Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102034
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 18:33

Ik wil net RC Urinary bestellen voor mijn katten en idd, de zak van 4kg van €38 naar €44. -O-
Er staan ook al recensies onder, allemaal over de prijsstijging. Niemand is daar blij mee.

Maar als ik het zo lees is Hills eventueel een goede optie? Heb de RC nu nog wel besteld, ze moeten toch dit soort voer hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41757
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 18:36

Bestaat Sani Med ook voor katten? Want dan is dat misschien ook een optie om te bekijken.

Wij voeren dat merk nu naar tevredenheid aan onze hond met nierfalen. Zijn waarden zijn gestabiliseerd. Een zak van 12,5 kilo kost 68 euro geloof ik.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102034
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 18:38

Ik ga een kijken, dank je wel. :)

purny

Berichten: 27554
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 18:46

Hier iemand die Hills voert aan haar voedselintolerante kat.
Ik ben er heel erg tevreden over en het is betaalbaar. 3 kg bij zooplus voor 39 euro

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102034
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 18:48

Oh, kijk is dat misschien nog een idee. Ik koop altijd bij Zooplus. Heb nu nog RC besteld maar ik ga wel even rondneuzen...

purny

Berichten: 27554
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 18:53

Bellatrix schreef:
Oh, kijk is dat misschien nog een idee. Ik koop altijd bij Zooplus. Heb nu nog RC besteld maar ik ga wel even rondneuzen...

Ik heb de z/d.
Oren van de kat zijn heel mooi geworden ze zit er niet meer aan

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 20:25

Jemig, waar jullie je druk om maken zeg :+ . Ik volg gewoon het advies van mijn DA, daar kan de mening van een random bokker die ook nog eens over katten spreekt echt niet tegen op. Ik support RC niet omdat ik het fantastisch vind dat die prijzen omhoog gaan en ik kraak Hills ook niet af, sterker nog ik vond het een goede overweging om over te stappen, maar ga liever niet het risico lopen dat mijn hond buik of darm klachten krijgt. Ik heb haar echt net weer een maand of 2-3 in goede conditie, met eindelijk weer een mooie vacht, nadat ze een zware operatie met veel medicatie achter de rug heeft. Ze is na haar nestje vorig jaar namelijk 3 maanden lang verkeerd gediagnosticeerd waardoor dingen bij haar gewoon te lang zijn doorgelopen. Ze is mij hartstikke dierbaar en ik ga haar gezondheid niet op het spel zetten omdat ik dan €10 a €15 per 1,5 maand goedkoper uit ben.

Van mij mogen jullie al het voer in de wereld mengen naar jullie eigen hartelust, maar als mijn DA mij waarschuwt om bepaalt voer niet te mengen, denk ik wel twee keer na voor ik dat advies negeer.

Ik heb absoluut geen zin om die hond weer vol met pillen te moeten stoppen. En hè, misschien valt het alles mee. Maar mijn hond, mijn portemonnee, mijn beslissing… :Y)

Spenk
Berichten: 21822
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 20:34

Natuurlijk jouw beslissing. Maar je opent zelf een topic en het is gewoon zo dat dierenartsen nog steeds baat hebben bij RC aanbevelen en dat is niet omdat ze dat het beste voer vinden maar gewoon contracten met de fabrikanten := en zeker nu men massaal wegloopt bij RC.

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 20:57

Nouja het is gewoon random bullshit wat je dierenarts aangeeft over urinary voer van RC of Hills “dat dat anders gebakken/geproduceerd zou zijn”. Ik heb er ervaring mee met honden met de andere types, en met specifiek de urinary voer dan toevallig alleen met katten en dat benoem ik dan ook. Weinig verschil trouwens kwa “productie” voor hond/Kat behalve andere voedingsgehalten naar diersoort. Heb het ook in huis op dit moment, beide merken.

