Afgelopen december heb ik een superlieve kat uit het asiel geadopteerd, Nova. Ik heb toen een ander topic geopend maar dit is gelukkig goed afgelopen. Maar nu komt het volgende probleem...
Nova heeft een voedselintolerantie. Ze staat hiervoor op Hills Z/D en dit gaat best goed vind ik. Maar het kan ook zijn dat ze hier toch wel weer allergisch voor is en dan starten we een nieuwe zoektocht naar een geschikt merk. Ook heeft ze artrose waarvoor ze iedere dag novacam krijgt, heel toepasselijk en makkelijk te onthouden

Een paar weken geleden had ik een doos in de kamer gezet waarbij ze helaas haar oor aan heeft open gehaald. Dit wil dus ook niet goed helen en haar oor blijft open liggen. Ook blijft ze krabben en bijten.
Omdat ze dus op sterk dieet is gezet(wegens overgewicht, ik noem haar mijn obesikat) op advies van een andere dierenarts(ik mocht haar op kosten van het asiel laten checken) heb ik het idee dat ze daardoor meer is gaan bijten en krabben. Ook heeft ze soms last van schilfers. Het asiel heeft ook totaal geen informatie over waar ze evt allergisch voor is en wat de vorige eigenaresse heeft gedaan om het onder controle probere te krijgen.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben om bijvoorbeeld door een katten dermatoloog te laten onderzoeken waar ze allergisch voor is? En hoe hebben jullie het probleem onder de duim gekregen?