Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nanda schreef:Houd er rekening mee dat je niet overal een hondenopvang/hondenpension mag beginnen op grond van het bestemmingplan. Informeer eerst bij je gemeente wat de mogelijkheden zijn
marionblo schreef:Mijn zus runt een hondenopvang. Ze heeft dagklanten en vakantieklanten.
Ze vangt de honden aan huis op. Daarvoor heeft ze een aparte ruimte en een grote tuin. Ook laat ze ze in groepen uit. Ze heeft ook een snuffeltuin.
Er is veel vraag naar om de honden in huiselijke sfeer op te vangen.
Het vergt wel inspanning om al die diverse honden in één groep samen te kunnen houden.
meggiemeg schreef:Nanda schreef:Houd er rekening mee dat je niet overal een hondenopvang/hondenpension mag beginnen op grond van het bestemmingplan. Informeer eerst bij je gemeente wat de mogelijkheden zijn
Klopt ben ik me van bewust, we willen het niet bij ons huidige huis gaan realiseren. Het moet allemaal passen op een locatie en mogelijk zijn.
marleen_usar schreef:Er komt steeds meer vraag naar huiselijke opvang adressen in plaats van pensions dus hou daar rekening mee.
secricible schreef:er zullen vast honden zijn die dat prettig vinden, maar ook meer dan genoeg die dat lastig vinden. Rust en veiligheid staat dan ook voor op, samen spelen overdag in een grote ruimte is anders dan ook nog een kleinere ruimte moeten delen. Vraag me wel af of dat huiselijke in de opvang niet meer het idee van de baasjes is, het gevoel om je vriendje bij achter te laten voor die periode.Dit hoor ik ook en vind ik echt een nadeel.
Ik heb een hond die wat meer moeite heeft om sociaal contact aan te leggen. Ik word er dus niet blij van dat hij voor een weekendje daar aan blootgesteld wordt.
Bij een langere vakantie is het de investering van koppelen echt wel waard, maar zeker met kortere vakanties merk ik dat het voor hem veel prettiger is om gewoon rust te hebben.
Leo schreef:Ik hou van kleinschalig, geen kennels maar "kamers" en een tuin(tje), zodat ze zelf kunnen kiezen voor binnen of buiten. En daneventueel een aangrenzende grotere speeltuin waar honden in kleine gecontroleerde groepjes lekker kunnen spelen en snuffelen een paar keer per dag.
Daar zou ik mijn hond met veel liefde heen brengen!
Ik heb een ontzettend sociale maar intacte reu en opvang vinden voor intacte reuen is ontzettend lastig.
Suzanne F. schreef:Leo schreef:Ik hou van kleinschalig, geen kennels maar "kamers" en een tuin(tje), zodat ze zelf kunnen kiezen voor binnen of buiten. En daneventueel een aangrenzende grotere speeltuin waar honden in kleine gecontroleerde groepjes lekker kunnen spelen en snuffelen een paar keer per dag.
Daar zou ik mijn hond met veel liefde heen brengen!
Ik heb een ontzettend sociale maar intacte reu en opvang vinden voor intacte reuen is ontzettend lastig.
Eens. De meeste pensions kan je niet terecht als ze niet gecastreerd zijn. Ik heb goede ervaringen met de Molshoop. Het is niet kleinschalig maar het is erg netjes en ze blijven in kleine groepjes van 2 of 3 hondjes, net wat gaat. Ze gaan dan ook in die groepjes naar buiten dus ze worden niet tussen de andere honden gezet.
meggiemeg schreef:_Nelleke_ bedankt voor de tip van het dierenhotel, ga de website zeker bekijken
Nikass schreef:meggiemeg schreef:_Nelleke_ bedankt voor de tip van het dierenhotel, ga de website zeker bekijken
Ik begrijp heel goed dat een dierenhotel bepaalde hr honden niet opneemt. Maar dit dierenhotel neemt ongeveer geen enkel ras op; geen herdershonden, geen aussies of collies, geen husky's, Duitse staanders etc.
Nikass schreef:meggiemeg schreef:_Nelleke_ bedankt voor de tip van het dierenhotel, ga de website zeker bekijken
Ik begrijp heel goed dat een dierenhotel bepaalde hr honden niet opneemt. Maar dit dierenhotel neemt ongeveer geen enkel ras op; geen herdershonden, geen aussies of collies, geen husky's, Duitse staanders etc.