Je moet doen wat je goed dunkt, daar zeggen we toch niks over. Ik zeg niet dat je lekker Hills moet gaan voeren. Nooit een succes veranderen hè :) alleen jij vroeg er naar vanwege de kosten. En het antwoord van je dierenarts slaat gewoon als een banketstaaf op een drumstel. En aangezien dit een openbaar forum is lijkt het me voor andere bokkers die ooit eens info zoeken wel handig om erbij te vermelden dat het gewoon niet waar is.

Arabiansp
Berichten: 190
Geregistreerd: 15-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 21:14

Momo94 schreef:
Spenk schreef:
Dat is echt een verkoop praatje aan rc verdienen ze meer

Aan royal canin verdient een dierenarts of winkel bijna niks.. er wordt zoveel gestunt met die prijzen dat ze het bijna voor de inkoopprijs moeten verkopen.

Wat een giller, wie maakt je dat wijs? Ik ken de inkoop en de verkoopprijzen.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 11:51

@ Hannanas en een hondeneigenaar moet dan op jouw ‘onderbouwde’ mening afgaan omdat jij ervaring met katten en urinary hebt? Vergeet niet dat jullie helemaal niets over mijn hond weten behalve dat wat ik verteld heb. Dit soort boktguru adviezen kunnen gevaarlijk zijn. Jouw ervaring is geen gegeven voor andermans situatie. Lees ook even de reactie van de bokker met een naam met de L… ben even vergeten wat de naam is.

@spenk
Je bedoelt die onzin dat ze verdienen aan RC door mij dat aan te bevelen… laat mij niet lachen. Waar is je bewijs? Contracten? Hoe controleerbaar is dat als het niet uit de kliniek verkocht wordt. Sorry maar deze oor krijg je mij niet aangenaaid.
Wat ik wel plausibel zou vinden is dat opleidingen mensen uit het werkveld bij dierenvoeders vandaan halen om te vertellen over voer. Dat is natuurlijk een vorm van beïnvloeding, maar leg mij eens uit hoe mijn DA commissie ontvangt over voer dat ik bij een random webshop koop. Onmogelijk. En ivm bescherming persoonsgegevens niet te checken. Zouden ze dit wel doen is dat echt een schandaal. Denk je nu echt dat RC of andere diervoeders een jaarlijks standaard (donatie) bedrag per DA schenken op hun woord dat ze RC aanbevelen? _O-

En zoals je misschien gelezen hebt, heb ik sinds het openen van het topic wat dingen opgezocht, nagevraagd en overwogen. Uiteindelijk post ik mijn conclusie en dat gaat vooral mij aan. Ik had de update ook achterwege kunnen laten :+

Btw gezien dit topic 7 pagina’s heeft is het blijkbaar ook een onderwerp waar anderen door geïnteresseerd zijn geraakt. Anders sterft een topic wel na 2 antwoorden. Een slecht bedacht onderwerp is het dus ook niet.

En… mijn mening over de prijsverhoging is absoluut niet veranderd. Vind het nog steeds belachelijk, maar goed daar heeft niemand wat aan, ik ook niet :')

dierenfan
Berichten: 9655
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 09:09

Stephanie ergens ben je te achterdochtig richting de gemiddelde mens maar ergens veel te goedgelovig richting mensen met een bepaalde functie zoals dierenarts. Waarom moet de ene partij met zoveel bewijzen komen en geloof je de andere partij op zijn woord (dat naar mijn en diverse andere meningen gewoon gelogen is)?

Doe gerust zelf research daar wordt je vast vrolijk van. 10 jaar geleden deed ik bedrijfsmatige inkoop van voornamelijk royal canin voor dierenopvang. Totaal niet actueel meer maar ik kan zeggen dat van de verkoop er zeker 10tallen euro's voor de opvang was. Wij hanteerden de normale verkoopprijzen en echt niet dat royal canin zelf erop toe moest leggen al die ruim 20 jaar dat het daar gevoerd en verkocht werd. Een dierenarts zal rekening houden met personeel kosten, vaste kosten gebouw enz maar op verkoop royal canin zal vast en zeker puur naar de zakken gekeken nog veel winst zitten. Waarschijnlijk niet meer zoveel als 10 jaar geleden maar ik durf te gokken op nog zo'n 30 a 40 procent winst per zak...
2 jaar geleden op cavom dus totaal ander merk en prijsklasse zat er nog winst op per zak van 25% tussen inkoop en verkoop. Dat voer ligt qua prijshoogte nog niet op de helft van royal canin dus heel andere bedragen. In en verkoop prijzen zijn gewoon enorm verschillend. Het kan heel lucratief zijn om met groep mensen in de omgeving iets groot in te kopen. Al kom je dan nog duurder uit qua inkoop dan een bedrijf uiteraard. Je kan best hebben dat deze dierenarts in gaat zetten op nog meer kilo's royal canin inkopen per keer zodat ze mogelijk in goedkopere inkoop klasse komen en zo meer over houden.

