Kitten komt na een maand terug

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spottedponie
Berichten: 2966
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Kitten komt na een maand terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 22:41

Hoi Bokkers

Onze poes heeft in september kittens gehad, 1 poes daarvan is naar een collega gegaan, de andere 3 zijn gebleven, want een huis tuin en keuken kat is blijkbaar niet zo gewild… Maar nou gaat het in het nieuwe gezin niet goed, kitten heeft blijkbaar de man van mijn collega in zijn gezicht gegrepen en gebeten, en moet weg…
Collega vraagt of ze terug naar mij kan, en dat is prima, maar ik vraag me af of ze wel zo gemakkelijk terug kan bij haar broer zussen?

KimD

Berichten: 20614
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kitten komt na een maand terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 22:44

Als fokker heb je denk ik vrij weinig keuze, of je het nu eens bent met de keuze van het gezin of niet en of het terecht is of niet, gevoelsmatig wil je dat beestje ook daar weghebben natuurlijk. Dus tenzij je nog een back-up adresje achter de hand heb, zul je wel moeten en het zo goed mogelijk proberen te begeleiden.

Maar vaak is er wel iets van herkenning tussen familie.

xoranlover

Berichten: 6793
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 22:47

Ze is nog geen 4 maanden ga ik vanuit. Ze is net een maandje weg.
Weet je waarom ze gegrepen en gebeten heeft?

Ik zou het gerust aan durven om haar terug in de groep te zetten. Zal misschien even blazen meppen en grommen zijn maar dat zal vrij snel weer opgelost zijn ga ik vanuit.

Anoniem

Re: Kitten komt na een maand terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 22:50

Hmm, ik kan me niet voorstellen dat een kitten uit het niets iemand naar het gezicht vliegt en bijt.. Wel raar dat de kitten dan gelijk maar weg moet van zulke mensen vind ik persoonlijk, maar goed dat is niet je vraag. Ik zou de kitten dan maar gewoon terug nemen, als mensen zo snel al zeggen dat ze er vanaf willen na een incident met een denk ik speelse kitten zou ik blij zijn als het beestje terug kwam. Ik heb niet super veel verstand van nestjes maar zal er niet iets van herkenning nog zijn?

spottedponie
Berichten: 2966
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 23:08

Terugnemen is geen twijfel over hoor, ze komt gewoon terug, ik vraag me alleen af of het zo makkelijk gaat :(:)
Ik weet nog niet precies wat er gebeurd is, maar vind het wel erg bijzonder, kitten is nu inderdaad bijna 4 maanden, altijd een heel lief poesje geweest, dus het verbaasd me dat ze zo gebeten heeft…

Dit was een tijd geleden, voor ze verhuisd is…

Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6793
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Kitten komt na een maand terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 00:00

Vaak wel. Al helemaal met andere jonge katten. Ik heb nog nooit problemen gehad met kittens van die leeftijd bij andere katten plaatsen. Zelfs niet met honden en die zijn ze hier niet gewend. Zo jong passen ze zich gemakkelijk aan.

3heathcliff5
Berichten: 519
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:47

Klinkt een beetje als spelagressie van het kitten. Een kittenvriendje erbij had dit kunnen voorkomen of kan het oplossen als je collega daarvoor open zou staan. Ik zou me niet al te druk maken over de herintroductie.
Ik heb een aantal jaar geleden een kitten opgevangen dat veel te wild speelde. Trok ook bloed met nagels en tanden. Mijn katers hebben dat kitten toen heropgevoed. Is een lief katje geworden en terug naar z’n eerdere huisje gegaan. Dik een jaar later heeft hij 2 weekjes gelogeerd ivm vakantie. Hij is gewoon direct bij mijn katers gezet. Dat was even blazen en daarna herkenden ze elkaar. Binnen een paar uur zaten ze in hun oude rol naar elkaar toe en liep hij mee in de routine die hij bij mij altijd had.

Autumnn

Berichten: 8208
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Kitten komt na een maand terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:53

Wij hebben de broer van onze kitten na enkele jaren bij elkaar gezet ivm vakantie en dat was, ik wil geen liefde op het eerst gezicht noemen, maar ze herkende elkaar zeker nog :j nu konden ze het in het nest ook wel goed met elkaar vinden en waren samen veel aan het spelen, maar ze gingen bijna op dezelfde voet verder :j
En ja, het zal best nog even rangorde bepalen zijn, maar ik zou me er niet al te druk om maken

spottedponie
Berichten: 2966
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Kitten komt na een maand terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 16:41

Fijn om te lezen…

Ze is inmiddels terug, liep meteen naar de bijkeuken voor t voer dus het huis is nog wel bekend… Haar broer en zussen deden even lelijk tegen haar, dus ze blaast nog wel wat, maar verder weinig spannends…

Babootje

Berichten: 26909
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Kitten komt na een maand terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 16:57

Nou dan komt het helemaal goed denk ik. Wel een schatje om te zien zeg! Zijn de andere katjes uit dat nest ook zo leuk?

Dees

Berichten: 19030
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Kitten komt na een maand terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:02

Och dat is toch een droompoesje om te zien, want een plaatje!
(kind ook hoor :D )

marleen_88

Berichten: 14244
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Kitten komt na een maand terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:03

Wat een leuke kitten. <3 Ons verdriet is nog groot, anders had ze bij ons mogen wonen met een broer/zus. <3

tita

Berichten: 19789
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Kitten komt na een maand terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:09

Was kitten alleen daar?

Moet eerlijk zeggen mijn devins die anderhalf jaar zijn spelen ook hele dagen en ook met mijn handen,haren en grote teen maar krijgen niet de kans om in mijn gezicht te krabben of bijten.
Denk ook wel dat opvoeden daar gewoon niet zo goed is verlopen

Heerlijk stoeltje heeft het

annepaardoes

Berichten: 7205
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Kitten komt na een maand terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:58

Hoe gaat het inmiddels met de kitten TS? Is ze bij jullie weer gesetteld?

Jis_

Berichten: 11925
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 13:33

3heathcliff5 schreef:
Klinkt een beetje als spelagressie van het kitten. Een kittenvriendje erbij had dit kunnen voorkomen of kan het oplossen als je collega daarvoor open zou staan. Ik zou me niet al te druk maken over de herintroductie.
Ik heb een aantal jaar geleden een kitten opgevangen dat veel te wild speelde. Trok ook bloed met nagels en tanden. Mijn katers hebben dat kitten toen heropgevoed. Is een lief katje geworden en terug naar z’n eerdere huisje gegaan. Dik een jaar later heeft hij 2 weekjes gelogeerd ivm vakantie. Hij is gewoon direct bij mijn katers gezet. Dat was even blazen en daarna herkenden ze elkaar. Binnen een paar uur zaten ze in hun oude rol naar elkaar toe en liep hij mee in de routine die hij bij mij altijd had.


Eens, klinkt als spelagressie.

Wat kittens bij elkaar doen, de 1 is daar wat feller in dan de ander en de moeder leert waarin daar de grens ligt. Daarom ook beter ze niet al met 8 weken te scheiden van hun moeder.