GPS Tractive vs. Weenect gebruikers ervaring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

GPS Tractive vs. Weenect gebruikers ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-23 18:46

Voor mijn 2 honden (Podenco’s) overweeg ik een gps tracker aan te schaffen.
Inmiddels ben ik er al wel achter dat de Tractive en Weenect de beste opties zijn en ook redelijk vergelijkbaar qua prijs/kwaliteit.
Ik heb online en op Bokt al het e.a. erover opgezocht maar ik loop tegen wat dingen aan, namelijk;

Dat beide de trackers soms heel ander signaal geven of de gps locatie niet klopt. De een geeft aan dat dit met de Weenect vaak gebeurd en met de Tractive altijd heel precies is, maar vervolgens is de volgende ervaring van iemand weer exact het tegenovergestelde. Ik raak er een beetje van in de war en ben benieuwd wat jullie ervaring is met deze gps trackers.

Ik heb dus 2 honden en wil het liefste voor beide een tracker aanschaffen, de kosten van de tracker zelf vallen best mee en is eenmalig maar dan komen de abonnementskosten er nog bij en daarin zit een klein verschil.
Bij Tractive zijn de abonnementskosten wat hoger dan bij Weenect, op zich niet perser heel erg maar wel als de gps het helft van de tijd niet doet.

Ik wil de tracker vooral gebruiken als de honden meegaan op vakantie (deze zomer naar de Ardennen) en als we wandelen in het bos of op de hei. Ik laat mijn honden nooit los in een niet omheinde omgeving, de tracker is puur als extra veiligheid mochten ze ooit ontsnappen door wat voor reden dan ook.

Ik hoop dat jullie ervaringen met deze trackers mij beter kunnen helpen om een keuze te maken.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:56

Ik heb alleen maar positieve ervaringen met de Tractive. Aangeschaft voor de vuurwerkperiode, maar inmiddels gebruik ik deze dagelijks. En ik heb mijn hond al vaker uit de duinen kunnen terug vinden met behulp van de tractive. Ook als de tractive per ongeluk af gaat kan je deze heel accuraat terug vinden. Dus ik raad iedereen deze Tractive aan. :D

Anastasia24

Re: GPS Tractive vs. Weenect gebruikers ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:29

Hier ook Tractive, voor ontsnappen van onze opvang hond. Tot nu toe gelukkig niet nodig gehad maar kan prima terug zien waar ze heeft gelopen en hoeveel.
Qua gps kan het erg goed aan de telefoon liggen, mijn vorige telefoon was heel accuraat met tractive, mijn huidige minder(maar ook niet bij andere gps apps voor bijv. de paarden). Als de gps van je telefoon het vrij goed doet is Tractive prima te gebruiken. Met de andere geen ervaring, maar hier dus positief.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:53

ik heb de weenect
Maar helaas maar een 3 keer gebruikt ( in ruim 3 jaar tijd )
Hij ligt dus al lang in een lade ergens...
Dus de eerste vraag is of je hem echt nodig denkt te hebben

De meesten om mij heen hebben Tractive, en daar is iedereen wel tevreden over

Van Weenect weet ik dat hij geheel waterproof is, geen idee of dat ook zo is met Tractive. Ik vind dat zelf wel belangrijk

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 21:09

Hier dus iemand die slechte ervaring heeft met de tractive :Y) was niet accuraat en gaf aan dat de hond vaak ver van mij af liep terwijl hij naast mij liep :') dit is wel ongeveer 4 jaar geleden, maar durf het dus niet meer aan! Vond tractive zonde van het geld

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-23 11:22

Anastasia24 schreef:
Hier ook Tractive, voor ontsnappen van onze opvang hond. Tot nu toe gelukkig niet nodig gehad maar kan prima terug zien waar ze heeft gelopen en hoeveel.
Qua gps kan het erg goed aan de telefoon liggen, mijn vorige telefoon was heel accuraat met tractive, mijn huidige minder(maar ook niet bij andere gps apps voor bijv. de paarden). Als de gps van je telefoon het vrij goed doet is Tractive prima te gebruiken. Met de andere geen ervaring, maar hier dus positief.

