Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-23 16:05

Hey Allen,

Na de operatie van onze hond aan nierstenen voer ik op advies van de DA Royal Canin urinary S/O… heel tevreden met de kwaliteit!

Nu ben ik bijna weer aan een nieuwe bestelling toe maar zie dat de prijs voor een 13KG zak enorm gestegen is. In vergelijking met vorig jaar betaal ik meer dan 30% meer voor dezelfde inhoud… ik betaalde vorig jaar in deze tijd €65 nu is dat €85 bij de goedkoopste webshop, sommigen durven ook wel meer te vragen.

Ik weet dat dingen duurder worden maar sta hier echt versteld van. Ik heb inmiddels mijn DA gemaild met de vraag of er ook alternatieven zijn... :roll: :') :') je moet toch wat hè… mochten er geen alternatieven zijn wordt het gewoon maar even slikken vrees ik _O- .

Alleen nu vraag ik mij af: zijn andere soorten hondenvoer ook zo enorm gestegen (niet op gelet) of is dat echt Royal Canin?

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:08

Vorige week, of al een week eerder was hier nogal wat om te doen.
Welkoop stopt met de verkoop van Royal Canin omdat het zo extreem duur is geworden.

Maar ik vrees dat er weinig aan veranderd gaat worden.. het blijft gewoon heeel duur voer.

dravergekkie

Berichten: 9268
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:08

Ja ik las ergens anders al dat royal Canin z'n prijzen ging verhogen met 27,% sinds deze maand geloof ik :=

Dees

Berichten: 18938
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:09

Waarschuwing op Zooplus: zooplus zorgt voor jou en je huisdier

Beste klant,
De fabrikant Royal Canin heeft een prijsverhoging voor haar merken aangekondigd, die naar onze mening buitensporig is. Wij willen deze prijsverhoging niet doorberekenen aan onze klanten. Als gevolg hiervan zullen wij moeite hebben om het volledige Royal Canin aanbod in te kopen en is het mogelijk dat Royal Canin producten tijdelijk niet op voorraad zullen zijn. Daarom kunnen we Royal Canin producten tijdelijk slechts beperkt aanbieden in onze shop. Om zoveel mogelijk klanten de kans te geven de beschikbare Royal Canin producten uit onze voorraad te bestellen, hebben we tijdelijk het aantal verpakkingen dat je per bestelling in je winkelwagen kunt plaatsen, verlaagd.

Een eerlijke prijs-kwaliteitverhouding is belangrijk voor ons - vooral in deze moeilijke tijden. Gebruik als blijk van onze waardering couponcode BESTE10 op de volgende alternatieve merken en bespaar 10%.

********************

Tja, ik heb liever dat ze bij Royal Canin de prijs omhoog gooien, dan op kwaliteit gaan beknibbelen.
Mijn kat heeft de Vetinary S/O variant nodig, dus ik zal het blijven kopen.
Laatst bijgewerkt door Dees op 05-02-23 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:13

Ja helaas het is echt om te janken. Al het voer is duurder geworden maar Royal Canin stijgt er boven uit met z'n 30%, heel triest.

Ik werk bij de dierenarts en het is echt niet leuk. Wij zijn uiteraard ook genoodzaakt om onze verkoopprijs omhoog te gooien en dat levert veel discussies op ..

Met alternatieve voor het Urinary voer zou ik opletten. Voor katten met blaasgruis weet ik dat het voer zo goed is, dat RC een garantie biedt dat het niet terug komt (mits je enkel dat voert) dus dat is nogal een belofte.
Je zou kunnen kijken naar Hills of Specific in overleg met de dierenarts maar haal van deze voeding niks uit de dierenwinkel.

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:15

Betaalde ik vorig jaar voor 2,5 kilo hypoallergeen voer voor mijn kat 38,50, moest ik dit jaar 50,60 aftikken

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:17

Hill's is echt een heel goed alternatief en naar mijn mening betere kwaliteit.

welmoedz

Berichten: 1584
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:18

Met je hond op dieetvoer kom je zo inderdaad lekker klem te zitten zeg :(

Wij kopen DARF 20 kg voor onze hond via voeronline was het 62 euro, nu 65. Dus dat is nog te overzien. Het is ook het enige voer met hoog vlees percentage wat ik nog betaalbaar vind en mijn hond blijft eten.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-23 16:21

Ohhh, ik lig blijkbaar onder een steen. Bedankt voor de snelle reacties mensen!