higgins

Berichten: 1139
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 12:17

bij de dierenarts is het zeker duurder, maar de ene maakt meer winst dan de ander
Vorige hond had nierfalen. Bij de dierenarts waar de hond in behandeling was betaalde ik 40 cent per blikje meer dan bij de Ranzijn dierenarts, waar de hond niet in behandeling was...

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 12:47

Gisteren de laatste zakken Royal Canin bij de Welkoop met 50% korting gekocht.

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 13:25

Stephanie schreef:
@ Hannanas en een hondeneigenaar moet dan op jouw ‘onderbouwde’ mening afgaan omdat jij ervaring met katten en urinary hebt? Vergeet niet dat jullie helemaal niets over mijn hond weten behalve dat wat ik verteld heb. Dit soort boktguru adviezen kunnen gevaarlijk zijn. Jouw ervaring is geen gegeven voor andermans situatie. Lees ook even de reactie van de bokker met een naam met de L… ben even vergeten wat de naam is.

@spenk
Je bedoelt die onzin dat ze verdienen aan RC door mij dat aan te bevelen… laat mij niet lachen. Waar is je bewijs? Contracten? Hoe controleerbaar is dat als het niet uit de kliniek verkocht wordt. Sorry maar deze oor krijg je mij niet aangenaaid.
Wat ik wel plausibel zou vinden is dat opleidingen mensen uit het werkveld bij dierenvoeders vandaan halen om te vertellen over voer. Dat is natuurlijk een vorm van beïnvloeding, maar leg mij eens uit hoe mijn DA commissie ontvangt over voer dat ik bij een random webshop koop. Onmogelijk. En ivm bescherming persoonsgegevens niet te checken. Zouden ze dit wel doen is dat echt een schandaal. Denk je nu echt dat RC of andere diervoeders een jaarlijks standaard (donatie) bedrag per DA schenken op hun woord dat ze RC aanbevelen? _O-

En zoals je misschien gelezen hebt, heb ik sinds het openen van het topic wat dingen opgezocht, nagevraagd en overwogen. Uiteindelijk post ik mijn conclusie en dat gaat vooral mij aan. Ik had de update ook achterwege kunnen laten :+

Btw gezien dit topic 7 pagina’s heeft is het blijkbaar ook een onderwerp waar anderen door geïnteresseerd zijn geraakt. Anders sterft een topic wel na 2 antwoorden. Een slecht bedacht onderwerp is het dus ook niet.

En… mijn mening over de prijsverhoging is absoluut niet veranderd. Vind het nog steeds belachelijk, maar goed daar heeft niemand wat aan, ik ook niet :')


Nouja, jij weet toch ook niet waar ik mijn kennis weer vandaan haal?

En we zijn met een aantal bokkers die de uitspraak van je dierenarts naar het rijk der fabelen verwijzen.

Je kunt zelf meer onderzoek doen. Spreek een voedingsdeskundige aan, of bel met verschillende merken, leg de voedingsanalyses naast elkaar van de verschillende merken etc.

