Hondenpension met net dat extra

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Hondenpension met net dat extra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 12:30

Ruim 20 jaar hebben mijn man en ik samen ons bedrijf, beide zijn we toe aan een nieuwe uitdaging en ben ik op zoek naar iets wat ik graag wil gaan doen, namelijk iets met honden.
Steeds meer en vaker lees ik dat een hondenpension gestopt is of dat er een klantenstop is. Vaak lees ik de oproep dat iemand op zoek is naar een adres om zijn/haar maatje naar toe te kunnen brengen voor een dag of langer een vakantie.
Nu ben ik er al langer over na aan het denken om met honden te gaan werken. Ik weet dat er voor een aantal takken in dit werk diploma's nodig zijn en dat is geen probleem om die te halen.
Een pension voor dagopvang of voor een korte of langere vakantie. Maar dan met net dat extra. Een wasstraat voor de hond erbij, een ruimte voor een trimsalon zodat de eigenaar zelf zijn hond kan trimmen of op de dagen dat er een trimster aanwezig is dat door haar/hem te laten doen. Ook buiten een afgezette ruimte waar een soort van snuffel-doe tuin aanwezig is zodat je als baasje samen met je maatje lekker bezig kunt zijn. Afhankelijk van de locatie waar is het zelfs mogelijk om groepslessen te geven door een instructrice met diploma's, zij werkt via de abc-methode. Wat betreft het pensiongedeelte wil ik wat mogelijkheden bieden om honden samen te laten verblijven als zij dat kunnen en prettig vinden, maar ook de mogelijkheid om apart te blijven als ze niet altijd op gezelschap zitten te wachten. Een ruime veilige speelweide met eventueel een zwemvijver hoort daar ook bij met schaduwpartijen.
Is hier vraag naar en wat zou je dan willen dat er aanwezig is en mogelijk is?

mika11

Berichten: 11112
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Hondenpension met net dat extra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:50

Mijn honden zijn wel eens in de Gerelshoeve in Hulshorst geweest.
Wat ik daar ook heel fijn vindt, is dat er airco/klimaatbeheersing is, zodat zomers met de hete dagen de honden het binnen aangenaam hebben.
Wat ik daar ook fijn vindt, is dat de honden 's avonds nog even op het veld kunnen zodat ze hun behoeftes niet binnen in hun hok hoeven te doen.

Verder de extra mogelijkheden die jij aanbiedt.
Nu zou ik daar geen behoefte aan hebben, aan een wasstraat of groepslessen.
Omdat ik al een trimster heb en al bij een hondenschool aangesloten ben.
Maar misschien als je met een pup begint, dat het dan wel leuk is!

Ook bij de dagopvang zou fijn zijn als je zelf naar binnen kan om je hond te brengen.
Ik begin bv om 7.00 op mijn werk, dus zou mijn hond om 6.30 brengen.
En meestal is een openingstijd vanaf 7.00 dus dat is te laat.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hondenpension met net dat extra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 14:26

mika11, de tijd hoor ik vaker, sommige gaan zelfs nog later open. Isolatie is zeker een must om warmte buiten te houden als dat nodig is of binnen in de winter bijvoorbeeld. Koelte in erg warme periodes is ook iets om aan te denken.
Als een hond voor langer dan alleen overdag verblijft is het niet de bedoeling dat ze hun behoefte in hun ruimte gaan doen, dan komen ze er te weinig uit naar mijn idee, uitzondering daar gelaten als ze spontaan aan de diarree raken natuurlijk.

marionblo
Berichten: 884
Geregistreerd: 21-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 14:29

Mijn zus runt een hondenopvang. Ze heeft dagklanten en vakantieklanten.
Ze vangt de honden aan huis op. Daarvoor heeft ze een aparte ruimte en een grote tuin. Ook laat ze ze in groepen uit. Ze heeft ook een snuffeltuin.
Er is veel vraag naar om de honden in huiselijke sfeer op te vangen.
Het vergt wel inspanning om al die diverse honden in één groep samen te kunnen houden.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:23

Er komt steeds meer vraag naar huiselijke opvang adressen in plaats van pensions dus hou daar rekening mee.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hondenpension met net dat extra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:26

Zoiets als zwemvijver het poeleke is zeker vraag naar!

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Re: Hondenpension met net dat extra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:47

Houd er rekening mee dat je niet overal een hondenopvang/hondenpension mag beginnen op grond van het bestemmingplan. Informeer eerst bij je gemeente wat de mogelijkheden zijn

RanjaRietje

Berichten: 569
Geregistreerd: 04-10-10

Re: Hondenpension met net dat extra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:17

Ik heb zelf 6 jaar lang een trimsalon gehad bij een honden Pension (ik huurde de ruimte) en daar maakte zijn klanten graag gebruik van, zijn klanten maakten zelf de afspraken bij mij maar dit was voor ons beide super om te doen! Er zal zeker vraag na zijn! Trimsalons hebben het ook druk

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 17:47

Hannanas schreef:
Zoiets als zwemvijver het poeleke is zeker vraag naar!
Dat is iets heel anders dan een pension, bij het poeleke kom je samen met je hond voor een bepaald aantal uurtjes en ga je weer. Maar is zeker een leuk concept.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 17:48

