Waar met 9 honden lunchen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Waar met 9 honden lunchen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 11:53

Situatieschets:

Mijn zussen wonen meer richting het noorden van het land, en ik en onze ouders in het zuiden. We zouden graag ergens halverwege eens afspreken, zodat niet iemand dat hele stuk hoeft te rijden, en zodat de neefjes en de nichtjes elkaar wel kunnen zien. Op zich niet heel moeilijk, ware het niet dat wij samen 9 honden hebben. En daar kan je natuurlijk niet zomaar overal mee terecht.

Zijn er bokkers die suggesties hebben? Er zijn natuurlijk plekken waar je wel op terras kan, maar je weet niet wat het weer gaat doen. Dus dan moet je echt ergens de ruimte hebben om met 9 honden en 12 man terecht te kunnen. Eventueel een plek huren zou ook onder de mogelijkheden vallen. Omgeving Brabant ofzo, het gaat tussen Lelystad, Vlist en Sittard.

Femke_Tweety

Re: Waar met 9 honden lunchen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:05

Oef, kunnen de honden niet in een auto blijven ofzo?

Ik ben gek op honden, heb er zelf ook 1, maar op een terras moet ik er niet aan denken om naast zo'n grote roedel terecht te komen.

Als jullie het toch per se willen, kun je denken aan soesterduinen.
Daar is een losloopgebied met horeca er dicht naast.

Daar zitten altijd veel mensen met honden, en we zijn er met een sheltie wandeling ook wel eens met veel honden terecht gekomen (dat was wel besproken met de Horeca, op voorhand)

Zo'n echt daarop ingericht terras is nog wel te doen.
Maar een gewoon restaurant/terras voor luxere lunch, ik denk niet dat je dat moet willen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:08

Kun je niet gewoon lunch afhalen en lekker in t bos ergens gaan zitten met zn allen?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:09

Eens met Femke_Tweety.
Ik heb zelf ook een hond, maar ik moet er ook niet aan denken om op het terras te zitten vlak naast een groep met zoveel honden.

Ik heb er echt geen moeite mee als iemand 1 of 2 honden mee het terras opnemen hoor, mits braaf en opgevoed.

In de auto laten is een optie, maar dan moet het sws al weer niet te warm zijn.

Ik zou zelf kiezen om bv zelf eten mee te nemen en met zijn alle gezellig ergens te gaan picknicken

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:13

Je zou kunnen kijken naar een horecagebeuren vlakbij bijvoorbeeld een losloopgebied, even een telefoontje plegen of je met zoveel welkom bent. Zomaar ergens even aanwaaien kan inderdaad een nee geven op de vraag of jullie welkom zijn.
Misschien wel een leuke optie is de hondenzwewvijver in Oeffelt, zij bieden mogelijkheden tot privé verhuur en dan kan je daar prima met zoveel honden terecht, hapje eten kan daar ook niet al te uitgebreid. https://www.hondenzwemvijver.nl/
Je zou kunnen kijken bij andere hondengelegenheden of zijn privéverhuur doen als dat beter op de route past.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:21

Gewoon even rond mailen, met de kenneldag waren we ook met 9 honden en 21 mensen. We hebben dat van tevoren gemaild en gecommuniceerd en ze hebben voor ons een plek gereserveerd en aangepast.

Ging prima en hebben heerlijk gegeten!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:21

Knus in Delftse Hout heeft zelfs een lunchkaart voor honden :P

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:26

De Roestelberg in Kaatsheuvel mogen honden binnen, direct aan een hondenloslooproute in de Loonse en Drunense Duinen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:29

Wij hebben met een dergelijke groep wel eens bij "t oude wandelpark " in valkenswaard gegeten. Loop je ook vanaf het parkeerterrein de bossen in. Geen groot bos maar toch.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:38

maar 12 man met 9 honden is nu dan een groep, maar kunnen net zo goed individuele bezoekers zijn met allen een hond. Zo spannend is dat niet bij de meeste horeca gelegenheden.
Wij zijn met een hele groep bij radio kootwijk geweest op de veluwe, dat is vrij ruim en komen veel honden.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:14

Ik zou ook denken aan een restaurant bij losloopgebied. Bij de Loonse & Drunese duinen zijn meerdere restaurants waar ook binnen altijd veel honden zijn. Bijvoorbeeld Roestelberg en Bosch en Duin.

'T Poeleke zou inderdaad ook perfect zijn, dat kun je afhuren en daar kunnen de honden en de kinderen heel leuk spelen.

