Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThreeFingers schreef:Koorts duidt eigenlijk op een ontsteking, katten hebben vaak abcessen, ook omdat ze regelmatig vechten met andere katten.Citaat:Is er duidelijk een tumor te zien? Of was dit bindweefsel/ontstekings weefsel?
Een biop of en een bloedbeeld maken, voor duidelijkheid.
Jessix schreef:Die eerste bult was dus een abces aangezien er pus uit kwam. Het zou kunnen dat er inderdaad iets is achtergebleven wat dat heeft veroorzaakt en dat nu weer veroorzaakt, zoals een grasspriet of splinter. Als een abces steeds terugkomt kunnen ze deze beter opensnijden i.p.v. aanprikken zodat ze er goed in kunnen kijken en schoon kunnen maken. Als dat tenminste mogelijk is op die plek.
Daphara schreef:Jeetje wat een gepruts van jullie DA, sorry dat ik het zeg. Narcose voor een Röntgenfoto? Dat kan vaak met een licht roesje en kun je als eigenaar bij blijven niet gelijk al de bult aanprikken de eerste keer dat je komt….![]()
Ik kan me voorstellen dat je moedeloos bent.
Gekke vraag, maar hebben jullie kattengras in huis (gehad)? De reden dat ik het vraag is omdat kattengras heel gevaarlijk is voor katten en dat dit klinkt als mogelijk een ontsteking als gevolg van een stuk kattengras wat in de neusholte vast is komen te zitten. Kattengras is een grassoort dat weerhaakjes heeft, het risico is dat als ze het eten dat er een spriet in het neusgat komt en afbreekt, daar kan het voor hele lelijke ontstekingen zorgen.
Één van mijn kittens is bij de nieuwe eigenaren er aan geopereerd en er werd een spriet van 4 cm uit de neusholte gehaald, toevallig dat zelfde jaar ook een fokje van een fokker vriendin hetzelfde verhaal. Sinds dien adviseer ik kittenkopers altijd streng tegen het geven van kattengras.
Ik zou voor een second opinion gaan bij een andere kliniek.
Daphara schreef:Jeetje wat een gepruts van jullie DA, sorry dat ik het zeg. Narcose voor een Röntgenfoto? Dat kan vaak met een licht roesje en kun je als eigenaar bij blijven niet gelijk al de bult aanprikken de eerste keer dat je komt….![]()
Ik kan me voorstellen dat je moedeloos bent.
Gekke vraag, maar hebben jullie kattengras in huis (gehad)? De reden dat ik het vraag is omdat kattengras heel gevaarlijk is voor katten en dat dit klinkt als mogelijk een ontsteking als gevolg van een stuk kattengras wat in de neusholte vast is komen te zitten. Kattengras is een grassoort dat weerhaakjes heeft, het risico is dat als ze het eten dat er een spriet in het neusgat komt en afbreekt, daar kan het voor hele lelijke ontstekingen zorgen.
Één van mijn kittens is bij de nieuwe eigenaren er aan geopereerd en er werd een spriet van 4 cm uit de neusholte gehaald, toevallig dat zelfde jaar ook een fokje van een fokker vriendin hetzelfde verhaal. Sinds dien adviseer ik kittenkopers altijd streng tegen het geven van kattengras.
Ik zou voor een second opinion gaan bij een andere kliniek.
Goof schreef:Dus er is vanaf september geen enkel onderzoek gedaan, wel medicatie gegeven en je weet nog steeds niks?
Ik weet niet hoe oud de kat is en of je ermee door wil, maar bloed en aanprikken of welk onderzoek dan ook lijkt me de eerste stap (die mijns inziens allang plaats had moeten vinden).
BriPi schreef:Brrrr mijn ouders zouden nooit zo met een patiënt omgaan.
Waarom was er in september bij het vermoeden van een tumor niet verder gekeken en pas in november "actie' ondernomen (pijnstiller voor "oud en tumor" vind ik niet heel veel actie, maar het is iets).
Citaat:Ik denk dat het inderdaad eerst een abces of ander soort ontsteking was. Het zou best een grasaar of iets kunnen zijn, dat zou heel banketstaaf zijn voor de kat. Is er rondom/binnenin de oogleden gekeken?
Citaat:Ik begrijp dus dat de dierenarts alleen maar zegt "tsja, kat is oud en behandeling is duur, hier is antibiotica en ik denk dat jullie hem liever laten inslapen" wat echt niet kan. Ze geven dus geen opties voor behandeling omdat ze voor jullie inschatten dat het te duur is en het het niet waard is. Je zegt dat je concrete bedragen wil horen, heb je al behandelopties gekregen met eventuele offertes?
Ik lees dat jullie wachten op een swabuitslag, ik hoop dat dat iets oplevert.
WillemYntJee schreef:Er is een swab genomen terwijl ze nog op de antibiotica staat? Dat gaat natuurlijk ook nooit goed.
Is er wel eens naar t gebit gekeken? De koorts past niet bij een gebitsprobleem maar pus en een bloedneus zou dat wel kunnen veroorzaken. Al zie je bij katten niet van die enorme bulten met pus bij een kieswortelprobleem (meer bij honden).