Welke voer voor onze (nieuwe) hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

Welke voer voor onze (nieuwe) hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-23 22:49

Sinds enkele dagen hebben wij een nieuw maatje in huis. Een vrolijke actieve kruising Friese stabij x vermoedelijk podenco/hazewind en iets van bordecollie en/of labrador erdoor.

In elk geval een slanke, sportief gebouwde dame van middelmatige hoogte van 3 jaar.

In huis is ze lekker lui en rustig, buiten is het een drukte maker en zou ze het liefst alleen maar rennen, rennen en rennen.

Voor nu houden we haar nog even aan de riem, maar als ze straks los mag gaat ze denk ik echt als een kanon hahaha

Maar nu het voer... Ze schijnt behoorlijk kieskeurig te zijn, en dat merken we al met koekjes e.d., ze is erg selectief in wat ze wel/niet aan pakt.

Momenteel staat ze op Eucanuba, nu weet ik dat dit voer "vroeger" goed stond aangeschreven, maar bij mijn weten is Eucanuba niet meer hier voer wat het was zeg maar...

Er staan hier de hele dag brokken en onze dame eet wanneer ze zin/trek heeft. Ze is niks te dik, ik zou er zelfs graag ietsje bij willen hebben eigelijk. Ze heeft vrij harde ontlasting en poept ook bijna elke wandeling (vind ik vrij vaak, toch? Kan me dat van onze vorige hond niet meer zo herinneren eigelijk)

Nu ben ik al eventje "uit de honden" en zijn er in de tussentijd zoooo veel merken/meningen en inzichten bij gekomen, dat ik het allemaal niet meer overzie...

Zie voer voorbij komen van 100 euro (en meer) per zak van 12 of 15 kilo, maar zie ook voer voorbij komen van 40 euro per zak...

En ik hoef écht niet het goedkoopste van het goedkoopste, maar 100 euro voor een zak voer vindt ik ook wel erg veel.

Heel verhaal, maaaaar.... Moraal van het verhaal:

Ik zoek dus een goed kwalitatieve, makkelijk geaccepteerde honden brok, geschikt voor actieve honden met dus een hoge energiebehoefte voor een leuke prijs.

En ik hoef echt niet voor een dubbeltje op de 1e rij te zitten hoor, maar het moet wel betaalbaar blijven.

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 23:06

https://www.voerwijzer.com

Hier vind je veel informatie. Mijn hond krijgt Farmina ND lam en bosbessen en doet het er super op.

Veel merken geprobeerd en deze eet ze graag, ze is ook erg kieskeurig :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 23:21

Mijn kieskeurige windhond doet het al jaren heel goed op Rocco natvoer met wat Wolf of wilderness brokken erbij en wat groentekliekjes.

Houd er rekening mee dat een windhond iel gebouwd is en het heel normaal is dat de ribben wat te zien zijn.

maralyn

Re: Welke voer voor onze (nieuwe) hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 23:28

Ik ben waarschijnlijk mega slecht.
Maar onze borders doen het beste op geperste brok van de Welkoop.

Krokant vinden ze lekker, maar worden knetter gestoord er van.

Geperst gaat prima. Heb ook wel eens heyes brothers en inbalance gehad. Toch verkiezen zij de brokken van Welkoop.

Jarco eten ze hier niet. Letterlijk hongerstaking.

Cavom eten ze best. Maar ontlasting was hier niet helemaal fantastisch.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 23:56

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-23 00:01

@Gelbrich

Bedankt voor die site! Heb net inderdaad al even zitten kijken hier. Zeer interessant allemaal!
Ga binnenkort maar eens wat kleine zakjes bestellen en kijken wat mevrouw lekker vindt. Heb nu 4 of 5 soorten brokken waarvan ik de prijs leuk vindt, en die kwalitatief ook goed zijn en passen bij de behoefte van onze hond.

8nnemiek schreef:
Mijn kieskeurige windhond doet het al jaren heel goed op Rocco natvoer met wat Wolf of wilderness brokken erbij en wat groentekliekjes.

Houd er rekening mee dat een windhond iel gebouwd is en het heel normaal is dat de ribben wat te zien zijn.

Klopt, weet ik hoor. Maar zoals ze nu is, vindt ik d'r gewoon net een tikje te dun. Ze is ook niet zo extreem slank als een windhond hoor. Maar het is ook geen lekker stevige Friese stabij zeg maar :')