In de keuken zit alleen direct de deur naar de bijkeuken/berging en daar is het bijna net zo koud als buiten dus die deur blijft dicht.
Er zit ook een goede tochtstrip op het kozijn waardoor er geen kou naar de woonkamer/keuken komt.
Nu heeft mijn kat alleen ontdekt dat het heel leuk is om te proberen de deur open te maken, dat wil natuurlijk niet dus is ze de tochtstrip aan het slopen. Regelmatig tref ik de strip helemaal naar binnen getrokken en stuk aan. Over het algemeen kan ik het terug duwen maar nu kwam ik er gisteren achter dat de deur niet top meer sluit waarschijnlijk door die kapotte strip. En helemaal met de huidige temperaturen is dat niet handig.
Voor de duidelijkheid, het is een ontzettend slim monstertje en ze doet het alleen als ik niet in de keuken ben. Vanuit de eethoek/zithoek heb ik er geen zicht op en precies op dat soort momenten gaat zij kattekwaad uithalen.
Daarnaast, ze mag daar gewoon komen maar ookal is ze er net geweest begint het een half uur later weer. Verder heeft ze daar niks te zoeken.
Wat ik vermoed is dat daar een geur hangt van de vorige bewoners hun katten want die hadden de kattenbak daar staan. Maar dat is op een gegeven moment ook toch wel genoeg besnuffeld zou je denken?
De achterdeur is daar natuurlijk ook en ze komt heel af en toe ook buiten. Ze is wat bang dus verder dan het terrasje direct bij de achterdeur komt ze niet en meestal gaat ze niet naar buiten ookal heb ik de deur voor haar open dus dat is het probleem ook niet.
Waar ik al aan heb zitten denken is bijvoorbeeld een kattenluik in de deur maken zodat ze daar heen kan wanneer ze wil, maar zoals ik al zei ze heeft daar niks te zoeken en er staat apparatuur voor in de tuin en m'n dure nieuwe scooter dus het is ook niet de bedoeling dat ze daar alles overhoop haalt en haar kennende vermoed ik dat ze het kattenluik niet eens zal gebruiken (mijn vriend heeft van de vorige bewoners in zijn huis namelijk een kattenluik in de deur naar zijn berging zitten en we zijn voorheen wel eens langere periodes bij hem verbleven en dan gebruikte ze het luikje absoluut niet).
Ik vraag me dus af of jullie misschien advies hebben wat ik hier aan kan doen. Ik heb geen zin om haar elke keer dat ik naar de wc ga bij wijze van spreken naar een andere ruimte te doen omdat ze anders de deur sloopt.
Als dit nog erger word moet ik de woningbouw bellen en vragen of ze er een nieuwe tochtstrip op kunnen zetten maar ik ga er vanuit dat zij er ook niet heel vrolijk van worden als ik zeg ja mijn kat sloopt het want dat zal ze dan met een nieuwe ook blijven doen. Heb zelf ook wel handige mensen om me heen dus desnoods doen we het zelf, maar opnieuw hou je dan dus dezelfde situatie.
Dus ja, een lang verhaal kort. Wat kan ik doen? Ergens denk ik kan ik niet iets doen om die geur van die vorige katten daar weg te krijgen maar ik heb het idee dat dat echt een soort van in het beton zit omdat het (voor mij) alleen met bepaald weer te ruiken is.
Dus alle tips zijn welkom