duo binnen, 2 rode broertjes. Een van de vrijwilligsters was fan van die kleur, al bij binnenkomst stonden ze op haar naam en na 13 dagen woonden ze bij haar, heel vreemd.

Sabri

Berichten: 1419
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 00:06

@Aili zo werkt dat inderdaad. Maar ook vaak dieren die er al zolang zitten of zo lastig of ziek/lelijk en oud zijn dat ze anders ingeslapen worden.. Is niet vreemd. Gebeurd vaak dat vrijwilligers adopteren. Heb ik ook gedaan. Alleen moest er ook nog best een bedrag voor betalen, ondanks dat ik er veel uren hard werkte en er zelfs geen reiskosten vanaf kan in de dierenhulp wereld..

SnuitjeLove
Berichten: 1110
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-23 00:30

Ik ben ook zeker met oude en zieke dieren begaan. Zo heb ik zelf al eens konijnen geadopteerd de speciale verzorging nodig hadden en niemand wilde hebben. Ik wil ook zeker niet met een vingertje wijzen en heb inderdaad een klacht ingediend, wellicht krijg ik daar nog reactie op.

Als ik de mogelijkheid had om vrijwilligerswerk te doen had ik dat zeker gedaan, helaas is dat door fysieke beperkingen niet mogelijk vandaar dat ik dan graag mij nuttig maak door het verzorgen van een geadopteerd dier in huis.

Sabri

Berichten: 1419
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 00:41

Dan ben je al op de goede weg SnuitjeLover! Ik heb nu weer naast een geadopteerde kat van het dierenhospitaal een geadopteerde hamster uit de knaagdieren opvang. Zoiets geeft toch veel meer voldoening voor mij dan de zgn. pretnestjes terwijl de asiels overvol zitten diereen soms ook worden afgemaakt als er geen huisje is.
Stichting Zilver heeft ook wel katten, dat zijn wel allemaal binnenkatten, zij is wel heel goed in haar communicatie, belt bij serieuze mensen voor een goede intake, en wil ook zeker checken of de kat bij diegene past. En zo zijn er nog veel van dat soort stichtingen.
Stichting kat in nood ook een supergoede Stichting en ook goed in communicatie naar potentiële mensen die hun katten nog een fijn leven willen geven. Bv zetten er ook duidelijk bij waarom een kat beter een binnenkat kan zijn(bv nu kat Pirate op hun site).
Zoiets geeft veel voldoening is mijn ervaring.
Ik heb ooit een asielkat die buiten gewend was geadopteerd. Asiel gaf aan niet te weten of het zou gaan op 4 kamerflat met afgezet balkon. Mocht het proberen. Resultaat; kat ongelukkig, bleef mauwen en was duidelijk buiten gewend, ook na 3 maand veel spelen en afleiding binnen..Heb hem dus weer terug moeten doen..Zoiets is ook niet echt leuk en sindsdien neem ik op zeker een kat die alleen binnen kan zolang ik geen tuin heb.

SnuitjeLove
Berichten: 1110
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-23 01:10

Ja heel begrijpelijk en goed dat je dat zo doet. Ik zal die stichtingen onthouden voor eventueel de toekomst. Voor nu hebben we besloten toch niet bij de andere kittens te gaan kijken. We hebben daar geen 'gevoel' bij en ik ben zelf niet van de pretnestjes dus dan voelt het voor mij ook niet goed zo'n kitten te nemen. Daarnaast willen we nu ook niet geforceerd gaan zoeken naar een dier. Voor nu laten we het rusten en wie weet komt er in de toekomst wel een dier op ons pad wat onze zorg nodig heeft. Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken en duimen en het bieden van een luisterend oor. Het was fijn om gehoord te worden en mijn frustraties van mij af te kunnen zetten. Daarnaast hebben veel reacties mij ook geholpen met het perspectief van de andere kant te laten zien waarvoor dank.

Nimber

Berichten: 26558
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 02:09

Ah wat onwijs jammer zeg.
Ik had het je gegund

wisja

Berichten: 698
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Delft

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 02:47

Ik kom nu je topic pas tegen en wat jammer van de wending. Maar er zijn ook echt stichtingen en asiels die juist heel blij zouden worden van wat jullie te bieden hebben. Ik ben zelf gastgezin bij een stichting en heb nu ook een koppeltje zitten die precies zoeken wat jij aanbied. En eerlijk ik ben al 6 weken keihard bezig voor ze en ik krijg er gewoon geen reacties op.
Laat je iedergeval niet door 1 asiel gekmaken. Er zijn er ook veel die zich helemaal niet blind staren op hoe groot je huis of tuin is, maar juist naar het totaal plaatje kijken :)

Lucia88

Berichten: 553
Geregistreerd: 06-06-15

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 07:49

Wat stom zeg, jammer TS!
Ik kan bevestigen dat niet alle asielen zo zijn, maar dit valt mij ook wel heel erg tegen!