Horsepride

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:18

Kunnen de honden niet een dagje thuis blijven?

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:22

ik zou gewoon even rond bellen en je aankomst reserveren.
Zelf ga ik nooit met mijn drie honden ergens lunchen. Ze blijven maar mooi even in de auto wachten, maar mijn honden zijn gewend om in de auto te liggen terwijl ik wat anders doe, en ik heb ook een auto die ervoor is ingericht.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 13:33

In de auto laten is helaas geen optie. Ik snap inderdaad dat veel mensen zon groep liever niet op het terras tegen komen, maar het was sowieso in welke omstandigheid de bedoeling om op voorhand te bellen dat we komen :D dus wellicht kan er dan inderdaad rekening mee gehouden worden met andere bezoekers.

Dank voor de opties tot nu toe, ik ga ze allemaal bekijken!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:39

Zolang het geen constant blaffende honden zijn moet het echt geen probleem zijn, of er dan één of negen honden onder de tafel liggen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:55

Horsepride schreef:
Kunnen de honden niet een dagje thuis blijven?

Haha ja dit. Lekker praktisch antwoord :D

Die hondengelegenheid in Oeffelt ziet er leuk uit en niemand die er last van heeft.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:06

Loonse en drunense duinen is een heerlijk plekje maar bij bijvoorbeeld de Roestelberg zijn maar 5 honden per gezelschap toegelaten. Rondje bellen kan dus zeker geen kwaad.

Ik snap overigens niet zo waarom mensen niet naast een groep honden wil zitten, ik zit liever naast 9 honden dan naast drie kinderen. Mijn ervaring is dat honden vaak braver en meer geduld hebben dan kids.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:07

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:11

XxDiandraxX schreef:
Loonse en drunense duinen is een heerlijk plekje maar bij bijvoorbeeld de Roestelberg zijn maar 5 honden per gezelschap toegelaten. Rondje bellen kan dus zeker geen kwaad.

Ik snap overigens niet zo waarom mensen niet naast een groep honden wil zitten, ik zit liever naast 9 honden dan naast drie kinderen. Mijn ervaring is dat honden vaak braver en meer geduld hebben dan kids.

Zoals niet iedereen van kinderen houdt, houdt niet iedereen van honden. Bijvoorbeeld vanwege hygiëne redenen of allergie of uit angst. Of you name it :)

Horsepride

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:33

Ik denk niet dat daarmee heeft te maken maar meer met de ruimte. De 9 honden moeten wel ergens kunnen zitten/ rondlopen.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:38

Horsepride schreef:
Ik denk niet dat daarmee heeft te maken maar meer met de ruimte. De 9 honden moeten wel ergens kunnen zitten/ rondlopen.

Volgens mij heeft TS een kleintje, dus het zullen geen 9 deense doggen zijn :Y)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:52

Boras schreef:
XxDiandraxX schreef:

Zoals niet iedereen van kinderen houdt, houdt niet iedereen van honden. Bijvoorbeeld vanwege hygiëne redenen of allergie of uit angst. Of you name it :)

Zo denk ik er ook over hoor. Als ergens een groep kinderen zit, dan ga ik daar niet perse naast zitten. Hetzelfde geldt voor mensen met honden. Bijna alle honden ruik je. De eigenaren hebben daar vaak geen last van (iets van geurblind zijn ofzo), maar als buitenstaander is het meestal geen feestje, zeker als je wilt eten.

Bij de Roestelberg mag je inderdaad binnen met de hond. Hoe het met de groepsgrootte zit weet ik niet, maar dat is vast na te zoeken op de site of door even te bellen.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:56

Misschien is de Carolinahoeve in De Steeg iets? Je zult er wel naartoe moeten lopen (ca. 1,5km), maar dat is voor de honden misschien juist lekker. Ze hebben naast het hoofdrestaurant nog een tweede ruimte ('de stal') die qua formaat denk ik precies goed is voor jullie groep. Is qua aankleding wel iets minder gezellig dan het restaurant zelf, vind ik. Maar met het juist gezelschap hoeft dat niet uit te maken ;-)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 15:29

Horsepride schreef:

Ook (middel)grote honden kunnen prima onder de tafel liggen. Zeker als je met 12 mensen bent, dan is er altijd wel ruimte.

Boras schreef:
XxDiandraxX schreef:

Vind dit een hele passende daarvoor en ook hartstikke waar.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door KimD op 12-01-23 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 15:57