Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 17:48

Melzazu schreef:
SnuitjeLove schreef:
Maar stel, je laat zo'n diertje ophalen door iemand anders. Dan staat chip enzo geregistreerd op die persoon. Hoe zet je dat dan over naar jezelf?


https://ndg.nl/gegevens-aanpassen/

Helaas heb je daar de inloggevens/pasje voor nodig die je dus niet hebt als nieuwe eigenaar.
Als je alsnog een dier op jouw naam wilt hebben dan nemen hun contact op met de laatst bekende eigenaar en als deze niets wilt doen (of degene mag niet weten waar hun oude dier is) dan heb je als nieuwe eigenaar gewoon pech.

Hutcherson

Berichten: 7429
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 17:51

Daphara schreef:
SnuitjeLove schreef:
We hebben het asiel gebeld met ons verhaal. Ze deden helaas een beetje moeilijk, begonnen over kosten en dat ze eerst gestillariseerd moest worden wat een maand kon duren. We gaven vriendelijk aan dit helemaal geen probleem te vinden.
Toen zeiden ze dat we maar een formulier in moesten vullen en dat mensen dan komen checken of wij in een geschikte woning wonen. De poes moest wel naar buiten kunnen en werd liever niet in de omgeving geplaats waarin ze is gevonden.

We denken nu dat we geen kans maken, omdat we in een klein appartement wonen en de poes niet zelfstandig naar buiten kan (vandaar het willen wennen aan een tuigje), dus we voelen ons een beetje down.

Uiteindelijk natuurlijk goed dat het asiel zo kieskeurig is want dan krijgt het diertje vast een goed plekje alleen vermoed ik niet dat wij dan ooit kans maken op een asiel katje.


Ik vind dat echt zo'n dooddoener van asiels, dat een kat per definitie naar buiten zou moeten kunnen. Er zijn echt legio katten die binnen even gelukkig zijn als buiten. Even balkon afzetten om veilig een frisse neus te kunnen halen en vogeltjes te kunnen kijken, wat klim mogelijkheden is huis (bijvoorbeeld plankjes langs de muur) en dan zijn veel katten echt al super gelukkig. Veilig van gevaarlijkverkeer en andere gevaren als FIV/FeLV besmetting.

Ook voor de natuur zou het veel beter zijn als katten niet (verder dan eigen terrein) vrij buiten zouden lopen. Asiels zouden er goed aan doen dat eens wat meer te gaan stimuleren.


Ja inderdaad!
Nu snap ik dat de asiels volzitten.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:06

FennyPower schreef:
Ik ben opzich blij om te lezen dat veel vinden dat een kat niet los hoort te lopen.
Puur omdat er zoveel gebeurt buiten en katten vermist raken oid..( komt echt extreem veel voor heb ik gezien als oud dierenambulance medewerker..)
Mijn katten hebben een eigen balkonnetje , ik vind dat ze de buitenlucht verdienen op deze manier.
En je hebt ze altijd om je heen.
Asiel heeft hier verder ook nooit gebeld met de vraag hoe het ging.
[ [url=m/fbWw2B.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iXY3CM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tJJgKX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8jd4yy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat heb je mooi gemaakt!
Ik vind het een lastig vraagstuk: ik gun de katten hun vrijheid buiten wel. Maar er zijn zoveel, teveel! katten en ze zorgen ook voor overlast. Mijn moeder stak altijd zoveel zorg in haar tuin, en ze vond het vreselijk dat er altijd katten in kwamen graven en poepen.
En ikzelf erger me wel aan de katten die mijn honden -die ik in de wijk netjes aangelijnd uitlaat- aanvallen + in de zomer met het raam open slapen wordt regelmatig onmogelijk gemaakt door hardnekkig kattengejank -O-

Temeraire

Berichten: 3538
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:09

De asiels zitten niet vol, de normale plaatsbare katten en honden zijn altijd snel gereserveerd. Daar moet je echt snel bij zijn anders vis je achter het net.

Op zich een goede zaak, daardoor kunnen ze selectief zijn met de nieuwe eigenaren. Alleen jammer dat sommige daar in doorslaan.

Ik blijf hopen dat het goed komt voor TS, ben benieuwd.

