Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SnuitjeLove schreef:Oke spijt is een groot woord maar het verhaal is als volgt.
Afgelopen dagen zagen wij een erg mager katje rond onze flat lopen. Voor namelijk zat deze bij openliggendr vuilniszakken te graaien. Wij zijn erge dierenvrienden en hebben het katje een aantal keren aangehaald. Luid/wanhopig mouwend kwam het katje steeds op ons af. Erg aanhankelijk maar ook kwan het zielig over. Omdat hij zo mager was hebben we het even in de gaten gehouden en gisteravond hebben we hem buiten wat eten gegeven. Hij schrokte dit echt naar binnen.
Toen we vanochtend keken zat hij er nog steeds.
Ik heb toen de dierenambulance gebeld met de vraag wat wr het beste konden doen.
Proberen naar binnen te halen was het antwoord zodat ze konden checken of hij gechipt was en ze konden hem meenemen.
Zo gezegd zo gedaan. We hebben hem vanochtend mee naar binnen genomen en weer wat gevoerd. Ook dit ging schrokend naar binnen. We hebben toen weer de dierenambu gebeld en die kwamen met een uurtje. Het beestje lag inmiddels op onze bank wat tot rust te komen en we waren verliefd geworden haha.
Hij bleek niet gechipt te zijn en de dierenambulance heeft hem meegenomen. We vroegen wat de vervolg stappen waren en of we heb eventueel konden adopteren als zich geen eigenaar meldt. Dat zouden we heel graag willen.
Nu willen we morgen het asiel dus bellen met die vraag. Op internet lees ik vooral dat zo'n katje eerst op amivedi wordt geplaatst en dan wellicht 2 weken moet blijven in het asiel voor een eventuele eigenaar. Wij hopen echter dat die zich niet meldt en dat wij het diertje kunnen adopteren, zou het asiel daar mee akkoord gaan of zijn hiervoor andere procedures? Iemand ervaring hiermee, ik hoor het graag! Ondertussen wachten wij af tot we morgen het asiel kunnen bellen.
eilleen333 schreef:En inmiddels was ze twee keer geopereerd, dus als ze een baasje had gehad die haar terug wilde hadden ze bijna 1000 euro aan dierenarts kosten moeten betalen. Dus die kans was klein.
Koper schreef:eilleen333 schreef:En inmiddels was ze twee keer geopereerd, dus als ze een baasje had gehad die haar terug wilde hadden ze bijna 1000 euro aan dierenarts kosten moeten betalen. Dus die kans was klein.
Want??? Jij vult nu even voor een jouw onbekende in dat diegene geen dierenartskosten wil of kan betalen voor zijn huisdier? Waar diegene misschien wanhopig naar op zoek is?
TS ik zou ze morgenochtend direct bellen om aan te geven dat je de kat graag zou willen adopteren. Je kunt dan ook meteen vragen of hij die twee weken bij jou mag verblijven.
Daphara schreef:Ah wat goed dat jullie de zorg op je genomen hebben. Op zich is het niet gek dat het nu via het asiel gaat, het diertje zal nagekeken worden door een dierenarts en als geen eigenaar zich meld zal het geholpen worden om daarna geadopteerd te worden.
Helaas plaatsen ze vaak katten niet terug in de buurt waar het gevonden is, omdat ze dan vrij snel weer aan het zwerven gaan. Misschien lukt het als jullie beloven het katje binnen te houden.