Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37268
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 16:25

Ik vind het bijzonder dat ze haar gewoon openbaar ter adoptie willen stellen en dat jij geen voorrang krijgt. Het belangrijkste is toch dat ze een goed thuis krijgt?

SnuitjeLove
Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 16:31

Waarschijnlijk zullen ze willen selecteren tussen de mensen die interesse hebben? Ik vind het ook bijzonder, maar heb me er maar bij neergelegd.

Ik ga nu ook van het negatieve uit, mochten we haar niet krijgen dat is de teleurstelling ook minder groot.

DuoPenotti

Berichten: 29781
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 16:37

Echt raar, het puilt uit van de katten in de asielen en dan gaan ze moeilijk doen. Alsof ze de andere adoptanten echt kennen...

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 17:21

Met alles wat ik meegemaakt heb en wat ik hier lees zou ik ook echt niet meer voor een asielkat gaan. Ik hoop dat het kleintje bij jullie terecht kan en anders op facebook of marktplaats kijken, er komen nu zat nestjes aan

Nyaleti

Berichten: 6254
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 17:26

Maar het asiel heeft jullie toch al geweigerd? Wat weet ik niet meer maar kwa woonsituatie toch?

SnuitjeLove
Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 19:29

Nee ze hebben ons niet geweigerd, ze hebben alleen gezegd dat we een adoptieformulier in moesten vullen. Daarin staat ook woonsituatie beschreven en aan de hand daarvan gaan ze kijken of de poes wel terecht zou kunnen bij ons. Daarin stond ook de vraag of de kat naar buiten kan en zo ja hoe. Daarop hebben we ingevuld dat dit kan maar alleen onder begeleiding of aan een tuigje bijvoorbeeld. Daarop hebben we zelf nu een soort van conclusie gesteld dat het asiel ons waarschijnlijk afwijst omdat ze eerder al vermelden dat katten het liefst mogelijkheid moeten hebben om naar buiten te gaan. Maar wellicht vinden ze onze manier ook acceptabel. Ze gaam er alleen pas naar kijken zodra de 14dagen voorbij zijn en zich geen eigenaar heeft gemeld.

dierenfan
Berichten: 9636
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 20:33

Temeraire schreef:
Ik hoop voor je dat je haar kan adopteren!

Is het gebruikelijk om binnen die 14 dagen al handelingen te doen zoals vaccineren? Ik zou echt niet blij zijn als ik mijn kat een week kwijt ben en hij vervolgens gevaccineerd blijkt te zijn. Wie weet is dat net 2 maanden geleden nog gebeurd...


Zelfs harde eis binnen 14 dagen enten. Ontwormen en ontvlooien direct bij binnenkomst zelfs

SnuitjeLove
Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 14:53

Vandaag is de poes ter adoptie op de site komen te staan, ik heb nu dus de aanvraag ingediend. Ze gaan overleggen met de medewerkers of wij geschikt zijn als baasje of niet. Ik hoop zo snel mogelijk wat van ze te horen!

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:59

Spannend hoor! Ik snap wel dat het leuker voor de gemiddelde kat is als ze iets van buitenlucht hebben, al is het maar een klein tuintje om lekker wat rond te snorren.

sas66
Berichten: 634
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:31

Spannend TS, ik duim voor je dat poes bij jullie mag wonen. Wat bijzonder dat er zoveel verschillende procedures zijn binnen de asielen. Een van onze katten is ook een zwerver uit het asiel. Die had ik via hun site gevonden en aangegeven dat ik interesse had. Ik moest per sé op een bepaalde dag komen, want anders gingen ze hem niet voor me reserveren. Dat was wat lastig (1,5 uur rijden) dus ik had iemand anders gevraagd of hij de kat kon ophalen. Daar ging het asiel niet mee akkoord, want ze wilden eerst zien of er een klik was. Hoe je dat bepaalt binnen 5 minuten weet ik niet. Gelukkig vonden ze dat er een klik was en mocht hij mee naar huis.

Neon

Berichten: 4936
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:36

Succes in ieder geval :) zou leuk zijn als jullie haar mogen adopteren

Hevonen

Berichten: 5629
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:44

Sterkte, hoop dat het lukt!

