Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 20:00

Nou de stijging van 35% zal er best zijn. Graan is duur. Voer is heel duur en flink gestegen. Als consument merk je dat in de winkel, maar wij als bedrijf in de veehouderij/akkerbouw ook. Als zij diezelfde grondstoffen deels gebruiken dan snap ik best dat de prijzen hoger worden. Diesel, energie allemaal extra kosten he die doorberekend moeten worden En zoals Mirim zegt als jij normaal 20 euro betaald voor 5 kilo van een ander merk en die stijgen met 1 euro, maar dan heb je wel maar 4,5 kilo dan zit je alsnog met een stijging, maar voor je gevoel is dat minder.

Onze Jack Russel krijgt Mini Adult 8+ en sinds een tijdje Dental Care mini erdoor heen, maar als ik zie dat ze nog elke keer blij is als ik haar bakje bijvul, ze goed eruit ziet, ze vrolijk en gezond is dan ga ik niet zitten wisselen met voer voor een paar euro minder.

mvdende

Berichten: 5748
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 20:38

Ik snap best dat het voor sommige echt even slikken is, duurder hondenvoer...

Royal Canin was al niet goedkoop en is met deze prijsstijging gewoon erg duur geworden.

Gelukkig voer ik vers en heb ik niet teveel last van de prijsstijging, van +35% zou ik echt echt niet vrolijk worden! Dat zou betekenen dat ik €90 per maand kwijt ga zijn uitsluitend aan voer.... gaat erg krap worden dan!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 20:50

Zie net dit topic en ben eens gaan kijken bij RC Gastro intestinal dog. Laatst nog 2 x 7.5 kilo gekocht voor 46 euro per zak. Ik zie dat nu de prijzen variëren van 55 tot....78 euro voor 7.5 kilo? Ze willen daar zeker een faillissement. 8)7

Straks dit topic maar eens goed nalezen.

ryukapple

Berichten: 1786
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 21:16

Yootha schreef:
Nou de stijging van 35% zal er best zijn. Graan is duur. Voer is heel duur en flink gestegen. Als consument merk je dat in de winkel, maar wij als bedrijf in de veehouderij/akkerbouw ook. Als zij diezelfde grondstoffen deels gebruiken dan snap ik best dat de prijzen hoger worden. Diesel, energie allemaal extra kosten he die doorberekend moeten worden En zoals Mirim zegt als jij normaal 20 euro betaald voor 5 kilo van een ander merk en die stijgen met 1 euro, maar dan heb je wel maar 4,5 kilo dan zit je alsnog met een stijging, maar voor je gevoel is dat minder.

Onze Jack Russel krijgt Mini Adult 8+ en sinds een tijdje Dental Care mini erdoor heen, maar als ik zie dat ze nog elke keer blij is als ik haar bakje bijvul, ze goed eruit ziet, ze vrolijk en gezond is dan ga ik niet zitten wisselen met voer voor een paar euro minder.


De graanprijzen zijn nu al even aan het dalen :') maar de industrie gebruikt wel veel dierlijke producten en moet zeggen dat ik niet weet wat die de laatste tijd gedaan hebben. Behalve dat het nu ook in de veevoederindustrie gebruikt mag worden. En premixen zijn ookwel duur maar daar ligt het er ook aan hoeveel zij daadwerkelijk in hun premix laten mixen.

Maar dan nog is het een vrij pittige stijging. Over het algemeen hebben juist de huisdiervoeders een vrij ruime marge op hun voer staan

mavantos

Berichten: 3621
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 21:50

Oshaa schreef:
Avalanche schreef:
Is gewoon prijs gouging. Royal Canin is onderdeel van Mars, een Amerikaans bedrijf, en Amerikaanse bedrijven hebben nog weleens de neiging hun prijzen flink te verhogen als er toch al een stevige inflatie zijn en ze denken dat ze geen concurrenten hebben.


Acana, ook onderdeel van Mars, heeft vorige week hier (Canada) ook de prijzen omhoog gegooid. 8 dollar per zak van 12kg omhoog..



Heb eventjes gekeken. Begin januari een zak Acana voor €88,95 gekocht en die is nu €97,95. Als ik een beetje zoek nog wel wat goedkoper te krijgen, maar hier dus ook onwijs gestegen.

Onze hond kan niet tegen kip en rund, ook gevoelige darmen en ben in december over gestapt op dit voer na gastrointestinal gevoerd te hebben (van Pro Plan). Het was al een dure brok, maar wordt nu wel erg prijzig.