Jessix

Berichten: 16483
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 20:00

Nikass schreef:
Dat heb je mooi gemaakt!
Ik vind het een lastig vraagstuk: ik gun de katten hun vrijheid buiten wel. Maar er zijn zoveel, teveel! katten en ze zorgen ook voor overlast. Mijn moeder stak altijd zoveel zorg in haar tuin, en ze vond het vreselijk dat er altijd katten in kwamen graven en poepen.
En ikzelf erger me wel aan de katten die mijn honden -die ik in de wijk netjes aangelijnd uitlaat- aanvallen + in de zomer met het raam open slapen wordt regelmatig onmogelijk gemaakt door hardnekkig kattengejank -O-


Ik heb mijn katten altijd op de dag buiten, maar woon dan ook in een omgeving waarin dat kan. Zelf een grote lap grond, woon achteraan een doodlopend laantje en de enige anderen mensen die er wonen hebben zelf ook meerdere katten. Als ik zie hoe ze hier in vrijheid leven en echt de ruimte hebben, dan weet ik voor mezelf wel dat ik het nooit anders zou willen. Natuurlijk kan je kat wennen aan binnen blijven of aan een ren, maar je paard went ook wel aan de stal of een kleine paddock. Ik wil ze meer bieden. In andere omstandigheden zou ik geen katten hebben.

Maar dat is hoe ik mijn dieren wil houden en niet waar het topic over gaat. Zou ik ze door omstandigheden (kan me niet voorstellen) moeten herplaatsen, dan zou ik ze graag op een boerderij zien o.i.d.

SnuitjeLove
Berichten: 1094
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-23 20:13

Wat een mooi balkon op die foto's. Aan de andere kant vind ik het dan ook altijd wel weer leuk om tijdens wandelingen loslopende katten te begroeten.

Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat ik het asiel moet vertrouwen dat ze een goed baasje gaan uitzoeken. Ik denk dat dit een heel makkelijk katje is dus als ze vinden dat deze een plekje met tuin nodig heeft dan heb ik daar vrede mee.
Uiteraard ga ik het asiel nog benaderen met mijn verhaal, maar ik heb wel besloten dat ik geen leugens ga ophangen en ook niet via een andere weg aan de kat probeer te komen.

Dan is dat gewoon een kwestie vam accepteren en heeft het zo moeten zijn. Dan zal vast wel een keer een ander katje op ons pad komen.

Jessix

Berichten: 16483
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 20:18

SnuitjeLove schreef:
Wat een mooi balkon op die foto's. Aan de andere kant vind ik het dan ook altijd wel weer leuk om tijdens wandelingen loslopende katten te begroeten.

Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat ik het asiel moet vertrouwen dat ze een goed baasje gaan uitzoeken. Ik denk dat dit een heel makkelijk katje is dus als ze vinden dat deze een plekje met tuin nodig heeft dan heb ik daar vrede mee.
Uiteraard ga ik het asiel nog benaderen met mijn verhaal, maar ik heb wel besloten dat ik geen leugens ga ophangen en ook niet via een andere weg aan de kat probeer te komen.

Dan is dat gewoon een kwestie vam accepteren en heeft het zo moeten zijn. Dan zal vast wel een keer een ander katje op ons pad komen.

Inderdaad, als het zo moet zijn dan komt het vanzelf weer naar je toe. Maar ik snap dat je nu denkt, had ik haar maar gewoon zelf gehouden.

Pareltjes
Berichten: 2219
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 08:42

FennyPower schreef:
Ik ben opzich blij om te lezen dat veel vinden dat een kat niet los hoort te lopen.
Puur omdat er zoveel gebeurt buiten en katten vermist raken oid..( komt echt extreem veel voor heb ik gezien als oud dierenambulance medewerker..)
Mijn katten hebben een eigen balkonnetje , ik vind dat ze de buitenlucht verdienen op deze manier.
En je hebt ze altijd om je heen.
Asiel heeft hier verder ook nooit gebeld met de vraag hoe het ging.
[ [url=m/fbWw2B.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iXY3CM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tJJgKX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8jd4yy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn katten lopen gewoon buiten. Heb al 40 jaar katten en ze worden allemaal zo’n 17 jaar. Ik realiseer me terdege dat er altijd wat kan gebeuren. Ze zijn voorzien van een tracker. Verder dan 800 meter rondom gaan ze niet van huis. En eerlijk gezegd heb ik liever dat ze in vrijheid leven met de kans op een ongeluk dan het hele leven opgesloten omdat het baasje bang is dat ze wat overkomt.

