Welke camera gebruik jij voor jouw huisdier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

Welke camera gebruik jij voor jouw huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-23 14:12

Voor mijn honden heb ik een camera in huis hangen die ik aanzet als ik ze alleen laat.
De camera zelf werkt redelijk oké, maar de app is tegenwoordig echt verschrikkelijk. Het begon met reclame die je moet afkijken voordat je door kan naar het camera scherm, maar sinds kort start de app helemaal niet meer op.
Ik heb de app deze week al 2x verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en dan werkt het even, maar heb geen zin om dit elke keer te moeten doen.
Moet daarnaast de camera steeds vaker rebooten voordat ik beeld heb.

Ben aan het kijken naar een andere camera maar er is zoveel tegenwoordig dat ik het lastig vind om een fijne te kiezen.
Hoop dat jullie wat goede tips hebben.

Graag zou ik zien dat de camera duidelijk beeld heeft, nachtfunctie, dat de camera kan draaien, ik en mijn vriend op onze eigen mobiel live mee kunnen kijken en het zonder abonnement is.
Ik hoef niet persee beeld op te nemen of via de cloud op te slaan. Praat functie mag maar gebruik deze vrijwel nooit.

Via via hoorde ik al dat de Eufy fijn is maar het is mij niet duidelijk welke versie nou fijn is en geen abonnement heeft.
De camera die ik momenteel heb is YCC365 PLUS.

Hopelijk heeft Bokt een paar goede (betaalbare) tips :D

Polly
Moderator Algemeen

Re: Welke camera gebruik jij voor jouw huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 14:15

Ik heb de camera's van de action zowel binnen als buiten, werkt perfect

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 14:18

Ik heb een Imou A1 voor onze katten! Voldoet volgens mij aan al je wensen en is zeer betaalbaar. Als je er een geheugenkaart in stopt, kun je ook bewegend beeld terugkijken zonder abonnement.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 14:30

Wij hebben hier Eufy hangen. Zowel binnen als buiten. Aangeschaft binnen om de kittens in de gaten te kunnen houden als we aan het werk zijn. Alle camera's kunnen we beide bekijken. We kunnen andere mensen toestemming geven om te kijken. Ze hebben super goede nightview. We hebben een aantal vaste camera's en 1 die kan draaien. Geen abonnement nodig.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 14:32

Polly schreef:
Ik heb de camera's van de action zowel binnen als buiten, werkt perfect

hier ook werkt perfect goed beeld en geluid.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 14:33

Naar mijn weten is Eufy juist zonder abonnement.

Wij hebben camera’s en een deurbel van Eufy en zijn zeer tevreden. Enige is wel dat de standaard camera’s voor binnen niet bedient kunnen worden om te draaien. Ze hebben wel een groothoek waardoor dit voor ons ook niet nodig is.

App is zeer stabiel en je kan integreren met Google Home en Alexa. (HomeKit kan nu niet direct, maar je kan wel gaan programmeren via een NAS en de hub). Wij kunnen vanaf verschillende apparaten meekijken, ook met meerdere mensen tegelijk.

Nightview is prima! Wij hebben er 1 in de baby/kinderkamer en gebruiken die juist in het donker. Altijd goed en scherp zicht

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 14:36

We hebben een Google Nest Cam binnen en een buiten, een nest doorbell. Alles gekoppeld aan de hub.
Werkt super eigenlijks!

Volgensmij wel op een abonnement en je kunt niet draaien. Maar installatie is uiterst makkelijk.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 14:40

Hier ook Eufy. Zonder abonnement. App geeft nooit problemen. Je kan evt de camera draaien en terugpraten. Ik vind het echt een top ding.
Ik heb deze

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 15:28

Eufy pan & tilt. Die van Selina. +:)+

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 15:38

De petcube heb ik

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-23 17:01

Bedankt allemaal voor jullie tips qua camera :)

Ik ga ze even opzoeken en rustig bekijken straks.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 17:48

Ik had ook een Eufy voor mijn toen nog puppy (zonder abonnement), ik vond hem ideaal. Ik kon beeld opnemen, terugkijken, praten door de camera, kreeg een melding bij harde geluiden (blaffen bijv), etc.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 15:21

Ik heb er twee van de action, maar ik krijg ze alleen aan de praat wanneer ik ze naast de tv zet. Eerst installeren naast de tv en dan op de plek zetten waar ik ze wil hebben maakt geen verschil.
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een ander betaalbaar systeem waar ik meerdere camera’s op kan aansluiten.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 16:07

Selina schreef:
Hier ook Eufy. Zonder abonnement. App geeft nooit problemen. Je kan evt de camera draaien en terugpraten. Ik vind het echt een top ding.
Ik heb deze

Geen hond of kat hier, zou zoiets ook wat zijn om op een (open) caviahok te richten? :+
Moet dan wel even bedenken waar ik m bevestig maar dat is een probleem voor later.
Wil graag af en toe kunnen kijken, en vooral als we een dagje weg zijn ofzo :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 16:18

_Lois_ schreef:
Selina schreef:
Ik heb deze

Geen hond of kat hier, zou zoiets ook wat zijn om op een (open) caviahok te richten? :+
Moet dan wel even bedenken waar ik m bevestig maar dat is een probleem voor later.
Wil graag af en toe kunnen kijken, en vooral als we een dagje weg zijn ofzo :D

Weet niet of je een vensterbank hebt?
Daar staat die van ons.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 16:24

Hmm nee geen vensterbank helaas, hij zou wel vanaf de hoek van de tafel op het hok gericht kunnen worden.
Wat is een handige/minimale afstand van het “object” dat je in het zicht wil hebben?
Als ik hem op de rand vh hok kan bevestigen zou dat helemaal ideaal zijn maar denk dat dat te dichtbij is.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 16:47

Wij hebben voor binnen ook de camera van de Action. Die heeft verbazingwekkend goed beeld! Voor buiten hebben wij Eufy.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 12:19

Bedankt voor de tips!
Heb voor de Eufy gekozen, gister opgehaald en opgehangen. Ben er tot nu toe erg blij mee :D