Ik bestelde het voer sowieso al online omdat ik dus een product uit de veterinaire lijn heb. Die kan je niet bij welkoop oid krijgen. Maar wel goed om te zien dat winkelketens ook een limiet aantonen.

Ik zou zooplus dus ook nog even kunnen mailen. Thnx voor de tip. Ga ik even proberen.

Bedankt nyaleti, het gaat in mijn geval om het hondenvoer. Ik wacht zeker nog even mijn eigen DA af op een reactie. Specific puppy voer heb ik in het verleden wel gehad. Was ik wel tevreden mee. Als ze een goede urinary alternatief hebben zou dat wat kunnen zijn.

Ik lees ook goede ervaring met Hills. Ken het zelf niet. Ik zal het even in het achterhoofd houden.

Ja niet te doen Purny… :=

Spenk
Berichten: 21832
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:23

Veel bedrijven stoppen inderdaad met het verkopen van RC. De Welkoop is gestopt en er zijn wel meer. Omdat de prijsstijging buitensporig is naar hun mening. Er zijn inderdaad alternatieven die net zo goed zijn in dieetvoer en door dierenartsen aanbevolen wordt maar die niet onbeschaamd zoveel verhogen.

Hier ook overgestapt ik ga geen €95 betalen voor een zak van 10 kilo waar ik vorig jaar nog €55 voor neerlegde. Overigens werkt met vorige kat het RC blaasgruis voor echt voor geen meter en hills wel. Dat verkocht de dierenarts ook gewoon en die zeiden dat hills minimaal net zo goed en soms zelfs beter is.
Laatst bijgewerkt door Spenk op 05-02-23 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sansevieria
Berichten: 4224
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:24

Ik kan je ook alleen aanraden op zoek te gaan naar een alternatief. Bij RC zijn de stijgingen het ergste momenteel heb ik het idee.
Ik heb hier een paar oude en zieke honden, een die voer tegen struviet nodig heeft, en twee oudjes die op gastro staan, die krijgen nu nog RC, ik kon nog wat tegen de oude prijzen van rond de 80 euro/zak bestellen, dat was voor de prijsverhoging van 23 procent die aangekondigd werd, ik heb ook al een alternatief meebesteld Vetality, kijken hoe ze het daar op doen.

Blijven die prijzen zo idioot bestel ik de RC niet meer. Gaan we terug op Calibra.
Als we toch al de hoofdprijs moeten betalen, dan wil ik tenminste het kwalitatief beste voer.

Mijn hond met blaasgruis kreeg Calibra, af en toe een keer afgewisseld met Hills, omdat ie wat tegengegeten was eraan, moest Calibra ook zo achterlijk blijven stijgen, dan hier ook maar wat vaker Hills, helaas.

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:26

Avalanche schreef:
Hill's is echt een heel goed alternatief en naar mijn mening betere kwaliteit.

Zou Hills ook hypoallergeen voer hebben op basis van insecten? Ik ga er morgen eens induiken

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:28

Hill's heeft echt heel veel. Mijn moeder haar kat had een aantal problemen, en wij vonden Hill's veel meer doen dan Royal Canin.

BigOne
Berichten: 38438
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:38

Hills zit op 68,95 voor 12 kilo en bestel je twee keer 12 kilo gaat er nog 5 euro af totaal. Wordt je lid van het spaarplan krijg je nog eens drie % korting. Of 10 % wanneer je die kortingscode gebruikt die hier werd getoond.

Denise_Storm

Berichten: 2374
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:50

Wij zijn ook overgestapt voor onze labrador. We voerden de RC labrador sterilized. Waar we een jaar geleden de zakken kochten voor €40 in de aanbieding, moesten we nu het dubbele gaan betalen (zonder aanbieding, maar die komt dus niet meer).

Ik wil best wat geld neerleggen voor een zak voer, maar dit werd me echt te gek. We gaan nu kijken wat ze doet op Kenner Select (welkoop eigen merk). Scoren goed op testen dus we gaan het even aankijken. Anders waren Eukanuba en Jarco alternatieven gaven Welkoop en ZooPlus aan. Dus we gaan maar gewoon proberen en kijken wat ze lekker vindt.

mysa

Berichten: 10540
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:52

Boycotten dat bedrijf. Ik snap heel goed dat prijzen omhoog gaan wanneer de prijzen voor grondstoffen stijgen, maar dit is gewoon een slaatje slaan uit de situatie. Kan geen valide reden voor dergelijke stijging bedenken.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:57

Ik begrijp niet waarom de meeste mensen katten nog steeds brokjes voeren. Voor katten is Barf of kvv zoveel beter omdat het veel meer vocht bevat en katten slechte drinkers zijn. Door het brokken dieet krijgen heel veel katten het (onnodig) aan hun nieren.
Als je je een beetje verdiept in Barf ben je ook nog vele malen goedkoper uit.
(en dit geldt uiteraard ook voor honden, maar meer voor katten)

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 17:04

Ik zie dat je in groningen woont. Wellicht is het het waard om eens in Duitsland te kijken.
Een collega van mij woont in coevorden en die haalt zijn speciale dieet voer voor de hond ook uit duitsland, scheelt een hele hoop euries.

