Dilemma met oudere kat: verder onderzoek doen of niet?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64563
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 14:50

Ik moest het nog steeds wel achterin haar strotje mikken hoor, ze heeft nu natuurlijk helemaal nergens zin in :(:)

Het gaat me zeker aan het hart. We zijn nu 2,5 week bezig en ik vind het echt verdomd moeilijk. Mocht ze ondanks de medicatie nu niet opknappen dan wordt het morgen wel een gesprek waarin we een knoop door moeten gaan hakken.

pmarena

Berichten: 48315
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 14:54

Ja precies. Je bent nu eigenlijk al bezig met poesje plagen. Maarja wie weet voelt ze zich morgen of overmorgen weer prima en dan is het het waard. Ellende altijd die onzekerheid. Kruip nog maar even lekker tegen haar aan Berdien...

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30266
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Dilemma met oudere kat: verder onderzoek doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:17

Och.... Hare Harigheid :knuffel: Zie je topic nu pas. Met ook artrose en het gevoel dat ze toch al in reservetijd zit wordt het een hele lastige beslissing.

Deze was niet zomaar lastig bij de dierenarts, als ik me goed herinner. Die van mij gaan zo mee, daar zou ik het al een hele andere beslissing voor vinden, maar als ze al zo'n stress hebben van een onderzoek... Hopelijk knapt ze op van de medicatie en krijg je nog een beetje meer verlenging.

Sterkte :(:)

Berdien

Berichten: 64563
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 15:21

Precies, als ze opknapt dan is het het waard. Het is niet alsof ze volgende week dan denkt ‘Poeh wat was vorige week eigenlijk akelig.’ Maar ze moet wel opknappen.

Vooralsnog slaapt ze stug door, maar dat is niet anders dan anders. Ze slaapt heel veel, overdag is het een ademende berg haar op de bank := Dat maakt het ook wel lastig om te bepalen hoe misselijk ze is, want ze eet anders overdag ook niet echt. Echter heeft ze dus vannacht niet gegeten en vanochtend ook niet. Ze heeft nog niet gespuugd vandaag, dat is wel positief.

Straks eens wat Recovery aanbieden.

Sneu hè Prrrr :\ Ze is niet lastig bij de DA hoor. Hoogstens luidruchtig. Maar ze is heel rustig in de behandelkamer. Ze háát alleen het mandje, het is echt een gevecht om haar erin te krijgen. En dat is zo sneu, met haar artrose-lijfje.

Hannanas
Berichten: 13033
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Dilemma met oudere kat: verder onderzoek doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:24

Lastig hoor. Onderhuids vocht kunnen ze ook nog wel eens een boost van krijgen. En de ab kan natuurlijk ook niet de beste zijn voor wat ze mankeert.. had ze al nierfalen schreef je in je eerste bericht? Soms gaan die waardes ff wat slechter door een ontsteking, en door minder eten en drinken, dat kan nu ook voor de dip zorgen.

pmarena

Berichten: 48315
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:29

Heb je een voorlader? Ik vind bovenlader-reismandjes echt 100.000 keer fijner.
Dan nog wordt een beetje zichzelf respecterende poes ineens een zeester als je ze er in wilt doen.
Maar het "prakt" toch net even wat makkelijker :=

Ik vind misselijkheid sowieso lastig.... je wilt dat ze niet te lang zonder eten zitten want anders worden ze nog misselijker / zwakker. Maar je wilt veel liever dat ze zelf weer wat eten, dan dat je moet gaan dwangvoederen want dat kan ook het nare gevoel weer aanwakkeren juist.... ik zat echt heel erg met dat dilemma van moet ik nog wachten, misschien zakt de misselijkheid over een uurtje...? Of wacht ik al te lang en wordt de misselijkheid nu juist erger door het niks eten...? blegh.

Wat voerprut op een voorpootje smeren wil vaak nog wel werken, in de hoop dat mevrouw dat er af likt :)

Dispar_Vulgo

Berichten: 2998
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:42

Ik weet niet welke antibiotica ze krijgt, maar er zijn smakelijke en niet-smakelijke varianten.
Onze oude kat wilde niks meer gedwongen krijgen, dus deed ik AB pil tussen 2 lepels vermalen en dan door z'n natvoer mengen.

Wij hebben vorige maand deze kat laten inslapen (zelfs als TS, al lang kwakkelende gezondheid en al ouder). Hij had al paar keer verstopte darmen gehad, heel sneu. Maar vaak was/leek het niet erg genoeg om direct te beslissen om in te slapen, dus iedere keer weer opgelapt.
Toen kreeg hij daarna nog een tumor op/in z'n koppie. Een tijdje AB gegeven wat het redelijk in bedwang hield. Maar toen ging hij slecht eten en werd ineens erg mager. Dus toen besloten in te slapen.