Ik zou meer vertrouwen hebben in voedingsdeskundigen dan gemiddeld een dierenarts. Daarnaast ook meer vertrouwen in de specifieke deskundigen. In dit geval oa meerdere ervaringen met een uroloog voor onze dieren, internist en dermatoloog. Allen hebben gesproken over gericht voeren voor de aandoeningen. Bij allen hebben we meerdere merken besproken en allen gaven aan dat medische dieetvoedingen kwa merk kunnen uitgewisseld worden. Waarbij het oa ging bij honden en katten over IBD, blaasgruis, nierfalen en pancreatitis. Bij allemaal hebben we moeten zoeken of afwisselen en/of veel moeten aanbieden vanwege stoppen met eten etc. Kwa hond ook nog een tijdje gelopen bij de voedingsbegeleiding van de UKG Utrecht (universiteit) en gezocht naar merken en zelf koken etc.

Dus serieus.. die uitspraak van je Dierenarts is echt bizar. Of jij hebt verkeerd begrepen, dat kan natuurlijk ook.

De productie is gewoon niet anders en voor een aandoening kun je gericht afwisselen. Tenzij je hond een allergie/intolerantie voor een ingrediënt heeft die bijv merk a niet en merk b wel erin heeft zitten.

Je hebt het ook gericht over Royal canin urinary SO. Dat is 1 op 1 uit te wisselen met Purina pro plan urinary, Hills CD (verschillende soorten) en sanimed en specific. Ze volgen allemaal de onderverzadiging urine, urineverzuurders en de aangepaste magnesium/calcium etc.

Je hebt namelijk van RC ook de “UC low purine”, dat is wel andere koek kwa specifieke samenstelling.

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 13:36


Tzatziki
Berichten: 57
Geregistreerd: 16-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 14:00

Bellatrix schreef:
Ik wil net RC Urinary bestellen voor mijn katten en idd, de zak van 4kg van €38 naar €44. -O-
Er staan ook al recensies onder, allemaal over de prijsstijging. Niemand is daar blij mee.

Maar als ik het zo lees is Hills eventueel een goede optie? Heb de RC nu nog wel besteld, ze moeten toch dit soort voer hebben.


Wij gebruikten ook RC Urinary voor onze katten maar het werd ons echt te duur. Na overleg met de dierenarts zijn we overgestapt naar het urinary voer van Calibra, en daar doen ze het erg goed op! Gaat er met net zoveel smaak in ook, en goedkoper dus.

Sansevieria
Berichten: 4215
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 18:18

Calibra vind ik zelf een beter voer dan b.v. Hills, helaas ook enorm gestegen in prijs, maar mijn hond met struviet doet het daar heel goed op. Katten heb ik niet, dus daar kan ik ook niks over zeggen.
Nadeel is de verkrijgbaarheid, alleen via de DA of internet apotheek, niet in een dierenwinkel te verkrijgen.

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 11:47

Borisje schreef:
Hill's en Specific zijn goede vervangers, hopelijk vind je kat die net zo lekker. De meeste kun je online kopen, dat scheelt ook nog iets in vergelijking met de dierenarts.

Nog bedankt voor deze tip! De katten zijn inmiddels over op Hill's Kidney Care en na een tijdje om en om tussen een bakje RC en Hill's te voeren is me wel duidelijk geworden dat ze de Hill's nog lekkerder vinden ook. :D

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 12:17

Rawr schreef:
Borisje schreef:
Hill's en Specific zijn goede vervangers, hopelijk vind je kat die net zo lekker. De meeste kun je online kopen, dat scheelt ook nog iets in vergelijking met de dierenarts.

Nog bedankt voor deze tip! De katten zijn inmiddels over op Hill's Kidney Care en na een tijdje om en om tussen een bakje RC en Hill's te voeren is me wel duidelijk geworden dat ze de Hill's nog lekkerder vinden ook. :D


Hier wisselen we ook nog af tussen de kd mobility en kd tonijn brokjes, allemaal toch weer anders lekker. Dus dat is misschien ook nog eens van pas voor jouw katten. Die tonijnbrok is hier het populairst.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 08:22

Ik wou net voor het eerst weer voer bestellen en had dit topic volgens mij in een oogwenk voorbij zien komen. Echt belachelijk €20 duurder het voer wat ik nodig heb. Toch is even verder kijken.