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 21:57

Ik vind RC al jaren veel te duur. Ik voer Iams, niet erg populair onder Bokkers hier, maar mijn katten doen het er al jaren goed op. Heb vroeger vele merken geprobeerd en dit was het eerste waar ze het eindelijk goed op deden. De prijs van een 10kg Iams senior is bij mijn huidige leverancier met slechts €3,00 verhoogd. Dat valt mi nog mee.

OleJon
Berichten: 2510
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 01:31

Als je hond of kat het goed op het voer doet. Zou ik niet zomaar switchen. Zou desnoods zelf een boterham minder eten, dan dat mijn dieren moeten inleveren

Schuur_

Berichten: 4903
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 08:53

Tja, als ik bij ons in het bedrijf kijk en alle prijsstijgingen willen volgen moeten wij ook makkelijk met 30% tot 40% omhoog. Alleen is dat niet te verantwoorden en vreten we dus zelf maar in op de marge in de hoop dat het beter wordt.

Er zijn leveranciers die eensgezind +50% doen maar je kan niet zonder, wat moet je dan? Het is een hele vieze, harde tijd voor ondernemingen. Daarmee niet gezegd dat RC wel in het belang van de klant zou kunnen denken en niet dik 35% erop gooien maarja.

kwinney
Berichten: 74
Geregistreerd: 07-11-06
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 16:13

Mijn dierenartsenpraktijk stopt met royal canin, ze vinden de prijsstijging absurt!
Ze stappen nu over op Sanimed, is vergelijkbaar voer.
Ik voer royal canin voor blaasgruis. Urinary S/O
Dit nieuw voer kost rond de 80 euro 12.5 kg
Is vergelijkbaar wat ik vroeger, toen het voer nog de oude prijs had, betaalde.

Momo94
Berichten: 1122
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:13

Niet alleen Royal canin is duur.. Heb de nieuwe prijswijzigingen van Renske gezien!! Als ik zie dat de adviesprijs van een 2 kg variant naar €27,99!! is gegaan..

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:39

Hier ook een van de honden op de RC urinary S/O. Ik heb al even zitten zoeken naar een alternatief, maar ik voer de mini brokjes en heb nog geen andere gevonden die ook mini brokjes heeft. Dus mocht iemand een idee hebben hou ik me aanbevolen.

mvdende

Berichten: 5748
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:47

Momo94 schreef:
Niet alleen Royal canin is duur.. Heb de nieuwe prijswijzigingen van Renske gezien!! Als ik zie dat de adviesprijs van een 2 kg variant naar €27,99!! is gegaan..


Mijn hemel! €28 voor 2kg 8)7 8)7 8)7 dat is €14 per kg... zelfs Acana is nog goedkoper volgens mij....

Mizora

Berichten: 18122
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:16

Renske is ook een mooier voer dan acana, dus dat vind ik op zich niet raar.

mvdende

Berichten: 5748
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:05

Mizora schreef:
Renske is ook een mooier voer dan acana, dus dat vind ik op zich niet raar.


Serieus?

De laatste keer dat ik keek was het vlees aandeel om te huilen bij Renske, dik onder de 50% en vol met aardappel, rijst, en andere vulmiddel.

Terwijl altijd beweert wordt dat Acana één van de beste voeders is, kwa vlees aandeel.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:09

Dan heb je het over de brok zeker. Hun gestoomde vlees is heel fijn voer. Mijn honden zijn er stapel op en zien er super uit als ze het krijgen.

mysa

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:12

Ik voer al heel lang Royal Canin, denk al wel veertig jaar. Altijd gewoon de standaard brok. Maar ook dat wordt nu erg duur. Iemand suggesties? Heb Kenner geprobeerd maar daar krijgt hond veel ontlasting van.

mvdende

Berichten: 5748
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:19

Jennyj01 schreef:
Dan heb je het over de brok zeker. Hun gestoomde vlees is heel fijn voer. Mijn honden zijn er stapel op en zien er super uit als ze het krijgen.


Klopt, ik had het over de brok.

