Mijn skinny cavia van bijna 6 jaar heeft bumblefoot sinds korte tijd, aan beide voorpootjes. Ik behandel het met bumblefoot zalf van de knoevelshop. De voetzooltjes zijn niet open ( waren ze wel ) maar 1 voetjes wordt ontzettend dik. Ze tilt ook omstebeurt de voetjes op. Er zit sinds vanmiddag nu ook een extra bult boven op ( op de dikste ). Wat kan ik nog doen? Ik wil niet dat ze te veel pijn heeft.
( dit is overigens niet dezelfde skinny waar ik eerder een topic over heb geopend die a.s dinsdag geopereerd wordt )
zit op houtvezel, maar kan haar op badmatten zetten
Solleke_Noah
Geplaatst: 17-02-23 21:52
Cinnepin schreef:
zit op houtvezel, maar kan haar op badmatten zetten
Zou ik sowieso doen. Een vriendin fokt cavia's en had een opvangertje met bumble foot overgenomen, dat is helemaal vanzelf weggetrokken nadat ze hem op fleece stof heeft gehouden.
tamary
Geplaatst: 17-02-23 22:05
Die mag dinsdag dan ook mee naar de DA, eerder zou beter zijn, maar dat is lastig met weekeind er tussen. Bumblefoot kan doorslaan naar pezen en botten wat of amputatie of euthanasie verhaal wordt dan. En met die dikke bult ook bovenop klinkt die kant op. Als ze zo aan het "dansen" is mag je er van uit gaan dat het flink pijnlijk is al.
Heb in Belgie Fucidine zalf besteld ( kan daar vrij gekregen worden ) met zelf klevend verband en gaan we het daarmee behandelen. Heb haar net op badmatten gezet ook. Hoop dat het gaat werken...6 is voor een skinny enorm oud.
Cinnepin
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-23 20:00
Het gaat heel goed met de bejaarde dame. Ze zit aan de antibiotica en metacam en 2 keer per dag verbinden we haar pootje met mooi knal roze verband Ze is nog lekker vrolijk
Laatst bijgewerkt door Cinnepin op 24-02-23 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Bumblefoot is een stafylococcus infectie. Bij kippen wordt aangeraden om een aantal dagen te weken. Meestal wordt de plek dan zo week dat de pot eruit te halen is. Antibiotica is wel zinvol als het eenmaal open is