Berdien

Berichten: 64563
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 15:49

Ze heeft beginnend nierfalen, haar waardes waren vorige week wel beter dan in november. Ze staat ook op ‘early stage’ qua voer.

Helaas, de Recovery wil ze niet eten. Ze heeft er aan geroken en dat was het. Snoepjes reageert ze ook niet op.

Ze ligt in haar nestje te doezelen/spinnen, ziet er echt niet oncomfortabel uit. Maar eten, ho maar. Straks nog maar eens proberen.

luuntje

Berichten: 14006
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:49

Arme poes.
Hopelijk trekt de misselijkheid weg.

Kattenmand die je van boven kan laden is zoveel makkelijker dan een voorlader.
Scheelt veel ellende om ze erin of eruit te krijgen.

jiehaaa

Berichten: 5073
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:10

Hopelijk voelt ze zich straks wat beter… arme Poes.
Je kan de recovery eventueel in een spuitje geven als ze zelf niet gaat eten.

:(:)

_Mar3
Berichten: 472
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:39

Stille meelezer hier. Hopelijk gaat het snel beter met je kat TS. :(:) Wel goed om te horen dat ze momenteel in ieder geval beter lijkt te plassen.

Wat betreft het geven van pillen misschien nog een algemene tip: mijn kater is ook moeilijk met medicatie en hij heeft een tijdje op prednison gezeten. Op aanraden van mijn DA prakte ik het pilletje dan door wat drupjes stroop. Dat smeerde ik dan op z'n pootjes en dan likte hij het zelf mooi schoon. Lekker en prettig is misschien anders maar zo ging het bij ons wel zonder teveel strijd.

Prairy
Berichten: 9176
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Dilemma met oudere kat: verder onderzoek doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 17:24

Ik gebruik een vierkante bench ipv een reis mand, dat werkt voor mij over het algemeen wat beter, hebben ze meer ruimte (maat kleine hond).

Berdien

Berichten: 64563
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 18:46

In overleg met de dierenarts heb ik helaas de keuze moeten maken. Poes wilde niets meer eten, was ook niet meer heel comfortabel (draaide steeds).

Ze is net heel vredig ingeslapen. Ik ben kapot.

Afbeelding

Afbeelding
Lieve, lieve Poes.

Ik zou jullie willen vragen om geen discussie te starten over de beslissing. Deze is echt niet zomaar genomen, ik ben echt kapot van verdriet.

zonnebloem18

Berichten: 24866
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Dilemma met oudere kat: verder onderzoek doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 18:49

|( Sterkte Berdien, moeilijke maar eerlijke beslissing voor Poes.

pmarena

Berichten: 48315
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 18:52

Ach nee..... arm lief Poesje toch......

Je voelde hem al een beetje aankomen. Ik denk dat je een hele eerlijke, goed afgewogen beslissing hebt genomen. Heel veel sterkte..... Y;(

Goof

Berichten: 28965
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Dilemma met oudere kat: verder onderzoek doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:01

Ach, ik zat je topic door te lezen en zie dat ze er al niet meer is.
Heel veel sterkte. Wat zag ze er lief uit.

Nyaleti

Berichten: 6321
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:01

Ach de lieve schat..
Jullie hebben het samen geprobeerd, jij als eigenaar hebt gedaan wat je kon. Zij gaf aan dat het niet meer ging en daar heb jij op het juiste moment naar geluisterd, hoe moeilijk dat ook is. Veel sterkte :knuffel:

Roosch

Berichten: 36705
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Dilemma met oudere kat: verder onderzoek doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:06

Ach nee 't wat vreselijk! Heel veel sterkte. :(:)

jiehaaa

Berichten: 5073
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:23

Och wat ging het ineens snel! Ontzettend verdrietig maar je hebt gedaan wat je kon voor Poes. Ik wens je heel veel sterkte. :(:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102157
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Dilemma met oudere kat: verder onderzoek doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:30

Ik lees het net op FB, wat een moeilijke beslissing heb je moeten nemen. Heel erg veel sterkte de komende tijd. :(:)

Muga

Berichten: 2085
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:32

Heel veel sterkte. Ontzettend dappere beslissing van je! Y;(

Wildgirl

Berichten: 11679
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:32

Heel veel sterkte TS, Poes was een prachtige dame en heeft geboft met jou als baasje! :knuffel:

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Dilemma met oudere kat: verder onderzoek doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:36

Wat onwijs verdrietig, maar heel sterk dat je nu de beslissing hebt gemaakt. Ontzettend veel sterkte.

Esmee_RS

Berichten: 4888
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Dilemma met oudere kat: verder onderzoek doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:40

Heel erg veel sterkte |(

purny

Berichten: 27565
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Dilemma met oudere kat: verder onderzoek doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:43

Zo nu en dan mee zitten lezen en ik wil je sterkte toewensen. Jij kent poezebeest het langste en weet dat je de goede keuze hebt gemaakt.
Heel veel sterkte