Papa Simba en mama Luna:

Luna met een hele dikke zwangere buik:

En net na de bevalling als hele trotse mama

Helaas sloeg na een paar dagen het noodlot toe en 1 voor 1 verloren 3 kittens gewicht in plaats dat ze groeiden. De spoed-dierenarts kon het niet verklaren. Bijvoeden en warm houden was de missie. 2 nachten heb ik bij het nest gezeten om de kittens steeds aan te leggen en bij te voeren maar ondanks dat bleven ze afvallen en zo raakte ik in 2 dagen tijd 3 kittens kwijt. De derde had ik in de ochtend nog naar mijn eigen dierenarts gebracht en is daar opgenomen. Ze leek daar op te knappen en toch kreeg ik een paar uur later het telefoontje dat ze overleden was. Wat verschrikkelijk machteloos voel je je, als je alles probeert en ze glippen zo tussen je vingers door.
De kittens en moeder zijn onderzocht door de dierenarts en het bleek dat de overleden kittens allemaal buikvliesontsteking hadden ten gevolge van een navelstreng ontsteking. Zoiets kan voorkomen, maar dat het bij 3 kittens uit 1 nest gebeurt is zeldzaam en dikke, brute pech. Moeder is gelukkig volledig gezond verklaard en de 3 overgebleven kittens ook.
Zo is opeens de hele charme van een nestje kittens fokken verdwenen. Ik heb me zelden zo ellendig gevoeld, maar nu we een paar dagen verder zijn en de 3 kittens en mama het zo goed doen, wil ik toch graag weer positief vooruit kijken.
Het zijn ten slotte prachtige, lieve kleine poesjes, ook al hadden het 6 moeten zijn en geen 3.
Ik ga mijn verhaal dan ook oppakken vanaf nu. De kittens zijn vandaag 10 dagen oud en ze groeien als kool. We wachten in spanning af wanneer ze hun oogjes open zullen doen!
Een handje vol liefde

Lekker samen slapen

En melk drinken bij mama

Moederliefde

Hun groeischema vanaf dag 9:

Ragdolls kleuren pas na een paar weekjes dus we weten nog niet precies hoe ze er straks uit gaan zien, verrassingspakketjes! De oortjes en staartjes beginnen al wel te verkleuren inmiddels.
De dierenarts heeft geprobeerd te kijken wat het geslacht is. Het is nog moeilijk te zien, maar het lijken 2 katertjes en 1 poesje te zijn. Het poesje is gereserveerd en we willen zelf 1 van de katertjes houden.
Ik wil hier wel een dagboekje bijhouden over hun ontwikkeling als jullie het leuk vinden?