Hondenpension redelijk spoed zuid holland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Hondenpension redelijk spoed zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 13:57

Ik heb zelf een huiselijke opvang maar wegens omstandigheden de hond van mijn dochter hier gisteren gekomen. Het is een schat en kan met andere dieren maar als hij alleen is gaat hij slopen. Thuis doet hij dat niet, ik heb ook mijn werk en ik speel bij een band en er komen optredens aan. Ik had een pension gevonden maar dat was tot dinsdag 184 euro, dat vind ik toch wel heel veel.
Ik weet ook echt niet wanneer ze er zelf weer voor kan zorgen ( info daar over via een pb). Ook moeten ze vaak de kennelhoestspray krijgen 3 weken van te voren dus dat lukt ook niet. Mijn gezondheid is nu zo dat ik mede daarom hem hier niet kan hebben. Hij is net een jaar oud en komt uit Roemenië, wie heeft er tips?

Britta31

Re: Hondenpension redelijk spoed zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 14:05

Kan je de hond niet in de badkamer doen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 14:10

Kan je dochter de opvang niet zelf betalen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 14:10

Nee dan gaat hij heel erg hard piepen, ik heb een bench maar ik kan dan niet weg gaan.Ze betaalt zelf de opvang, maar 184 euro tot dinsdag was erg veel geld. En dan zit ik vanaf dinsdag er weer mee.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:34

Benchtraining, het zal tijd kosten. Een eenjarige is echt een puberhond. Maar hem van hot naar slepen vind ik niks, dan ontregel je hem echt volledig. Via welke stichting is hij hier gekomen?

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:41

Bench training is bij mijn hond niet gelukt, hij bleef het daarin afschuwelijk vinden. Nu gaat hij zeer regelmatig naar een dag opvang waar hij de hele dag buiten speelt enis dan zo moe dat hij de dag erna ook rustig is. De kennelhoest is wel vrijwel overal een vereiste dus dat zal lastig worden. Een oproep op Facebook of marktplaats voor een particulier met veel vrije tijd die kan helpen? Succes!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:49

In Zuid holland betaalbare opvang is niet te vinden. Ik zit kleinschalig en betaal inmiddels ook al 18,50 per hond per dag en die neemt geen "vreemde" honden zomaar aan.
De enige die ik hier in de buurt weet die je zou kunnen proberen is DIerdorado in Gouda maar ik vind het meer een fabriek dan een pension.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:57

daffodil schreef:
In Zuid holland betaalbare opvang is niet te vinden. Ik zit kleinschalig en betaal inmiddels ook al 18,50 per hond per dag en die neemt geen "vreemde" honden zomaar aan.
De enige die ik hier in de buurt weet die je zou kunnen proberen is DIerdorado in Gouda maar ik vind het meer een fabriek dan een pension.

Dierdorado zou ik ten zeerste afraden!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:00

Ja ik was ook voorzichtig met mijn melding dat het meer een fabriek is maar dat is de enige hier in de omgeving waarvan ik weet dat ze plek hebben. Alle anderen zitten overvol.

Wat dat betreft kan het soms lonen om in een andere omgeving te kijken. Het pension wat mijn vader in Barneveld gebruikt, is ook een stuk beter te betalen....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:26

Ik was uit pure nieuwsgierigheid even aan het kijken op de site van Dierdorado en daar betaal je ook vanaf 19,50 euro per dag.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:30

Klinkt als overprikkeld zijn en verlatingsangst. Kun je tijdelijk terugvallen op de stichting? :)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 20:09

Bench kan niet geef je aan.
Misschien een stom idee hoor maar achter een hekje in de keuken/bijkeuken oid? En dan met radio aan en iets van een gevulde Kong om zich te vermaken?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 20:35

Ik had iets op Facebook geplaatst en daar heb ik veel reacties op gehad. Als ik naar de paarden ga wordt hij uit gelaten door iemand. En als ik weg moet heb ik ook iemand, zondag moeten we allemaal weg ook dan gaat hij naar iemand.
Ik hoop dat ik het zo kan vol houden tot hij weer naar mijn dochter kan. Voor een pension hebben ze 3 weken van te voren de neusspray nodig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 20:50

Is de hond nog niet goed gevaccineerd? Dan wordt pension in ieder geval niet wat vrees ik...