Hier krijgt mijn hond rauw kvv, maar voor vakantie enz altijd opzoek naar een fijne brok. Iets wat én goed gegeten wordt, én geen poep fabriek oplevert én fatsoenlijk geprijsd is, heb ik nog niet gevonden. Riverwood ging goed, maar is onbetaalbaar. Nu heb ik carnilove, op papier een goede brok, maar hond schijt zich helemaal leeg erop, dus als deze zak op is (12kg gekocht bij begin oorlog Oekraïne, als "what if") dan weer op zoek naar iets anders.

tones

Berichten: 5288
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:24

mysa schreef:
Ik voer al heel lang Royal Canin, denk al wel veertig jaar. Altijd gewoon de standaard brok. Maar ook dat wordt nu erg duur. Iemand suggesties? Heb Kenner geprobeerd maar daar krijgt hond veel ontlasting van.


Ook van de natuurlijke variant?
Die van ons doen het er goed op.

mysa

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:33

Oh, dat weet ik eigenlijk niet meer, zal volgende week kijken bij Welkoop.

Mizora

Berichten: 18122
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:36

mvdende schreef:
Mizora schreef:
Renske is ook een mooier voer dan acana, dus dat vind ik op zich niet raar.


Serieus?

De laatste keer dat ik keek was het vlees aandeel om te huilen bij Renske, dik onder de 50% en vol met aardappel, rijst, en andere vulmiddel.

Terwijl altijd beweert wordt dat Acana één van de beste voeders is, kwa vlees aandeel.


Sowieso is vleesaandeel niet bepaald het enige waar ik naar kijk, maar zelfs als je daar wel naar kijkt doet de basis kip van de renske het beter dan de basis kip van acana (56 vs 50%).

https://www.petsplace.nl/acana-classics ... 560171-pps
https://www.renske.com/nl/producten/hon ... ereide-kip

dierenfan
Berichten: 9655
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:45

Ik ben gaan kijken voor leuke aanbieding en kwam leuke aanbieding tegen vorige week van de welkoop. 16 euro korting op eukanuba van 12 kg. Was nu 34 euro per zak. 2 besteld en krijg uiteindelijk een zak van 12 en een zak van 15 kg. 27 kg voor 68 euro vind ik super netjes. Hier eten ze de komende 2 maanden dus eukanuba en daarna zie ik weer wel waar er een leuke aanbieding is of wat marktplaats in de buurt heeft.
Ik wil best betalen voor voer maar kijk absoluut naar de prijs. Ze hebben nu belcando wat ze overigens ontzettend lekker vinden. Royal canin hebben ze ook graag maar renske brok en vlees en acana weigeren ze te eten
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 16-02-23 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

karrij
Berichten: 1061
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:47

mysa schreef:
Ik voer al heel lang Royal Canin, denk al wel veertig jaar. Altijd gewoon de standaard brok. Maar ook dat wordt nu erg duur. Iemand suggesties? Heb Kenner geprobeerd maar daar krijgt hond veel ontlasting van.



Wij zijn ook zoekende naar een alternatief voor RC , gelukkig heb ik nog 2 volle zakken staan :D

kwinney
Berichten: 74
Geregistreerd: 07-11-06
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 21:59

viola schreef:
Hier ook een van de honden op de RC urinary S/O. Ik heb al even zitten zoeken naar een alternatief, maar ik voer de mini brokjes en heb nog geen andere gevonden die ook mini brokjes heeft. Dus mocht iemand een idee hebben hou ik me aanbevolen.


Ik heb van de dierenarts een proefzakje gekregen, zijn hele kleine brokjes. Sanimed
Ik ga nu op dit voer over
Laatst bijgewerkt door kwinney op 16-02-23 22:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Mizora

Berichten: 18122
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 21:59

Ik ben voor nu over op biofood. Niet vanwege de prijs van rc overigens, maar ze lijkt het er goed op te doen. Proplan is over het algemeen ook een zeer mooi voer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41757
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:03

kwinney schreef:
viola schreef:
Hier ook een van de honden op de RC urinary S/O. Ik heb al even zitten zoeken naar een alternatief, maar ik voer de mini brokjes en heb nog geen andere gevonden die ook mini brokjes heeft. Dus mocht iemand een idee hebben hou ik me aanbevolen.


Ik heb van de dierenarts een proefzakje gekregen, zijn hele kleine brokjes. Sanimed
Ik fa nu op dit voer over

Dit merk voeren wij nu ook aan de meneer met nierfalen. Hij moet echt 5x per dag poepen nu en hij laat atoomscheten :\.

Als deze zak op is, gaan we weer naar RC renal, denk ik.