Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Ik zou heel snel je hond laten helpen / aborteren om een zwangere hond te voorkomen. Je kan ook altijd afwachten / een echo laten maken als je het zeker wil weten.
Femke_Tweety schreef:agee schreef:Ik denk dat de kans op dracht niet zo heel groot is, want bij een succesvolle dekking zitten de honden toch al snel 10 minuten aan elkaar vast.
Dat is helaas een hardnekkig misverstand.
Dracht kán ook ontstaan als er geen of slechts héél kort koppeling geweest is.
Kabayo schreef:Maar is een hond van 10 maanden niet ongeveer hetzelfde als een paard van 3 jaar als je kijkt naar relatieve groei?MarlindeRooz schreef:Ik zou heel snel je hond laten helpen / aborteren om een zwangere hond te voorkomen. Je kan ook altijd afwachten / een echo laten maken als je het zeker wil weten.
Dit inderdaad...
Laatst iemand op mijn Facebook... per ongeluk was haar stabij gedekt door een sharpei. Haar stabij is moeder geworden op 10 maanden oude leeftijd. Ik vind dat ontzettend erg. Zegt ze dat het een foutje is en er helemaal niks aan kon doen... die laksheid. Verschrikkelijk. Ze kon gewoon even langs de dierenarts en het was klaar.... maar fijn...
Hopelijk neemt deze eigenaar wel zijn verantwoording
anjali schreef:In de corona-tijd zou er gevochten zijn om dit soort Nederlandse pups. Er was toen geen hond te krijgen behalve buitenlandse honden met grote gedragsproblemen. Zwerfhonden of broodfok. Asiels waren leeg op enkele honden die zulke ernstige gedragsproblemen hadden dat ze onplaatsbaar waren na. Dus als de teef al drachtig zou zijn zou ik ze gewoon laten komen. Die kunnen baasjes gaan blij maken.
Gaabje schreef:anjali schreef:In de corona-tijd zou er gevochten zijn om dit soort Nederlandse pups. Er was toen geen hond te krijgen behalve buitenlandse honden met grote gedragsproblemen. Zwerfhonden of broodfok. Asiels waren leeg op enkele honden die zulke ernstige gedragsproblemen hadden dat ze onplaatsbaar waren na. Dus als de teef al drachtig zou zijn zou ik ze gewoon laten komen. Die kunnen baasjes gaan blij maken.
Dit zou ik toch niet aanraden. De honden zijn niet getest en hebben geen gezondheidscheck gehad. Dus je hebt geen idee wat ze vererven. Daarnaast hebben een rottweiler en een terrier beide een volhardend karakter en wat scherpe randjes. Als je van beide de uitdagende kant van het karakter krijgt heb je echt hele moeilijke honden.
agee schreef:Wij zeggen volgens mij precies hetzelfde. Er is een kans dat ze drachtig is, maar die kans is niet heel groot als ze niet vast gezeten hebben.
Citaat:Ofschoon er van koppeling dus nauwelijks sprake was zegt dat niets over het al dan niet drachtig zijn. De zaadlozing vindt plaats tijdens het dekken en niet tijdens de koppeling. De koppeling zorgt er alleen voor dat er nog wat fructose bevattend vocht, wat als voeding dient voor het sperma en zorgt voor een beter transport, richting de eileiders gaat. Ik ken fokkers en dekmeesters die er voor zorgen dat de reu er af gaat voordat er gekoppeld wordt en dat resulteert evengoed in een mooi nest.