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 17:04

Zo dat zijn forse stijgingen. 88 euro voor 13 kg. Toch maar op zoek naar een alternatief.

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 17:05

Nikass schreef:
Als je je een beetje verdiept in Barf ben je ook nog vele malen goedkoper uit.

Ja leuk maar beide katten verdommen het te eten hier. Meerdere malen geprobeerd maar zelfs als ik er voor zorg dat ze écht wel honger hebben dan raken ze het niet aan.

Wat RC betreft baal ik ook van de prijsstijging, ze doen het super op de renal special (nat en brok) maar ik ga ook maar eens wat alternatieven proberen.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 17:09

Ja je hebt gelijk dat katten vaak moeilijk overstappen.

BigOne
Berichten: 38438
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 17:12

Het feit dat RC vaak bij de dierenartsen ligt als speciaalvoer terwijl er meer aanbieders met goede alternatieven zijn geeft ook wel te denken , hoge vergoeding voor verkoop?

Binoche
Berichten: 537
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 17:12

Is Hill's prescription diet urinary care geen mogelijk alternatief voor jou? Mijn hond krijgt de sensitive digestive care sinds zijn maagbloeding en dat wordt zeer goed gegeten. Met Royal Canin had hij nog steeds bloed in zijn stoelgang

Mizora

Berichten: 18124
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 17:21

Denise_Storm schreef:
Wij zijn ook overgestapt voor onze labrador. We voerden de RC labrador sterilized. Waar we een jaar geleden de zakken kochten voor €40 in de aanbieding, moesten we nu het dubbele gaan betalen (zonder aanbieding, maar die komt dus niet meer).

Ik wil best wat geld neerleggen voor een zak voer, maar dit werd me echt te gek. We gaan nu kijken wat ze doet op Kenner Select (welkoop eigen merk). Scoren goed op testen dus we gaan het even aankijken. Anders waren Eukanuba en Jarco alternatieven gaven Welkoop en ZooPlus aan. Dus we gaan maar gewoon proberen en kijken wat ze lekker vindt.


Wees er wel bedacht op dat Labrador sterilised een extra light voer is. Het bevat 20% minder kcal als een gewoon adult voer voor dezelfde hoeveelheid vitaminen en mineralen. Je moet minimaal 75% van de minimale hoeveelheid op een zak voeren (en liever zelfs 100%) i.v.m. de hoeveelheid toegevoegde vitaminen en mineralen, die zijn namelijk gebaseerd op de aanbevolen hoeveelheid voor dat gewicht.

Je kunt dus niet gewoon veel minder gaan voeren dan op de zak staat, dan verhonger je de hond op nutriënten-niveau, ook al geef je voldoende kcal.

Daarnaast heeft je hond 2.5-3g eiwit/kg lichaamsgewicht (eigenlijk ideaalgewicht) nodig. Veel goedkopere voersoorten zitten rond de 20% eiwit, dan moet je dus minimaal 1.2-1.3% van het lichaamsgewicht voeren om je hond voldoende eiwit te geven.

BigOne schreef:
Het feit dat RC vaak bij de dierenartsen ligt als speciaalvoer terwijl er meer aanbieders met goede alternatieven zijn geeft ook wel te denken , hoge vergoeding voor verkoop?


Consequent goede resultaten en wetenschappelijk onderbouwde voeding is waarschijnlijker. Ook ik zie veel honden het beter doen op Royal Canin dan op veel voersoorten in een vergelijkbare prijsklasse. Het is dat die van mij geen rijst verdraagt, anders had ze er ook gewoon op gezeten.

xLiez

Berichten: 1898
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 17:22

Ik had ook royal canin brits korthaar voor maar het is me nu echt te duur. Ik heb nu carocroc gehaald bij pet’s place en deze vind ze gelukkig ook lekker. Scheelt de helft per maand.