Nu woon ik in een omgeving waar dat kan, rand van een dorp en weinig verkeer. Misschien is dat ook iets om in overweging te nemen. Dat niet alle locaties zich lenen voor het houden van dieren. Zoals bijv. 60m2 met een doberman en 3 katten.....

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 08:46

Hier achter het huis heel wat hectares (van de buurman....) waar ze een leven lang rond kunnen struinen op allemaal mooie plekjes vòl met muizen enzo. Roofvogels weten het hier ook goed te vinden :j

Maar die eikels kiezen er toch voor om de soms best wel drukke polderweg aan de voorkant van het huis over te gaan, dus de nieuwe katten mogen niet meer uit de tuin. Ik baal er wel van maar 2x een aangereden kat in de lappenmand gehad hebben is genoeg.

Pareltjes
Berichten: 2219
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 08:51

Nikass schreef:
Ik ben het volledig met je eens Pareltjes :j
Mijn ervaring met het asiel is misschien niet representatief (dat weet ik uiteraard niet), maar ook niet positief. (is al wel weer langer geleden)
Heel veel gedoe gehad om een in beslag genomen hond uit het asiel te halen. En alle redenen/tegenwerking bleek uiteindelijk een wassen neus.
Ook het komen kijken naar onze woning. Hebben ze wel gedaan, maar pas toen de hond al weken bij ons was.
De medewerker kon nog niet één zinnige vraag bedenken of opmerking plaatsen. Ze zat maar een beetje schaapachtig te luisteren naar mijn enthousiaste verhalen over de hond, tot ik me realiseerde dat ze totaal geen idee had waar ik het over had.

Het asiel wilde niet vertellen waarom de hond in beslag genomen was. Dat vond ik erg raar. Ik heb vervolgens de politie gebeld en zij verbonden me zonder problemen door met de politieman die de hond daadwerkelijk uit het huis gehaald had. Zonder persoonlijke informatie te verstrekken vertelde hij mij zonder enig probleem wat de situatie was waar de hond uit kwam. Ook legde hij mij uit hoe in beslag name werkt en wat de redenen daarvoor kunnen zijn. Ik hoefde bijvoorbeeld niet bang te zijn dat de hond een kind (ernstig)gebeten had, want dat soort honden werden niet herplaatst.

Volgens de regels van het asiel heb ik netjes opgebeld toen de hond uiteindelijk op oudere leeftijd overleed.
Dit vonden ze echter vreemd, ze vroegen zich af waarom ik belde (stond in het asiel contract dat dat moest!!) en konden geen enkele informatie over de hond terugvinden in hun systeem.

Ik denk wel dat eea per asiel verschillend kan zijn.
Bij een ander asiel heb ik wel eens tijdelijk een hond uitgelaten. Die kreeg ik zó mee.


Ik haal heel mn leven mijn katten uit het asiel, meestal oudere moeilijk plaatsbare dieren. Er is in 40 jaar nog nooit iemand komen kijken. Bij overlijden laat ik niets meer weten. Het interesseert ze niets. De afgelopen jaren zijn asiels krampachtige instanties geworden. Ik breng er geen dier meer naar toe. Regel het zelf wel met dierenartsen. Daarmee zijn ook mijn donaties vervallen aangezien ik de kosten zelf draag. Te veel gedoe tegenwoordig en de onnozelheid is soms ook onvoorstelbaar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110808
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 08:56

Hier bij zowel asielhonden als katten echt wel gehad dat het asiel kwam kijken hoor.
Bij de hond toen zelfs 2 keer, na een week of 8 en na een half jaar geloof ik.

