Wij hebben een fantastische witte herder van 13 jaar, Layka.. (En een kleine witte terrorist van 3 maanden, maar over hem gaat 't nu even niet..

Layka staat sinds anderhalf jaar op de Lebrela injecties en ondersteunende supplementen voor haar artrose / spondylose..
Al die tijd is het goed gegaan, maar de laatste maanden (met vooral nu de laatste 2 weken) zien we haar zwaar achteruitgaan.. Als ze met spelen omvalt, komt ze niet goed meer recht, soms helemaal niet.. Dan moeten we haar overeind helpen, omdat haar poten dan "in de knoop" komen en ze ze niet meer recht onder haar lijf kan plaatsen..
Maar daarentegen, als ze eenmaal loopt en ze loopt gewoon rechtuit, dan valt 't allemaal wel mee en gaat ze (voor haar leeftijd) wel aardig.. Langzaam, maar an sich prima..
Ik heb altijd gezegd dat wanneer mijn hond zo erg begint te kwakkelen, dat het een aflopend verhaal is.. Maar nu we op dat punt zitten, weet ik niet waar ik goed aan doe..
Ze is nog zo happy.. Speelt graag, gaat graag mee in de auto, wandelt eigenlijk nog heel graag.. Eet nog graag en goed..
Ik weet echt niet wat ik moet doen..
Komende week moeten we naar de dierenarts voor de volgende Lebrela injectie.. Ik ben hard aan het denken om deze nog te geven en nog van haar te genieten in mijn vrije week (week 7) en haar daarna toch te laten gaan..
Uiteraard is dit ook al met de dierenarts besproken.. Deze geeft aan dat er geen goed of fout is, maar dat 't zo inderdaad niet heel lang mee door kan.. En natuurlijk weet ik dat ook wel.. Maar ik had een sluitend antwoord wel fijn gevonden.. Maar dat geven ze je niet.. Ze maken die beslissing niet voor je, zegmaar.. Snap ik ook wel, maar toch..
Wat vinden jullie?