Nanda schreef:
Houd er rekening mee dat je niet overal een hondenopvang/hondenpension mag beginnen op grond van het bestemmingplan. Informeer eerst bij je gemeente wat de mogelijkheden zijn

Klopt ben ik me van bewust, we willen het niet bij ons huidige huis gaan realiseren. Het moet allemaal passen op een locatie en mogelijk zijn.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 17:49

marionblo schreef:
Mijn zus runt een hondenopvang. Ze heeft dagklanten en vakantieklanten.
Ze vangt de honden aan huis op. Daarvoor heeft ze een aparte ruimte en een grote tuin. Ook laat ze ze in groepen uit. Ze heeft ook een snuffeltuin.
Er is veel vraag naar om de honden in huiselijke sfeer op te vangen.
Het vergt wel inspanning om al die diverse honden in één groep samen te kunnen houden.

Dat geloof ik graag, dat is altijd passen en meten en goed kijken of dat past.

Goof

Berichten: 28840
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 17:57

meggiemeg schreef:
Nanda schreef:
Houd er rekening mee dat je niet overal een hondenopvang/hondenpension mag beginnen op grond van het bestemmingplan. Informeer eerst bij je gemeente wat de mogelijkheden zijn

Klopt ben ik me van bewust, we willen het niet bij ons huidige huis gaan realiseren. Het moet allemaal passen op een locatie en mogelijk zijn.


Is er dan niet 24 uur iemand aanwezig?

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 18:05

Goof schreef:
Is er dan niet 24 uur iemand aanwezig?

Jawel hoor, we gaan op zoek naar een plek waar we rustig kunnen wonen en dat kunnen realiseren met het liefst weinig buren ( ver weg) of geen buren. Een pension op basis van alleen iemand overdag aanwezig is niet wat ik wil

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:06

marleen_usar schreef:
Er komt steeds meer vraag naar huiselijke opvang adressen in plaats van pensions dus hou daar rekening mee.


Dit hoor ik ook en vind ik echt een nadeel.
Ik heb een hond die wat meer moeite heeft om sociaal contact aan te leggen. Ik word er dus niet blij van dat hij voor een weekendje daar aan blootgesteld wordt.
Bij een langere vakantie is het de investering van koppelen echt wel waard, maar zeker met kortere vakanties merk ik dat het voor hem veel prettiger is om gewoon rust te hebben.

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Hondenpension met net dat extra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:11

De adresjes aan huis zijn erg in trek en duur, maar ik denk dat je daar als eigenaar juist weinig rendement uit haalt en veel gedoe van hebt.

Pensions met traliehokken in een loods zijn wat mij betreft niet meer van deze tijd. Ook al worden de dieren uitgelaten en is er wat klimaatbeheersing.

Je zou voor inspiratie eens kunnen kijken naar dierenhotel Marijke. Die bieden een soort middenweg. Geen traliehokken maar 'huiskamers', geen 24/7 geblaf en gestress bij de honden en meerdere extra opties om je hond te verwennen, van een knuffelsessie tot een speeluurtje of wandeling. Buiten de normale verzorging om.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 19:16

secricible schreef:
Dit hoor ik ook en vind ik echt een nadeel.
Ik heb een hond die wat meer moeite heeft om sociaal contact aan te leggen. Ik word er dus niet blij van dat hij voor een weekendje daar aan blootgesteld wordt.
Bij een langere vakantie is het de investering van koppelen echt wel waard, maar zeker met kortere vakanties merk ik dat het voor hem veel prettiger is om gewoon rust te hebben.
er zullen vast honden zijn die dat prettig vinden, maar ook meer dan genoeg die dat lastig vinden. Rust en veiligheid staat dan ook voor op, samen spelen overdag in een grote ruimte is anders dan ook nog een kleinere ruimte moeten delen. Vraag me wel af of dat huiselijke in de opvang niet meer het idee van de baasjes is, het gevoel om je vriendje bij achter te laten voor die periode.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hondenpension met net dat extra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 19:18

_Nelleke_ bedankt voor de tip van het dierenhotel, ga de website zeker bekijken

Leo

Berichten: 50162
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:20

Ik hou van kleinschalig, geen kennels maar "kamers" en een tuin(tje), zodat ze zelf kunnen kiezen voor binnen of buiten. En daneventueel een aangrenzende grotere speeltuin waar honden in kleine gecontroleerde groepjes lekker kunnen spelen en snuffelen een paar keer per dag.
Daar zou ik mijn hond met veel liefde heen brengen!

Ik heb een ontzettend sociale maar intacte reu en opvang vinden voor intacte reuen is ontzettend lastig.

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:25

Leo schreef:
Ik hou van kleinschalig, geen kennels maar "kamers" en een tuin(tje), zodat ze zelf kunnen kiezen voor binnen of buiten. En daneventueel een aangrenzende grotere speeltuin waar honden in kleine gecontroleerde groepjes lekker kunnen spelen en snuffelen een paar keer per dag.
Daar zou ik mijn hond met veel liefde heen brengen!