Koper

Berichten: 30344
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 09:14

Conclusie: het verschilt enorm per asiel.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 09:23

Een kat hoort net zoals elk dier zoveel mogelijk zijn natuurlijke gedrag uit te kunnen oefenen. En dat betekend niet dat ze perse de hele wijk door hoeven struinen om vogels te vangen.
Mijn kat komt onder toezicht buiten in de tuin. Ten eerste is het gewoon lekker om zelf ook buiten te zijn en ten tweede is een kat ook een huisdier wat tijd kost.
Opvoeden kost tijd. En dat gaat vaak mis. Mensen kopen een kat, gooien hem met 6 maand na de castratie naar buiten en dat is het dan. Mega drama om ze in een reismandje te krijgen. Medicatie geven is ellende. Want het is nooit geoefend. Het is toch gek. Onze honden trainen we wel, de paarden ook, maar de kat niet…
Er zijn enorme community’s van mensen die de kat uitlaten, mee nemen op reis etc. Het kan prima. Maar niet als je het niet oefent en met 8 jaar nog een tuig aan wil doen. Dan gaat Felix daar niet zo lekker op.
Het is net zoals met honden, die laat je ook uit en lekker rennen. Paarden gaan ook de paddock of weide op. Het zijn dieren die moeten bewegen. Maar dat wil niet zeggen dat we ze los moeten gooien op de Veluwe en voor lief moeten nemen dat er af en toe eentje geschept wordt op de A50….

As we speak loopt mijn kat in de “wei”. Lekker een uurtje van het ochtendzonnetje genieten in de tuin waarvan de schutting is voorzien van een anti-ontsnap regel. Koste 10 euro per meter schutting en een uurtje klussen… het kan allemaal wel, als mensen maar willen.
En het asiel hier is daar prima mee. Kat komt niets tekort, maar kan geen kilometers rondsjouwen. Wel voldoende uitdaging in het huis, de tuin en veel persoonlijke aandacht. Als je het goed kan uitleggen en de communicatie open houdt is er vaak meer mogelijk dan je denkt.

Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 09:41

Wat jammer TS dat asiel die regels en eisen stelt.

Hier heb ik ook eens geïnformeerd voor een kat (boerderij kat) maar hier willen ze dat je ze per 2 neemt. Nou dat wou ik dus niet omdat hier al 3 andere katten rondlopen, niet van mezelf maar dus wel katten die bij elkaar komen en ook eens met elkaar spelen.

Ik heb ook wel eens een kitten opgevangen, die had mijn vader gevonden op z'n werk doornat van de regen tussen de struiken, zat er al een paar dagen want ze hoorden een klagend gemiauw maar konden telkens niets zien, tot die ene dag dat het hard regende. Kitten was nog geen 7 weken oud. We vermoeden zelfs dat die maar 5 weken was, was echt kleiner dan de 8 weken ouden kitten die mijn vriend toen had. Het dier was mager, uitgehongerd en ijskoud. Vermoedelijk was deze kitten gedumpt of het was een wild geboren dat kan ook want er zijn daar geen woonhuizen vlakbij.

We hebben die opgewarmd en wat te eten gegeven, daarna bij mijn vriend afgezet zodat die bij de andere kitten kon opgroeien, en hij leeft nu al een jaar gelukkig op de boerderij.

Die kleine muisgrijze is Félix. Inmiddels is hij zwart maar met bepaald lichtval zie je donkergrijze strepen.

Ze kregen eten in die kooi, en ze sliepen daar ook in. Omdat ze de eerste maanden snachts niet los mochten lopen ivm anders op straat kunnen komen.
Ze komen nu ook bijna nooit op de straat.

Afbeelding

SnuitjeLove
Berichten: 1094
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 10:06

Art_Ificious schreef:
Wat jammer TS dat asiel die regels en eisen stelt.

Hier heb ik ook eens geïnformeerd voor een kat (boerderij kat) maar hier willen ze dat je ze per 2 neemt. Nou dat wou ik dus niet omdat hier al 3 andere katten rondlopen, niet van mezelf maar dus wel katten die bij elkaar komen en ook eens met elkaar spelen.

Ik heb ook wel eens een kitten opgevangen, die had mijn vader gevonden op z'n werk doornat van de regen tussen de struiken, zat er al een paar dagen want ze hoorden een klagend gemiauw maar konden telkens niets zien, tot die ene dag dat het hard regende. Kitten was nog geen 7 weken oud. We vermoeden zelfs dat die maar 5 weken was, was echt kleiner dan de 8 weken ouden kitten die mijn vriend toen had. Het dier was mager, uitgehongerd en ijskoud. Vermoedelijk was deze kitten gedumpt of het was een wild geboren dat kan ook want er zijn daar geen woonhuizen vlakbij.

