bulkaankoop hondenvoer, zoveel duurder overal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

bulkaankoop hondenvoer, zoveel duurder overal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-23 14:26

zijn hier nog mensen die bulk hondenvoer aankopen?(dus per pallet)

ik schrok me rot.
wou opnieuw bestellen, blijkt de prijs omhoog(logisch,alles gaat omhoog), maar de prijs is maar liefst 30% omhoog....
wat me toch heeeel erg veel ophoog is in een keer.

dus bij deze de vraag of mensen nog weet hebben van zo'n enorme stijgingen of dat we mss eens moeten rondhoren ergens anders?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 14:31

Onder welke steen kom jij vandaan? _O- Het hondenvoer is hier al maanden flink duurder, zowel brok als vlees. KVV is op een jaar tijd met bijna €0,65 per kilo omhoog gegaan en één zak voer met €12,- tot €17,-. :=

Óf je doet heel lang met één pallet of je hebt geluk gehad dat het nu pas gebeurt.

Wij zijn per maand ook stukken duurder uit, maargoed, ze moeten toch eten. :+

tamary

Re: bulkaankoop hondenvoer, zoveel duurder overal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 14:45

Wat zo'n 10 euro/20kg was is nu 15 en wat 15 was is nu 20 grofweg en dat is paard, schaap, geit, kip waar ik de prijzen redelijk van ken. Niet raar dat wat dat als ingredient heeft ook zo iets gestegen is.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 14:49

Ken je toevallig mensen in Duitsland?
Daar heb je geen 21% maar slechts 7% btw op dieren voeding.
Scheelt bij mijn katten €2 per kilo!
Je zou ook kunnen kijken of het in België goedkoper is.

Edit: ah ik zie dat je uit België komt. Dan gaat de laatste opmerking niet op helaas
Laatst bijgewerkt door xTammyy op 05-02-23 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 14:53

Mijn voer (nou ja, voor de hond)
Geen bulk;

Was vorig jaar ongeveer 12 euro per zak, vrijdag kocht ik zo'n zelfde zak voor 22 euro....

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 15:19

Met hondenvoeding geen ervaring, maar volgens mij is het voer voor alle dieren wel getroffen hierdoor.

Het budget vogelvoer wat ik altijd groot inkoop is van 0,90 euro per kilo, 1,40 euro per kilo gegaan.
Het A merk voer voor mijn knaagdieren (wat ik altijd in kleine zakjes koop, geen groot verbruik) is gestegen van 10,80 euro per kilo, naar 16,70 euro per kilo.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 15:42

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er ook flink gebruik wordt gemaakt van de situatie door fabrikanten.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 15:59

Zeker weten, iedereen maakt er zoveel mogelijk gebruik van, maar iedereen vergeet gemakshalve dat de burger aan het eind wel alles moet kunnen blijven betalen.

Ik kreeg een paar weken geleden al een enquete van mijn voerproducent (kattenvoer) of ik over zou stappen op ander voer als ze de prijs nog verder zouden verhogen. Dus ik gok zomaar dat sommigen al minder verkopen inmiddels.
Mijn voer is met ruim €10 per 7 kilo gestegen in pakweg 6 maanden tijd, dus dat gaat best hard ja.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:08

Brok koop ik dan niet in bulk maar inderdaad, RC heeft pas een prijsverhoging van 23 procent aangekondigd, bij Zooplus is het daarom nog maar beperkt leverbaar, en een welkoop heeft dat merk daarom uit het assortiment genomen.

Medpets komt zelf via de nieuwsbrief per mail al met een goedkoper alternatief voor RC gastro, die voelen de bui ook al hangen, dat zal een van de eerste voermerken zijn die niet meer gekocht gaan worden.
Waanzinnig, een 12 kilo zak voer straks over de 100 euro 8)7

Maar dat is nu maar een merk, alles is enorm gestegen.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 19:47

Heb het ook al gemerkt met houtkorrels voor de kattenbak. In een half jaar tijd 2x zo duur. (Plospan bij Hornbach). Vind het schandalig. En dan zegt zo'n fabrikant straks vol trots dat ze ondanks alles toch nog een paar miljoen winst hebben.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 20:08

Ik koop weer meer in via marktplaats aan hondenvoer. Zeker als ik toch al in de omgeving moet zijn waar het te koop is. Net 3 zakken 16 kg per zak royal canin duitse herder voor 120 euro. Heb ik toch weer voor 3 maanden voer in huis. Ik voer gelukkig al ontzettend veel jaren niet een bepaald merk dus zeer flexibel in voeren.