Pad (dier) uitzetten bij de vindplaats?

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Cowgirl

Pad (dier) uitzetten bij de vindplaats?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-23 20:06

Ik reed gisteravond van de sportschool naar huis en reed toen bijna een Pad plat :oo .
Ik ben gestopt om het onfortuinlijke dier maar even te helpen met zijn oversteek. Echter zag ik toen pas dat 1 oog helemaal rood was, hij had dus al wat geluk verspeelt en om het niet erger te maken heb ik hem in de auto gezet en ben naar huis gereden.

Met licht kon ik hem beter bekijken en toen zag ik dat zijn andere oog ook dicht zat.
In de hoop dat de DA de volgende dag open zou zijn om hem in te laten slapen heb ik hem in een specikuip in de schuur gezet.
Omdat de DA niet open was was het in mijn ogen beter om hem dan maar op een andere manier uit zijn lijden te verlossen en wilde ik de buurman vragen er een snel einde aan te maken.

Echter bij een check vanmiddag bleek hij zowaar aan de betere hand ;) . Zijn oog is veel minder rood , mooi open en hij heeft gewoon zicht. Idem voor het andere oog dat nu normaal open was.
Nu heb ik hem voor vannacht nog even in de specikuip en wil ik hem morgen uitzetten.
MAARRRR.....moet je een Pad terug zetten waar je hem gevonden hebt? Het is vlakbij en er is een veilige plek. Andere optie is gewoon achter mijn huis bij weilanden, bosjes, watertjes etc.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 20:12

Ik heb echt geen flauw idee. Ik vind ook regelmatig padden, maar ik zet ze uit waar ik denk dat goed voor ze is.
Je hebt hem al gered van de dood, dus volgens mij kan je er niet veel fout mee doen. ;)

strooigoed

Femke_TweetyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 20:14

Ja. Terug waar hij vandaan kwam.

Liefst niet met ongewassen handen hanteren.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 20:16

Hoeft niet. Zou hem terug zetten op de beste plek dus vlakbij een waterplas.

Je kan beter de dierenambulance contracteren, een dierenarts zal ook niet weten wat ie er mee moet

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-23 06:58

Nyaleti schreef:
Hoeft niet. Zou hem terug zetten op de beste plek dus vlakbij een waterplas.

Je kan beter de dierenambulance contracteren, een dierenarts zal ook niet weten wat ie er mee moet

Dierenambulance doet er ook niks mee, heb er 9 jaar gewerkt, die weten ook niet wat ze er mee aan moeten.
Als het dier zo gewond is had de DA hem wel ingeslapen maar dat is nu dus niet nodig.

Ga ik hem vanmiddag op de gevonden plek weer uitzetten :D

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie