Hondenpension niet sociale hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Hondenpension niet sociale hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-23 19:47

Hoi bokkers,

Op dit moment ben ik niet actief op zoek naar een goed hondenpension maar wél altijd fijn om achter de hand te hebben.
We hebben momenteel een hele fijne maar die is snel vol, dus altijd fijn als de hond indien nodig ook ergens anders met een gerust hart heen kan :) .

Mijn hond kan absoluut niet met andere honden. Naar mensen toe is hij heel gezellig :D .

Ik ben vast niet de enige met zo’n type hond dus wie weet zijn er bokkers die ervaring hebben met fijne pensions! De afstand maakt in eerste instantie niet uit, ik ben bereid een stuk te rijden. Kosten tot ongeveer €30 per 24 uur vind ik acceptabel :) .

dierenfan

Re: Hondenpension niet sociale hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:55

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:57

Sennyards haarsteeg. Echte toppers.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:06

De hond van mijn vader ging destijds altijd naar het pension bij het dierenasiel, daar hebben ze sowieso wel ervaring met wat minder sociale honden. Wel ook altijd snel vol…

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-23 08:39

Erg groot heeft niet direct mijn voorkeur :o .

Heb sennyards opgezocht maar ik denk niet dat mijn hond het tof vind om in een ontvangstkennel gestopt te worden waarbij er andere honden langslopen of zelfs tegenover hem zitten. Wellicht zijn er mogelijkheden dat dit niet hoeft..

Hier bieden asielen geen pension aan, wist ook niet dat dat bestond. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 08:44

En particulier iemand die honden opvangt?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 09:02

In Waardenburg zit een goede die ook individueel kan opvangen. Betaal je wel extra voor. De Molshoop heet het.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 09:04

xChantal94 schreef:

Heb sennyards opgezocht maar ik denk niet dat mijn hond het tof vind om in een ontvangstkennel gestopt te worden waarbij er andere honden langslopen of zelfs tegenover hem zitten. Wellicht zijn er mogelijkheden dat dit niet hoeft..

Ik zou gewoon contact met ze opnemen. Ze hebben een aparte ruimte voor honden die niet samen kunnen met andere honden en “powerbreed” rassen. Zodat die echt “afgezonderd “ zitten van de rest.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 09:39

Mijn oom en tante hebben een logeerhuis voor honden, op adressen waar de honden thuis bij mensen opgevangen worden, nooit honden van andere mensen bij elkaar.
Zowel voor dag opvang als vakanties.
Nu geef je aan dat afstand niet belangrijk is maar vermoed ik dat Friesland wat enthousiast is vanuit Brabant maar wie weet is er ook zoiets bij jullie in de buurt te vinden.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 09:49

Absoluut de Molshoop in Waardenburg!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-23 20:32

Particulier vind ik lastig om te vinden. Zijn huidige opvang is ook particulier maar daar zijn we bij blijven hangen na training en daardoor volledig vertrouwd! Is ideaal maar helaas erg populair en snel vol omdat hij niet met andere honden kan. Als iemand een vertrouwde weg weet om daarin te zoeken hoor ik het graag. Maar bijv petbnb vind ik in dat geval niet vertrouwd.

Ik ben bereid om te rijden maar Friesland is wel echt een hele dagtaak, dat gaat ‘m niet worden :o .

De molshoop ga ik ook even opzoeken. Dankjewel!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 20:48

xChantal94 schreef:

Mijn voorkeur ook niet. Altijd zelf kleinschalig gewerkt maar dit concept wat ik aan gaf is erg groot maar zeer goed. Per 3 kennels sowieso 1 grote buitenren en dan nog extra weides beschikbaar. Dus groot maar veel vrijheid voor de honden. Mijn honden zijn niet makkelijk naar mensen en mijn herder agressief naar honden maar daar totaal geen probleem. Toen ik ze op haalde liep in de weide naast hun een rottweiler en over en weer gewoon relaxt. Nu weet ik dat de mijne door omheining ook oke reageert uit ervaring dat hij mee ging naar pension waar ik destijds werkte. Zouden mijn honden ook overnachten dan reserveer ik 2 kennels dus apart in kennels. Is niet veel duurder en per 3 kennels een speelweide dus dan kunnen ze om en om los met degene van kennel 3.
Er liep ook ruim voldoende personeel met kennis van zaken