We hebben die opgewarmd en wat te eten gegeven, daarna bij mijn vriend afgezet zodat die bij de andere kitten kon opgroeien, en hij leeft nu al een jaar gelukkig op de boerderij.

Die kleine muisgrijze is Félix. Inmiddels is hij zwart maar met bepaald lichtval zie je donkergrijze strepen.

Ze kregen eten in die kooi, en ze sliepen daar ook in. Omdat ze de eerste maanden snachts niet los mochten lopen ivm anders op straat kunnen komen.
Ze komen nu ook bijna nooit op de straat.

[ [url=m/6OrcP1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ach wat een schatjes, en wat een mooi verhaal. Goed dat jullie de kitten onder jullie hoede hebben genomen.

Koper

Berichten: 30344
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 10:33

Nee je moet inderdaad zorgen dat ze niet op een drukke weg komen. Omdat ik katten heb zou ik dan ook niet gauw op zo'n plek gaan wonen. Heb wel pal naast de snelweg gewoond, maar die ging bovenlangs, met de oprit/afrit een stuk verderop en mijn katten hadden ruim driekwart hectare met struiken, muizen, slaapplekjes in de schaduw enz. die allemaal veel leuker waren dan het hele takkeeind naar de weg te lopen om daar nog eens aangereden te worden. Heb ze nooit bij de weg gezien ook. Auto's vinden ze maar niks, over het algemeen renden ze, op plekken waar die langs reden, hard voor auto's weg.

Op dit moment ligt mijn kater in mijn bed, want daar is op dit tijdstip de beste zon. Hij slaapt. Mijn poetie is even op het balkon om te inspecteren of ik de verpot- en zaaiwerkzaamheden wel volgens haar maatstaven heb uitgevoerd. En als ze naar buiten willen (terras en hofje) gaan ze bij de deur zitten. Gelukkig maar dat ze mij slim genoeg hebben bevonden om te snappen wat ze daarmee bedoelen :P Op een mooie dag als vandaag loop ik gemiddeld 2 keer even met ze naar beneden. Niet aan een tuigje, kater hobbelt wat rond op maximaal 10 meter van mij en de poetie crosst even over de platte dakjes van de belendende percelen, scheurt even langs de buren en is met hooguit 10 minuten weer terug. Met een tuigje kan ik haar niet bijhouden (het is voor haar echt even de energie eruit rennen) en ze is nogal hoog sensitief waardoor ik haar bij de eerste de beste langslopende buurman/buurvrouw, hond of zelfs in de verte langsrijdende auto met te hard naar haar zin de radio aan haar in mijn vlees zou hebben hangen van de stress als ze zich door een tuigje of anderszins belemmerd zou voelen.

Het is de combinatie van mogelijkheden creëren met wat je hebt, de moeite die je erin wil steken en de persoonlijkheid van de kat. Voor ons werkt het prima zo :) Ze komen niet bij een asiel vandaan overigens.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 15:34

eilleen333 schreef:
Een kat hoort net zoals elk dier zoveel mogelijk zijn natuurlijke gedrag uit te kunnen oefenen. En dat betekend niet dat ze perse de hele wijk door hoeven struinen om vogels te vangen.
Mijn kat komt onder toezicht buiten in de tuin. Ten eerste is het gewoon lekker om zelf ook buiten te zijn en ten tweede is een kat ook een huisdier wat tijd kost.
Opvoeden kost tijd. En dat gaat vaak mis. Mensen kopen een kat, gooien hem met 6 maand na de castratie naar buiten en dat is het dan. Mega drama om ze in een reismandje te krijgen. Medicatie geven is ellende. Want het is nooit geoefend. Het is toch gek. Onze honden trainen we wel, de paarden ook, maar de kat niet…
Er zijn enorme community’s van mensen die de kat uitlaten, mee nemen op reis etc. Het kan prima. Maar niet als je het niet oefent en met 8 jaar nog een tuig aan wil doen. Dan gaat Felix daar niet zo lekker op.
Het is net zoals met honden, die laat je ook uit en lekker rennen. Paarden gaan ook de paddock of weide op. Het zijn dieren die moeten bewegen. Maar dat wil niet zeggen dat we ze los moeten gooien op de Veluwe en voor lief moeten nemen dat er af en toe eentje geschept wordt op de A50….

