Ik ben zojuist door mijn ouders gebeld dat een van onze parkietjes (popje) een rode bult onder aan haar kontje heeft.
Ik voel me op dit moment ontzettend machteloos want ik ben niet thuis en de dichts bij zijnde vogelarts (3 kwartier rijden) is morgenvroeg pas weer bereikbaar.
Ze heeft een paar maanden geleden geregeld eitjes gelegd maar deze zijn nooit uit gekomen. De laatste tijd zat ze nog wel eens onder in de kooi als of ze aan het broeden was.
Dat was ook het enige wat er aan haar te merken was. Verder was ze alert, vrolijk aan het fluiten en vloog ze vrolijk rond.
Ik heb aan de telefoon gehoord dat het er op lijkt dat deze bult vrij acuut is ontstaan, ze begon ineens veel aan haar achterste te zitten. Dit was reden voor mijn ouders om even te kijken en toen troffen ze deze rode bult aan (foto in een spoiler gezet omdat ik mij voor kan stellen dat niet iedereen dit wil zien)
We weten nu niet wat we kunnen doen, ik zou morgen ochtend pas een vogelarts kunnen bellen. Daarnaast moet ik nog werken ook..... en ik werk in de zorg... dus even tijd maken gaat niet zomaar.
Iemand hier ervaring mee??
Edit: Ze schijnt nog wel gewoon te eten en rond te springen in de kooi.