Ah goed om te weten dat het mogelijk ook aan de telefoon kan liggen.
Mag ik vragen welke je eerst gebruikte en nu?

Mijn vriend en ik hebben beide een iPhone, geen idee eigenlijk hoe accuraat die gps is.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 11:46

Ik heb een samenwerking gehad met Weenect maar toen de samenwerking was afgelopen heb gelijk abonnement stop gezet. de gps signaal was vaak slecht of helemaal geen signaal gps. ( wat niet handig is als je hond wegloopt) en soms liep hond volgens de gps 5 km verder op terwijl die naast mij liep. ( we hebben 2 trackers gehad en we hadden deze problemen met beide trackers) enige voordeel was waterdicht en kon tegen zeewater

Wij gebruiken nu tractive en hele goede ervaring mee heel blij mee overal bereik laad snel op en je kan ook nog veel gegevens van je hond zien van hoeveel die slaapt/rust en hoeveel minuten hij actief is.
En hier klopt gps locatie eigenlijk ook altijd !
En deze is ook water water dicht en kan tegen zee water.

Ik raad je zeker tractive aan !

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:20

Ik heb sinds kort Tractive en was best onder de indruk van de precisie van de GPS! Ook het live volgen ging heel nauwkeurig. Maar ik kan niet vergelijken.
De Tractive kan ook goed tegen water meen ik, dus dat is ook fijn

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:22

Ik liep tegen precies hetzelfde aan als jij TS (wellicht heb je mijn topic daarover ook gelezen) en exact dezelfde redenen. Bij ons ook nooit los zonder goede omheining, en echt ook als "extra" beveiliging.
Ik heb uiteindelijk meerdere stichtingen etc. benaderd met welke zij aan zouden raden, ook stichtingen met speurhonden. Allen raadden mij de Tractive aan.
Dat, i.c.m. de vorm van de trackers hebben ons doen besluiten om toch voor Tractive te gaan.

Misschien werkt het niet altijd 100%, beter dan dit kunnen we niet doen denk ik. Wij zijn er in ieder geval heel blij mee.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-23 16:45

Bedankt allemaal voor het delen van alle ervaringen.

Als ik het zo lees wat jullie zeggen maar ook wat ik al eerder vond heb ik het idee dat de Tractive toch bij de meeste de voorkeur heeft.
Heb vandaag contact opgenomen met de chatservice van Tractive en gevraagd of ik ook eerst 2 maanden alleen het maand abonnement kan kiezen en daarna over kan gaan op premium voor 1 jaar. Dat was geen probleem en dat geeft mijn iets meer zekerheid dat ik de Tractive kan testen zonder meteen €100 kwijt te zijn voor een heel jaar (mocht ik niet tevreden zijn dan ben ik niet gelijk een smak geld kwijt).

@Myfairytale, wel goed om te weten dat meerdere stichtingen de Tractive aanraden. En wat je zegt het is beter iets dan niets, denk ook dat het al veel zal schelen als je ongeveer weet welke kant je hond op is gegaan dan dat je niks weet.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 17:54

Ja precies!
Ik vind het echt enorm fijn, wij hebben ze voor al onze honden.

Was heel fijn om die bevestiging te krijgen. :j

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 19:05

Hier de Tractive voor onze kat, al een aantal jaar.