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 10:09

Oh Wisja.... wat sneu dat je niemand vind voor je koppeltje... mag je er een foto van plaatsen hier in het topic...? De originele vraag is nu toch voorbij zeg maar :(:)

SnuitjeLove
Berichten: 1110
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-23 10:55

Van mij mag je best informatie delen over je koppeltje Wisja!

Sabri

Berichten: 1419
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 11:17

Dan komt toch een beetje ook nog waarom ook nog vaak geweigerd wordt dat een kat naar de vinder gaat. Om impuls aankopen te voorkomen. Mensen zijn soms zo begaan en dierenliefde gaat ver, terwijl mensen misschien helemaal niet een kat wilden maar teveel het lot van het dier aantrokken en zich daar verantwoordelijk voor voelden. Wat ook prima is want zonder oplettende burgers zijn de dierenambulance en hulp naar verweesde katten ook nergens.

Hopelijk komt er een positieve antwoord op je klacht. Voor jou is het die ene kat, voor hun is het misschien die ene kat van de vele tientallen zielige opgehaalde katten die week. En dan nog eens een meervoud aan mailtjes van hoe het ermee gaat, en potentiële kandidaten. Ergens heeft iemand een fout gemaakt, alleen dat wil dan niet zeggen dat het hele asiel of de hele asielwereld dan fout is.

Ik zou ook wel een leuk plaatje willen van de katjes. :)

Xanne
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 11:21

Dierenasiel Zwolle toch? Dat voert al jaren een heel apart beleid.

Heel erg jammer, SnuitjeLove. Hopelijk is de poes alsnog goed terecht gekomen.

wisja

Berichten: 698
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 11:58

SnuitjeLove schreef:
Van mij mag je best informatie delen over je koppeltje Wisja!


Bij deze: ze heten Dino en Fluff. Helaas beide chronisch niesziekte. Geeft vrij weinig problemen, maar ze zijn zo nu en dan verkouden. Daarnaast heeft Fluff ook helaas een hartruisje. Dit is doormiddel van een echo gecheckt en lijkt niks ernstigs te zijn, maar hij was/is nog klein dus zal voor de zekerheid nog een keer gecheckt moeten worden als hij wat ouder is. Dino heeft wat overbeet, maar dat geeft hem 0 problemen. Fluff is rond de 7 maanden en dino rond de 10, wat net een rot leeftijd is met plaatsen. De meeste mensen willen of hele kleintjes of al ouder..

Maar naast de medische geschiedenis zijn ze zo leuk. Fluff is met de fles grootgebracht en heeft een pleegmamma gehad. Hij heeft nadat hij loskomt dus echt een superaanhankelijk karakter. Hij zit bij mij het liefst in mijn armen of nek. Dino is wat minder van het oppakken, maar zeker niet minder lief. Komt ook regelmatig bij je liggen en word graag geaaid. Beide zijn wel een beetje stalkers dus lopen je graag overal achterna :). En ze zijn natuurlijk nog heel erg speels.

Ik heb zelf ook oprecht getwijfeld om ze zelf te houden ze zijn zo leuk. Maar ik heb er zelf al 4. En daarnaast vang ik voornamelijk de flessetjes op, die nog erg klein en vatbaar zijn wat met hun dus slecht combineert.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
( Dino heeft door zijn niesziekte een wat 'traag' 3e ooglid. Het is dus erg lastig een foto te maken zonder dat je dat ziet. Maar het trekt dus wel gewoon netjes weg :)

SnuitjeLove
Berichten: 1110
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-23 12:07

Wat een mooierds!

Ik ga de foto's gewoon even laten zien aan mijn vriend, wellicht word hij toch verliefd haha. Zodra dieren medische mankementjes hebben gaat mijn 'zorginstinct' aan. Ik voel me dan heel erg nuttig als ik voor dit soort diertjes kan zorgen.
Zijn dit katten die in de toekomst denk je naar buiten kunnen? Al dan niet met een tuigje, of moeten ze vanwege hun medische zorgen binnenkatten blijven?

wisja

Berichten: 698
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 12:19

SnuitjeLove schreef:
Wat een mooierds!

Ik ga de foto's gewoon even laten zien aan mijn vriend, wellicht word hij toch verliefd haha. Zodra dieren medische mankementjes hebben gaat mijn 'zorginstinct' aan. Ik voel me dan heel erg nuttig als ik voor dit soort diertjes kan zorgen.
Zijn dit katten die in de toekomst denk je naar buiten kunnen? Al dan niet met een tuigje, of moeten ze vanwege hun medische zorgen binnenkatten blijven?


Ze lopen bij mij op een afgezet balkon en vinden dat heel fijn. Los de wijde wereld ingooien zou ik persoonlijk niet doen. Maar ze kunnen zeker lekker (onder toezicht) naar buiten!