Die van mij gaat wel eens naar Divoza in Maasland.
Voor langere vakanties hebben we een adres in.... Brabant...
Maar betaalbaar... wat vind je betaalbaar? Je zit al snel op minimaal 15 Euro per dag....

Er zijn ook particulieren die zoiets doen, persoonlijk hou ik daar minder van want een goed pension weet je gewoon waar je aan toe bent, maar Petbnb bijv?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 21:07

Zijn vaccinaties zijn goed alleen kennelhoestspray heeft hij nooit gehad, ik ga wel verder kijken voor eventuele opvang mocht dat toch nog nodig zijn. Hij is echt zo lief en daarom wil ik ook liever niet dat hij weg gaat. Ik weet ook niet wat dat met hem gaat doen.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:23

In oud gastel ( randje Brabant) zit het pension waar mijn honden heen gaan. Daar hoeft de kennelhoest niet perse

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 21:24

Pension Oud Gastel zit voorlopig helemaal vol.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:41

Zou je via huisdierenoppas . nl of petbnb of pawshake geen particulier kunnen benaderen misschien? Is natuurlijk nog lastiger selecteren mbt betrouwbaarheid e.d. (al wil een pension helaas net zo goed niet betekenen dat een hond goede zorg krijgt altijd) maar misschien dat je daar wel net iemand tegenkomt die kan uithelpen en waar je niet perse kennelhoest nodig hebt ook.

Oproepje evt plaatsen op je social media als je dat hebt? Misschien dat er binnen je kennissenkring wel iemand is die tijdelijk kan uithelpen bv. Iemand die je dan kent.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 17:56

Waarom moet het in de buurt zijn?
Als het geen intacte reu is, neem dan eens contact op met
https://www.deroedelthuis.com/
Zij vangt vnl buitenlandse honden op, in de huiskamer. Zij heeft er veel ervaring mee.

De hond in de badkamer of achter een hekje stoppen is geen oplossing. Ik word heel verdrietig van dat soort adviezen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 23:42

Nikass schreef:
Zij vangt vnl buitenlandse honden op, in de huiskamer. Zij heeft er veel ervaring mee.

De hond in de badkamer of achter een hekje stoppen is geen oplossing. Ik word heel verdrietig van dat soort adviezen.

Ik vroeg het van een hekje. Dat vind ik minder erg dan in een (te kleine) bench, badkamer of een of andere fabriek waar hij hele dagen in een betonnen kennel zit of zomaar in een hele grote groep andere honden geflikkerd wordt.
Met een hekje kun je nog een heel groot stuk afzetten, met een fijne slaapplek en veel ruimte om te spelen. Een hele woonruimte oid. Liever dat dan dat er mensen kwaad worden op het dier omdat het sloopt door verlatingsangst. ;(

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:53

op facebook is een groep dierenoppas. misschien kan je daar kijken. succes

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 13:13

Gelukkig heeft het verhaal een positieve wending gekregen, hij is weer bij zijn vrouwtje. En in ons dorp heb ik iemand gevonden die op past als het nodig is.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 19:57

Myfairytale schreef:
Nikass schreef:

Ik vroeg het van een hekje. Dat vind ik minder erg dan in een (te kleine) bench, badkamer of een of andere fabriek waar hij hele dagen in een betonnen kennel zit of zomaar in een hele grote groep andere honden geflikkerd wordt.
Met een hekje kun je nog een heel groot stuk afzetten, met een fijne slaapplek en veel ruimte om te spelen. Een hele woonruimte oid. Liever dat dan dat er mensen kwaad worden op het dier omdat het sloopt door verlatingsangst. ;(

Fijn dat hij weer terug is!

Wat betreft bovenstaande ben ik van mening dat alleen voorkomen dat een hond sloopt, allereerst absoluut geen oplossing is voor de hond. Hij voelt zich nog steeds eenzaam dan. En bovendien is de kans groot dat de hond dan ander - voor de baas vervelend - gedrag gaat ontwikkelen, omdat je alleen het symptoom hebt bestreden. Dan komt er wel een ander symptoom voor in de plaats.
Nog los van dat het erg oneerlijk is naar de hond toe.