Hij werkt over het algemeen top. Soms is de gps idd niet accuraat, maar als je je kat/hond wilt vinden zet je altijd live tracken aan (iedere 3 sec update ipv eens per paar minuten). En dan is de gps (bij ons) altijd goed.
Wel 2 minpunten:
- hij vindt geen gps als de kat/hond ergens binnen zit. We zijn onze kat wel eens kwijt geweest, toen bleek hij onder zo’n zeecontainer te zitten. Maar dan heb je er dus niks aan.
- het bijgeleverde bandje (voor kat) valt veel te snel af

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 20:00

Dat is bij Weenect ook. Binnen slechte of geen gps.
Verder heb ik geen problemen met Weenect.
Elk apparaat met gps zal af en toe eens een keer een misser hebben.
Als ie dat maar snel herstelt.
Denk dat ze aardig vergelijkbaar zijn.
Geloof dat je met Tractive ook inzicht krijgt in wat je hond verder allemaal doet. En Weenect heeft weer een africht functie.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-23 14:36

Heb de knoop doorgehakt en de Tractive besteld :D
Ben erg benieuwd hoe mijn eigen ervaring is straks. Ben ook wel benieuwd naar die extra functies waarbij je dingen van je hond kan bijhouden zoals hoeveelheid slaap en beweging.

Bedankt allemaal voor de hulp en adviezen <3

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 14:50

Wij hebben ook een tractive en ben er prima tevreden mee.

We hebben een kleine hond, dus heb hem op haar tuig zitten die ze alleen om heeft als we ergens gaan van huis gaan wandelen of als ze mee te werk is.
Niet aan haar halsband dus, daar vind ik hem net niet fijn voor aan een halsbandje van een hondje van 5,5 kilo.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 15:32

Dennis, is die te groot ja? Ik ga hem ook bestellen. Voor de pup sowieso te groot in het begin maar hoopte als volwassen hond (norfolk) dat deze wel zou passen aan de halsband.
Alleen voor buiten inderdaad, binnen hebben de honden nooit wat om. Slecht voor de vacht.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 15:57

Wij hebben een Parson russel terrier teefje, een klein smalletje tot nu toe.
Hij kan wel aan de halsband, en met training in het bos doen we hem ook wel eens aan de halsband (hoe bloter hoe beter). Maar vind hem zelf aan het tuig fijner. En dat zijn ook de momenten dat ik hem normaal graag om wil hebben.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-23 16:15

Denk dat ik hem uiteindelijk ook aan het tuig vast maak.
Wil wel 1 week de tracker de hele tijd om doen omdat ik benieuwd ben naar die gegevens die de tracker kan meten.

Scheelt wel dat de Tractive meer een gebogen vorm heeft wat meeloopt met de ronding van de hals, denk dat die dan voor de hond wat fijner zit.
Snap wel dat het voor een klein hondje wat aan de grote kant kan zijn.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 16:38

Wij hebben ze hier ook aan de tuigjes, maar dat is omdat ze nooit halsbandjes dragen.
Thuis hebben ze niets om.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-23 10:03

Ik had trouwens nog even een andere vraag aan de Tractive gebruikers.
Als je het abonnement afsluit gaat deze dan op datum (bv. 14 maart tm 14 april) of loopt deze per hele maand (1 tm 31 maart)?

Ik verwacht de trackers eind van de week binnen te krijgen maar wil niet €13 betalen voor maar 5 dagen nog in februari, want anders kan ik beter even wachten tot begin maart.
Kies eerst om te testen een losse maand namelijk voordat ik het jaarabonnement afsluit.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:32

Mijn abonnementen lopen tot 4 augustus en de andere tot 24 juni.
Dus bij mij op de dag zelf.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 08:38

MilkyWay hoe is de tracker tot nu toe bevallen? Ik ga denk ik ook de Tractive aanschaffen.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 11:12

Als je echt een heel accuraat systeem wil raad ik de Garmin Atemos 100 aan.
Kost wel wat maar is super nauwkeurig en de honden zijn in 1 kaart te zien omdat je ze verschillende kleuren kunt geven (je kan tot 20 honden koppelen).
Daarnaast kun je je hond via de handheld en halsband signalen geven.
Uiteraard moet je ze hier wel eerst op trainen maar ideaal om ze op afstand terug te roepen of af te laten liggen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:07

Weenect is 2G en lijkt voorlopig geen plannen te hebben om door te ontwikkelen. Tractive is 4G en er komen regelmatig updates uit.