Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:(Veel) likken kan een teken van stress zijn. Is dat onderzocht?
Urona447 schreef:Mijn advies zou zijn om direct te stoppen bij die dierenarts en contact op te nemen met de allergie poli speciaal voor huisdieren. Die hebben hier veel meer ervaring mee dan een standaard dierenarts.
Deni11 schreef:Goof schreef:(Veel) likken kan een teken van stress zijn. Is dat onderzocht?
Ja dat kwam ik inderdaad ook tegen maar leek onlogisch. Hij komt van een klein flatje af en heeft nu een wereld leven met een grote tuin waar hij onwijs gelukkig lijkt en helemaal opgebloeid is.
speurneusc schreef:komt in tuin, tuin heeft beestjes die op de flat er niet zijn dat is al punt 1
komt nu met planten in aanmerking waar ie misschien gevoelig voor is, is punt 2
gemoedstoestand, eerst op flat nu in grote ruimte, ervaring met in kleinere opgesloten ruimtes gezeten dieren die in grotere ruimtes terecht komen is toch stress is punt 3
allemaal factoren die meespelen, ze zo wegwuiven is leuk, tapen, kap op etc ook, maar dat is onderdrukken, haalt niet de oorzaak weg.
Myfairytale schreef:speurneusc schreef:komt in tuin, tuin heeft beestjes die op de flat er niet zijn dat is al punt 1
komt nu met planten in aanmerking waar ie misschien gevoelig voor is, is punt 2
gemoedstoestand, eerst op flat nu in grote ruimte, ervaring met in kleinere opgesloten ruimtes gezeten dieren die in grotere ruimtes terecht komen is toch stress is punt 3
allemaal factoren die meespelen, ze zo wegwuiven is leuk, tapen, kap op etc ook, maar dat is onderdrukken, haalt niet de oorzaak weg.
Bovenstaande dacht ik ook al aan, lijkt me goed om die punten uit te kunnen sluiten.
En is er al naar het voer gekeken?
_xManadisx_ schreef:Knikmops57 schreef:Holistische kliniek Den Hoek, De Bilt. Eric Laarakker. Huid en vacht problematiek is heel complex.
Alsjeblieft, doe dit pas als je bij een dermatoloog bent geweest