Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zonnebloem18 schreef:Liever dat een collega zich ziekmeldt voor een dier dat echt ziek is, dan voor hun kroost dat drie keer heeft gehoest en een snotneus heeft.Ziek melden voor een dier zou ik echt een no go vinden. Ik of mijn man kunnen vrij makkelijk vrij nemen als dat nodig is. Mocht het echt niet kunnen dan zijn er wel mensen die ik kan vragen om op te letten of met het dier naar de dierenarts te gaan.
Gypsy schreef:Als toezichthouder in een zwembad moet ik er echt bij zijn met mijn koppie, dus als je je veel zorgen maakt om een ziek dier kun je je in zo'n beroep beter ziekmelden, omdat je dan die dag gewoon niet veilig je werk kunt doen.
Dus dat vind ik ook meewegen, kun jij die dag gewoon goed je werk doen of niet?
Citaat:Kunt u niet werken omdat u ziek bent? Dan moet u zich direct ziek melden bij uw werkgever. Er gelden nog meer regels voor u en uw werkgever als u ziek bent.
Kaitlyn schreef:Toen ik mijn paard 's avonds naar de kliniek heb gebracht heb ik een appje gestuurd dat ik er hopelijk de volgende dag zou zijn, mits het op een operatie zou uitlopen. 's Nachts werd ze inderdaad geopereerd, dus een appje gestuurd dat ik er de volgende dag niet zou zijn.
Achteraf had ik dat beter kunnen overleggen, maar mijn hoofd stond daar echt totaal niet naar.
Muiz schreef:Niet iedereen kan stel op sprong vrije dagen opnemen natuurlijk. Dat zou ik ook niet kunnen.
Mijn hond en de katten zou ik denk ik aan de zorg van mijn vriend over laten (en dan 12 keer op een dag bellen hoe het gaat) maar de paarden ga ik echt aan niemand anders over laten als die dood ziek zijn. Dan heb ik dus calamiteitenverlof nodig of moet ik mezelf ziekmelden. Maar ik zou dan zelf ook niet in staat zijn om mijn werk te doen dus ziekmelden is dan een voor de hand liggende optie.