Ik heb een ontzettend sociale maar intacte reu en opvang vinden voor intacte reuen is ontzettend lastig.


Eens. De meeste pensions kan je niet terecht als ze niet gecastreerd zijn. Ik heb goede ervaringen met de Molshoop. Het is niet kleinschalig maar het is erg netjes en ze blijven in kleine groepjes van 2 of 3 hondjes, net wat gaat. Ze gaan dan ook in die groepjes naar buiten dus ze worden niet tussen de andere honden gezet.

Leo

Berichten: 50162
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:41

Suzanne F. schreef:
Leo schreef:
Ik hou van kleinschalig, geen kennels maar "kamers" en een tuin(tje), zodat ze zelf kunnen kiezen voor binnen of buiten. En daneventueel een aangrenzende grotere speeltuin waar honden in kleine gecontroleerde groepjes lekker kunnen spelen en snuffelen een paar keer per dag.
Daar zou ik mijn hond met veel liefde heen brengen!

Ik heb een ontzettend sociale maar intacte reu en opvang vinden voor intacte reuen is ontzettend lastig.


Eens. De meeste pensions kan je niet terecht als ze niet gecastreerd zijn. Ik heb goede ervaringen met de Molshoop. Het is niet kleinschalig maar het is erg netjes en ze blijven in kleine groepjes van 2 of 3 hondjes, net wat gaat. Ze gaan dan ook in die groepjes naar buiten dus ze worden niet tussen de andere honden gezet.


Dat klinkt als een hele fijne aanpak!
Kleinschalig vind ik ook vooral kleine groepjes inderdaad. 2 of 3 is heel mooi.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:49

meggiemeg schreef:
_Nelleke_ bedankt voor de tip van het dierenhotel, ga de website zeker bekijken


Ik begrijp heel goed dat een dierenhotel bepaalde hr honden niet opneemt. Maar dit dierenhotel neemt ongeveer geen enkel ras op; geen herdershonden, geen aussies of collies, geen husky's, Duitse staanders etc.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 01:28

Nikass schreef:
meggiemeg schreef:
_Nelleke_ bedankt voor de tip van het dierenhotel, ga de website zeker bekijken


Ik begrijp heel goed dat een dierenhotel bepaalde hr honden niet opneemt. Maar dit dierenhotel neemt ongeveer geen enkel ras op; geen herdershonden, geen aussies of collies, geen husky's, Duitse staanders etc.


Jeetje ik dacht ook al, lopen daar alleen labradors rond 8-)
https://www.dierenhotelmarijke.nl/rassen/

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hondenpension met net dat extra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 03:07

Wij hebben er ook over nagedacht toen ons werd gevraagd om op honden te passen. Onze honden lopen de hele dag mee naar buiten en kunnen ravotten en doen, dus dat leek diegene zo fijn. Maar ik ben er ook snel op terug gekomen toen ik alles op een rij ging zetten.

Ik denk dat je echt je eigen idee moet volgen. Mensen kunnen kiezen wat zij willen of belangrijk vinden en je kan het nooit iedereen naar de wens maken of je moet het opdelen met verschillende mogelijkheden.

Maar als jij denkt dat veel buiten, geen hokken en een huiselijke sfeer het beste is, moet je dat volgen. Er zullen altijd mensen op af komen die zoiets zoeken en de rest gaat weer elders kijken.

Als je neven activiteiten aanbiedt, zou ik dat ook doen voor niet klanten. Mensen die nu nog geen gebruik maken van het pension, kunnen dan wel klant worden.

Naar trimsalons is volgens mij veel vraag. Zocht hier een kapster en sommigen namen al geen nieuwe klanten meer aan, zo druk hebben ze het.

Toen ik een paar jaar geleden zelf overwoog de honden te laten wennen aan een pension, zodat we eens weg zouden kunnen, liep ik er wel tegenaan dat de eigenaren heel stug waren in hun ideeën.

_Nelleke_

Berichten: 8063
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 07:35

Nikass schreef:
meggiemeg schreef:
_Nelleke_ bedankt voor de tip van het dierenhotel, ga de website zeker bekijken


Ik begrijp heel goed dat een dierenhotel bepaalde hr honden niet opneemt. Maar dit dierenhotel neemt ongeveer geen enkel ras op; geen herdershonden, geen aussies of collies, geen husky's, Duitse staanders etc.


Alleen niet in het hoogseizoen. Onze honden zaten er in laagseizoen en toen zaten ze met o.a. een aussie. Dit is heel recent geweest.

Tsja, als je de luxe hebt om bepaalde rassen te weigeren, waarom ook niet?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:21

Niet alleen in het hoogseizoen, maar:
"Omdat we meestal geen gelegenheid hebben een kleiner roedeltje te maken hebben we voor deze rassen bijna nooit mogelijkheid deze op te kunnen vangen".
Dus dat er bij jou wel een aussie zat, is meer een uitzondering.
Voor mij valt zo'n pension sowieso af. Mijn hond hoeft geen luxe hotelkamer. Dat interesseert hem niet. Ik heb liever dat ze inzetten op echt kennis van zaken. Zien wat een hond echt nodig heeft.