Allereerst, voordat ik heel Bokt over mij heen krijg, wil ik duidelijk maken dat ik echt het beste wil voor mijn cavia!
Vandaag is helaas het maatje van mijn cavia overleden door ouderdom. De cavia die over is is ook een oudere beer, namelijk ruim 7 jaar. Een jonkie erbij zie ik niet zo zitten, omdat ik de afgelopen jaren heel veel cavia's ben verloren en druk ben geweest met koppelen en beestjes erbij halen. De lol is er echt een beetje vanaf...
Maar...wat nu met deze cavia? Alleen zitten vind ik zielig, maar naar een dierenasiel brengen op zijn oude dag vind ik ook zoiets. Deze heeft momenteel ook geen cavia's in het asiel zitten als maatje. De cavia opvang bestaat hier helaas niet meer en ik ken verder niemand met een club cavia's. Kortom; ik vind het dus heel erg lastig.
Kan iemand mij helpen? Goedbedoelde tips geven? Ik woon centraal op de Veluwe.
Nijkerk heeft een caviaopvang geloof ik. Wellicht kun je daar vragen of ze een leencavia hebben? Die kun je dan weer terugbrengen wanneer jouw cavia overlijdt.
Coconut
Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-23 20:51
lor1_1984 schreef:
Nijkerk heeft een caviaopvang geloof ik. Wellicht kun je daar vragen of ze een leencavia hebben? Die kun je dan weer terugbrengen wanneer jouw cavia overlijdt.
De meeste opvangen kennen idd zoiets als leencavia’s. Ik zou zeggen neem eens contact op met verschillende.
Coconut
Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-23 20:54
Lous schreef:
De meeste opvangen kennen idd zoiets als leencavia’s. Ik zou zeggen neem eens contact op met verschillende.
Heb je voor mij een lijstje met opvangen? Ik ben er niet zo mee bekend. Ik ging altijd naar de cavia opvang hier namelijk, maar die bestaat niet meer.
Marloez
Geplaatst: 12-04-23 20:56
Ik had hetzelfde met mijn konijn. Wilde ook niet voor eeuwig vastzitten aan konijnen maar gunde mijn konijn wel een nieuw maatje na de dood van haar grote liefde. Ik heb mijn konijn Floki daarom laten koppelen met in mijn achterhoofd dat het nieuw geadopteerde konijntje dan weer terug gaat naar de opvang als Floki komt te overlijden. Moeilijk om te doen maar wel het beste voor de konijnen en daar gaat het om. Alleen laten zitten is geen optie voor cavia's en konijnen.
Ik heb overigens gewoon betaald voor de adoptie en niet "geleend" (dat kan ook niet denk ik).
Zwolle heeft ook nog een opvang, stichting flappus heet die geloof ik. Daar zou je evt ook nog kunnen informeren als ze dichtbij genoeg zitten voor je.