Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
justdiesel schreef:Daar ben je mooi klaar mee dan.....
Een suikerkat moet op uur en tijd eten krijgen en insuline gespoten krijgen.
Volgens mij betaal ik voor een doosje met 10 buisjes insuline 118 euro, voorheen had ik 2 katten met suiker en ging er 1 buisje per week op.
1 kat is gelukkig weer hersteld dus nu doe ik ongeveer 2 weken met 1 buisje.
Voordat je de kat ingesteld hebt ben je weer een aantal dierenarts bezoeken verder, ik betaal per bezoek om even bloed te controleren 23 euro per keer.
Laat andere even bij de dierenarts bloed prikken, dan weet je meteen of de kat suiker heeft.
Hoe het juridisch zit geen idee, wens je veel succes er mee
Edit al is een kat die suikerziekte heeft meestal juist niet te dik maar sterk aan het vermageren....
beert schreef:Heb je al gekeken wat erover staat in de plaatsingsvoorwaarden? Meestal onderteken je iets als je een dier uit een asiel haalt. Is het een asiel van de Dierenbescherming of een ander asiel of stichting?
noviceh schreef:Maar bij overgewicht heb je toch altijd een verhoogde kans om diabetes te ontwikkelen? Dat is niet enkel voor deze kat, maar in het algemeen voor alle dieren/mensen. Als de kat in het asiel verder geen tekenen van diabetes vertoonde, zullen ze daar ook niet op gaan testen? Weet je ook zeker dat de dierenarts op de hoogte was dat mevrouw dementerend was?
Flevolander schreef:Opzich begrijp ik je frustratie.. enige wat ik niet snap, is dat je wel aan bokt vraagt hoe je mogelijk wel of niet in je recht staat, terwijl ik nergens in het verhaal lees dat je bij je twijfel, of nu gedurende de onderzoeken je het asiel hiervan in kennis hebt gesteld..
Ik denk dat je gewoon met hun het gesprek aan moet gaan in de eerste instantie
Poekkie schreef:Wat je rechten zijn weet ik niet. ‘t is nu ook niet dat een asiel winst maakt op die katten dus ik zou gewoon het beestje goede zorg proberen te geven en het er verder bij laten.
Maar wat had die dierenarts dan moeten doen dan ipv adviseren op eten te letten? Die vrouw haar kat in beslag nemen?
purny schreef:Poekkie schreef:Wat je rechten zijn weet ik niet. ‘t is nu ook niet dat een asiel winst maakt op die katten dus ik zou gewoon het beestje goede zorg proberen te geven en het er verder bij laten.
Maar wat had die dierenarts dan moeten doen dan ipv adviseren op eten te letten? Die vrouw haar kat in beslag nemen?
In het dossier stond dat er volop eten tot beschikking was omdat mevrouw het moeilijk vond het eten af te wegen.
Er hadden dus andere oplossingen gezocht kunnen worden. De buren konden gevraagd worden om het eten af te wegen of de andere mensen.
Waar het mij om gaat is dat er niet is aangegeven dat ze een kans had op diabetes vanwege haar gewicht. Het dierenasiel wist dus dat ze dit kan krijgen en aan de hand van die informatie had ik een keuze kunnen maken
purny schreef:In het dossier stond dat er volop eten tot beschikking was omdat mevrouw het moeilijk vond het eten af te wegen.
Er hadden dus andere oplossingen gezocht kunnen worden. De buren konden gevraagd worden om het eten af te wegen of de andere mensen.