Vorig jaar na een vakantie tussen de bollenvelden bedacht ik dat ik foto's van de cavia's met tulpen wilde maken. Gezien de cavia's niet naar te tulpen kunnen, moesten de tulpen naar de cavia's en daar heb je wat geduld voor nodig

01. Laat ik maar meteen beginnen met het meest Hollandse plaatje. Tulpen, een hartstikke neppe Delfts blauwe molen en een bijna oranje cavia

02. Die bijna oranje cavia is Ozzy, een 1-jarig beertje met een lekker fel karakter. Hij is heel brutaal, altijd vrolijk en zijn energie kan niet op

03. Alfie

04.

05. Wikkie! Wikkie is de zus van Alfie. Ze kreeg het wat koud in het caviaverblijf, daarom woont ze tijdelijk in de woonkamer. Ze had best een van haar 'vriendjes' mee mogen nemen, maar Wikkie dacht daar anders over dus ze is even alleen tot ze weer bij de hele groep kan

06.

07. Dit is Loekie. Een echte Corona-cavia. Ze werd geboren met een mondkapje

08. Bibi, de zus van Loekie & Ozzy, hieronder volgen nog broer Jackie en zus Guusje. Bibi is echt een schatje, al kan ze ook wel van zich afbijten als dat nodig is. De drie zusjes wonen nu samen in een hok en dat gaat super goed, echt de drie musketiers

09. Hier is zus Guusje. Als baby was ze al de stoerste van de drie zusjes en dat is ze nog steeds. Ze staat altijd vooraan, vooral als er eten in de buurt is

10. Dit is Tommie. Tommie is gecastreerd en woonde eigenlijk samen met de zusjes & Wikkie, maar nadat een van de beertjes overleden is heb ik geprobeerd of hij bij Jackie kon en tot mijn verbazing ging dat vrijwel meteen goed! Tommie lijkt het wel prima te vinden, en 'zijn' dames zijn juist relaxter geworden zonder hem

11. De vijfde van de vijfling is dus Jackie. Hij is heel makkelijk en rustig, hij laat zich zelfs wel eens wegjagen door de veel kleinere Tommie

12.

13. Helaas, niet eetbaar...

14. De moeder van de vijf is Billy, de enige Teddy van het stel. Billy heeft lang alles vanaf een afstandje bekeken, maar inmiddels is ze heel tam

15. Dit is Kareltje

Dat was het al weer!