Ylva voor het eerst een behendigheid parcours!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Ylva voor het eerst een behendigheid parcours!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 17:01

Afgelopen dinsdag hebben pasha2011 en ik de hal in Vries afgehuurd om een gezellige middag plezier te hebben!

Met mijn vorige honden wou ik al graag behendigheid doen. Mijn rottweiler werd helaas ziek (ziekte van addison) en mijn husky werd helaas maar 1 jaar oud. Dus deze droom is nooit uitgekomen. Met mijn jonge hond hoop ik dit wel te kunnen doen!

Met cursus hadden we wel een de tunnel meegepakt. En thuis springt ze letterlijk over alles heen (uit haarzelf). Zodoende heel benieuwd hoe ze het zou doen. Behalve de paaltjes hebben we gewoon alles gedaan. Zelf de wip, die nog wel een beetje spannend was. Wauw wat gaaf! Eigenlijk moet ik nu wel doorzetten en misschien wedstrijden gaan doen? O:)

Ylva
Husky
1.5 jaar oud
Komt uit Zweden :D

Foto's door pasha2011 als hobby fotograaf met mijn camera, waar ze dus nog nooit foto's mee heeft gemaakt. Het zijn natuurlijk geen professionele fotoshoot foto's ;)

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding

Slowmotion video van de breedtesprong

Stukje van het parcours

6.
Afbeelding
7
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11. Als afsluiter is een vergelijkingsfoto wel leuk. Zit een jaar tussen! Samen met Yska van pasha2011! Ontzettend leuk om ook de verschillen te zien!
Yska is overigens een stamboom Husky. Ylva is dit niet.
Afbeelding
12. :D
Afbeelding

Kabayo

Re: Ylva voor het eerst een behendigheid parcours!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 09:51

Ik had wel iets van een reactie verwacht :D Maar maakt mij niet minder trots op mijn meisje <3

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:56

Gaaf. Lekker sportief

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:15

Wat leuk! Plezier straalt er vanaf *\o/* ik zou zeggen ga de wedstrijden in! Kan je dat gewoon afhuren? Ik zou het ook wel leuk vinden om dat een keer met mijn hond te kunnen doen :j

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:53

Wat een leuke middag hebben jullie gehad. Leuk om te zien hoe de aandacht steeds weer naar jou gaat <3 gaan jullie ermee verder? Dan moet er een heus volgtopic komen hoor :))

Edit typo

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 21:41

Wat een leukerd en heerlijk samen bezig zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 21:42

Wat een leuke foto's en wat is ze knap! Ik ken de foto's nog wel toen ze een stuk kleiner was, wat is ze alweer groot zeg. :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 21:44

Leuk zo’n hele hal voor jullie beiden.
De twee honden hebben een “ sloppy sit “, dat is met oefeningen ook heel leuk te verbeteren. Als je Googled valt daar veel over te vinden.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:00

Heel leuk, jouw hond is heel werkwillig, dat is fijn om zulke dingen mee te doen.
Ik doe ook al jaren behendigheid met mijn ene hond, hij is zelfs al bijna 10 en nu doe ik met hem op senioren niveau :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-23 16:23

Wpaard schreef:
Wat leuk! Plezier straalt er vanaf *\o/* ik zou zeggen ga de wedstrijden in! Kan je dat gewoon afhuren? Ik zou het ook wel leuk vinden om dat een keer met mijn hond te kunnen doen :j

Ja zou wel leuk zijn! Ik weet alleen niks van behendigheid wedstrijden. Waar in te schrijven, waar je je aan moet voldoen en dergelijk. Is daar een bepaalde site voor?
Ja dit kan je afhuren! Waar en hoe en wat weet ik niet, ik heb het niet geregeld :o

mika11 schreef:
Heel leuk, jouw hond is heel werkwillig, dat is fijn om zulke dingen mee te doen.
Ik doe ook al jaren behendigheid met mijn ene hond, hij is zelfs al bijna 10 en nu doe ik met hem op senioren niveau :)

Wat geweldig leuk! Doe je ook wedstrijden? Heb je ook beeldmateriaal?
Ja het verbaasde mij dat ze het zo goed deed en zo goed op mij inspeelde. Ben zo trots <3

Hannanas schreef:
Leuk zo’n hele hal voor jullie beiden.
De twee honden hebben een “ sloppy sit “, dat is met oefeningen ook heel leuk te verbeteren. Als je Googled valt daar veel over te vinden.

Bedankt voor de tip. Ik heb er opzich geen moeite mee met hoe ze zit.

AyDeeDee schreef:
Wat een leuke foto's en wat is ze knap! Ik ken de foto's nog wel toen ze een stuk kleiner was, wat is ze alweer groot zeg. :D

Leuk dat je verschil ziet! Dankje wel :)

Hhilde schreef:
Wat een leukerd en heerlijk samen bezig zijn!

Dankje!! Het was een erg leuke middag

Whizz schreef:
Wat een leuke middag hebben jullie gehad. Leuk om te zien hoe de aandacht steeds weer naar jou gaat <3 gaan jullie ermee verder? Dan moet er een heus volgtopic komen hoor :))

Edit typo

Lief! Ik zit wat in dubio. Met name omdat ik straks 2 maanden in Canada zit. De twijfel om nu alles op te starten en dan weer even te stoppen. Maar het lijkt mij zeker erg leuk ja!

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 20:31

Ohhh wat gaaf!! Heel leuk om te zien :):)
Mijn hond vond destijds de attributen nogal eng waardoor de instructeur me afraadde om verder te gaan :') Maar ik vond het zo leuk om te doen!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 12:01

Nee ik heb nooit wedstrijden gedaan, had misschien wel gekund maar dat was te tijdrovend.
Het is zo leuk om op de foto's te zien hoe fanatiek en geconcentreerd een hond is, dat zie je bij jouw hond en bij mijn hond ook. :)

Afbeelding

Afbeelding