Mijn dochter heeft haar kat jarenlang aan een tuigje uitgelaten en af en toe kwam hij een weekje hier logeren waar hij vrij naar buiten kon (platteland). Ondertussen zocht ze wel naar een huis met tuin en inmiddels heeft ze dat ook.

In veel landen mag je katten niet zomaar buiten laten lopen, het hoeft geen enorm bezwaar te zijn.

Ik denk dat je een goede kans maakt, omdat er meestal te veel dieren en te weinig baasjes zijn. Je kunt natuurlijk altijd voorstellen dat je eerst komt praten...

Koper

Berichten: 30297
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:46

SnuitjeLove schreef:
Vandaag is de poes ter adoptie op de site komen te staan, ik heb nu dus de aanvraag ingediend. Ze gaan overleggen met de medewerkers of wij geschikt zijn als baasje of niet. Ik hoop zo snel mogelijk wat van ze te horen!

Jeetje wat spannend! Veel succes, ik zal voor je duimen :)

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 18:50

Mijn duimen draaien ts!!

SnuitjeLove
Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 17:36

Nou ik ben een beetje verbaasd. Vanmiddag keek ik weer op hun site en zag ik dat ze inmiddels al geadopteerd is... zonder dat ze mij hebben laten weten of wij geschikt waren of niet.

Prima dat ze ergens anders heen mag maar vind het wel jammer dat ze ons dan niks hebben laten weten, aangezien ik toch wel meerdere keren met ze gebeld heb.

Daarnaast net een berichtje gekregen van iemand die ik foto's had gestuurd 2 weken geleden van een soort gelijke kat op Amivedi, ik heb hem doorverwezen naar het asiel. Bij meerdere foto's gezien te hebben lijkt dit wel sprekend op de poes die wij gevonden hebben en past ook bij de omschrijving. Ik hoop dat deze meneer nog optijd is met het benaderen van het asiel.

Melzazu
Berichten: 1802
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:10

Heb wel met je te doen. Ik had geen idee dat sommige asiels zoveel eisen stellen. Heb ook wel een aantal keren dieren uit het asiel gehad dus ik weet ook wel dat ze wel het 1 en ander van je willen weten. Ik heb wel eens gekscherend gezegd: jeee iedereen mag maar zo een kind krijgen maar als je een dier uit het asiel wil halen wordt je hele doopceel gelicht.

Maar in dit geval vond ik de eisen best bizar. Ik ken ook wel asiels die juist liever hebben dat de kat binnen blijft mits dat enigszins kan.

Edit: typfout

Charaz

Berichten: 24324
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:12

Nou het had ze inderdaad wel gesierd als ze even hadden laten weten dat ze een ander huis passender vonden.

SnuitjeLove
Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 18:12

Ik vertelde het verhaal aan een collega, en die zij dat ze vrienden heeft met kittens. Dus wellicht dat we daar een kijkje gaan nemen, maar dan ga ik me eerst even inlezen hierover.

En anders gaan we onze teleurstelling wel opbeuren met het maken van wat leuke vakantie plannen.

imaudy
Berichten: 5074
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:48

Ik vind het jammer voor je.
Een kitten is ook leuk en die passen zich best makkelijk aan.

SnuitjeLove
Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 18:53

Het ging trouwens om het asiel dat al een paar keer eerder genoemd werd in dit topic.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 19:01

Ik had de poes waar het om gaat voorbij zien komen op hun site. Wat een leuk dier! <3
Jammer dat het niets geworden is :\ Het asiel mag wel een lesje in communicatie krijgen idd.

SnuitjeLove
Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 19:08

Ja ze is echt heel mooi. Ik hoop dat ze een heel fijn baasje heeft gekregen.

Westhof

Berichten: 2914
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 19:14

Stilletjes meegelezen, maar wil toch even zeggen dat ik het jammer voor je vind, TS!

En asiels maar klagen dat mensen katten van Marktplaats/boederijen/etc. halen. Ja gek joh, als de communicatie - of eigenlijk het gebrek daaraan - zo verloopt :roll:

jiehaaa

Berichten: 5071
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 20:34

Wat balen voor je!

Anoniem

Re: Kat laten halen door dierenamublance, nu spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 20:48

Jeetje wat balen...je wordt zo wel aangespoordt voortaan maar niet zo eerlijk te zijn met het invullen van zo'n formulier. ..