Kattenluik afsluiten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Kattenluik afsluiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-23 21:36

Ik heb een kattenluik in mijn achterdeur, en het luikje zit op slot. Echter heeft mijn kater van 5,5kg besloten dat hij naar buiten wil :')
Hij heeft het deurtje al eerder gesloopt, hij ramt er gewoon met zijn volle gewicht tegen aan tot het open gaat. Het luikje is ooit maar mijn huidige katten wil ik niet buiten hebben. Ik huur dit huis, en kan het er ook niet zomaar uithalen en het gat dichten.

We hadden er de afgelopen 2 jaar karton voor geplakt en dit ging dus goed, tot een paar dagen terug waarbij meneer vollop aan het slopen is en het karton en tape er af heeft getrokken. Ik zocht of er plastic ''deksels'' waren waarmee ik het kon afsluiten maar die lijken niet te bestaan.. Karton en ductape werken dus niet meer dus ik hoop op goede ideeën van bokkers

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Kattenluik afsluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 21:44

Gewoon af plakken met ducttape. Hele luikje dicht plakken. Laagje of 3, 4, in verschillende mate er overheen (tot op de deur). Dus niet met karton, rechtstreeks op luikje en deur plakken. Dat kreeg mijn terrorist in elk geval niet los toen hij binnen moest blijven en geloof me, hij heeft het geprobeerd :+

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 21:46

En een klein stukje spaanplaat op maat zagen?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 21:46

Twee aanvulling: desnoods aan beide kanten van het luikje plakken.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 21:55

Ooh hier ook een poes gehad die door het luik ramde als het op slot was. Ze moest en zou naar buiten. Als ik op vakantie ging zette ik de bank ervoor maar dat is voor jou geen optie. Ik zou er een houten “deksel” voor maken, deze overheen zetten en die vastschroeven in de deur en dan schilderen in de kleur van de deur. Als je gaat verhuizen moet mss sowieso de deur vervangen worden en zo niet kan je het houten deksel verwijderen, de schroefgaten dichtsmeren en de deur weer schilderen. Dan is het weer gewoon een deur met een luik.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 22:09

Twee latten aan iedere kant 1, dan plankje op maat zagen en tussen de latten laten zakken. Eventueel schuifje op de bovenkant om op slot te zetten.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 22:13

Zit het luikje dan nu niet in de deur geschroefd?Zo ja,kan je het er toch af doen en dezelfde schroefgaten gebruiken om er een plank tegen aan te maken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 00:08

Ik heb een op maat gemaakt plaatje van rvs er ik er voor zet wanneer ze binnen moeten blijven. Heel makkelijk te bevestigen en weg te halen. 's Avonds blijven ze binnen. Ik heb twee katers van 8 kg, maar dit werkt perfect.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 00:36

Wij hebben er een plaat piepschuim in gedaan :D
Maar wij hadden een diep luik ivm uitlezen chip.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 01:31

Komt je kat nooit buiten? Best triest namelijk als het dier aangeeft dat hij dat graag wil.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 13:30

onpaard schreef:
Komt je kat nooit buiten? Best triest namelijk als het dier aangeeft dat hij dat graag wil.

Hij heeft chronische gezondheidsproblemen, mijn tuin is nog niet kat proof dus ik wil mijn katten niet buiten hebben. Ik wil het risico niet lopen dat hij een aanval krijgt en niet meer thuis komt..

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 14:51

onpaard schreef:

Wat een onnozele reactie.
Goed hoor TS dat je je katten binnen houd, zeker als er gezondheidsproblemen mee spelen. Hier komen ze ook alleen binnen en onder toezicht in de tuin.
Heb gewerkt op een dierenkliniek en als mensen eens wisten hoeveel katten aangereden worden of vermist raken.. En dan nog niet gesproken over overlast voor andere mensen.

Ik zou een mooi schilderijtje voor het kattenluik hangen, maar wie ben ik _O-
Nee zonder gekheid, mag je wel iets in de deur schroeven oid? Want dan zou ik er gewoon een houten plankje voor maken. Dat hebben wij hier gedaan met de brievenbus in de deur, plankje in de kleur van de deur geschilderd en klaar.