As we speak loopt mijn kat in de “wei”. Lekker een uurtje van het ochtendzonnetje genieten in de tuin waarvan de schutting is voorzien van een anti-ontsnap regel. Koste 10 euro per meter schutting en een uurtje klussen… het kan allemaal wel, als mensen maar willen.
En het asiel hier is daar prima mee. Kat komt niets tekort, maar kan geen kilometers rondsjouwen. Wel voldoende uitdaging in het huis, de tuin en veel persoonlijke aandacht. Als je het goed kan uitleggen en de communicatie open houdt is er vaak meer mogelijk dan je denkt.

[ [url=m/a7vaIc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Als ik ooit een kat zou hebben zou ik het ook zo doen.
Maar wat betreft de regels van het asiel: ik vind een tuin absoluut een fijne meerwaarde voor een hond, maar het zegt niet alles.
En een asiel geeft liever een hond mee aan iemand die niet veel van opvoeding weet en slechts drie keer een blokje om loopt, maar wel een tuin heeft, dan aan een echte hondenliefhebber die er heel zijn ziel en zaligheid in stopt maar geen tuin heeft.

Avalanche

Berichten: 16227
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 16:00

Ja absoluut. En je zou toch denken dat de persoon die er zijn ziel en zaligheid instopt die hond een veel beter leven kan geven.

marleen_usar

Berichten: 24683
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 16:19

Mijn moeder had een Boomer uit het asiel die uit haalde, en dat hadden ze niet gezegd. Voor het zelfde geld komt de hond bij jonge kinderen.

SnuitjeLove
Berichten: 1094
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 18:13

Zo woont er ook iemand bij mij in de flat met honden, maar die komen wel 5x op een dag buiten voor een ĺange wandeling.

SnuitjeLove
Berichten: 1094
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 13:32

Tot nu toe nog geen veranderingen.

Heb zojuist het asiel gebeld, was wel een vriendelijke dame. Poesje was nog niet opgehaald door een eventuele eigenaar. Wel was ze al gevacineerd door de DA. Ze wachten de 14dagen af en dan mag ze gestilleriseerd worden en komt ze ook op de site ter adoptie. We moeten dus de site in de gaten houden en zodra ze ter adoptie beschikbaar is even bellen om aan te geven dat we een adoptieformulier hebben ingestuurd.

Temeraire

Berichten: 3538
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 13:39

Ik hoop voor je dat je haar kan adopteren!

Is het gebruikelijk om binnen die 14 dagen al handelingen te doen zoals vaccineren? Ik zou echt niet blij zijn als ik mijn kat een week kwijt ben en hij vervolgens gevaccineerd blijkt te zijn. Wie weet is dat net 2 maanden geleden nog gebeurd...

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 13:43

Temeraire schreef:
Ik hoop voor je dat je haar kan adopteren!

Is het gebruikelijk om binnen die 14 dagen al handelingen te doen zoals vaccineren? Ik zou echt niet blij zijn als ik mijn kat een week kwijt ben en hij vervolgens gevaccineerd blijkt te zijn. Wie weet is dat net 2 maanden geleden nog gebeurd...


Misschien hebben ze eerst een titer test gedaan en op basis van de antistoffen besloten om te vaccineren. Een ongevaccineerde kat kan natuurlijk een risico voor de rest zijn, dus op zich snap ik dat vaccineren wel.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 14:13

SnuitjeLove schreef:
Tot nu toe nog geen veranderingen.

Heb zojuist het asiel gebeld, was wel een vriendelijke dame. Poesje was nog niet opgehaald door een eventuele eigenaar. Wel was ze al gevacineerd door de DA. Ze wachten de 14dagen af en dan mag ze gestilleriseerd worden en komt ze ook op de site ter adoptie. We moeten dus de site in de gaten houden en zodra ze ter adoptie beschikbaar is even bellen om aan te geven dat we een adoptieformulier hebben ingestuurd.


Willen ze jou geen voorrang geven, omdat jij haar hebt gevonden?
Ik hoefde toen niet de site af te wachten.

SnuitjeLove
Berichten: 1094
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 14:36

Dat weet ik niet. Ze hebben wel bij het formulier nu gezet dat ik de vinder ben.