Misty is inmiddels bijna 5.5 jaar oud en we hebben haar 2.5 jaar geleden uit het asiel gehad. Super lief ding, en mankeerde de eerste 2 jaar echt nooit iets!
In september is ze eventjes kort wat ziekig geweest (keel infectie) na een bezoek aan een kattenopvang wegens onze vakantie. Hier knapte ze al snel van op, maar daarna begon de acne ellende.
Eerst lieten we het met rust in de hoop dat haar lijf het werk zou doen, maar helaas. Toen hebben we dagelijks behandeld met doekjes die we van de dierenarts hebben gekregen. Naast dat dit behoorlijk vechten was om voor elkaar te krijgen, hielp t maar weinig. We zijn weer terug geweest naar de dierenarts die haar kinnetje toen geschoren heeft om de schade beter te kunnen bekijken en van milde acne was echt geen sprake meer. Het was echt inclusief wondjes en korsten. Toch maar wederom behandelen met doekjes, maar nu 2x per dag met na het reinigen met een doekje, een speciaal verdunde shampoo (staat nog in de kast dus kan de naam nog opzoeken).
Maar ook dit zette geen zoden aan de dijk. Uiteindelijk heeft ze vloeibare antibiotica gekregen en hierdoor knapte de boel goed op! Op wat zwarte puntjes na herstelde de huid binnen een paar weken goed.
Maar je kan natuurlijk niet een eeuwigheid aan de antibiotica blijven, dus na de 2e kuur was het wel klaar.
Helaas is dit inmiddels al een tijdje geleden maar de acné is weer net zo hard teruggekomen. Vandaag probeerde ik haar kinnetje zachtjes schoon te maken met simpelweg schone, ietswat vochtige wattenschijfjes om haar niet teveel te pesten. Alles wat een geurtje heeft, wordt gewoon echt vechten namelijk en geeft veel stress. Alleen vandaag is het weer tot bloedens toe open.. arm ding.

Mijn dierenarts weet het niet meer en uiteraard wil ik op korte termijn bij een andere dierenarts aan de bel trekken voor een sevond opinion, maar misschien dat bokt nog ervaringen heeft? Tips?
Wij hebben ook al diverse dingen veranderd zoals speciaal brok voer (op aanraden van de dierenarts), geen nat voer meer, haar etensbakjes zijn veranderd van plastic naar stenen bakjes en ook krijgt ze meerdere keren per dag vers water.
Wij weten t eventjes niet meer en zijn op zoek naar een oplossing om Misty te helpen.. echt alle tips zijn welkom.
Nog even een foto van het monstertje:

(Van een week geleden, hier zie je ook al wat viezigheid maar nu is t erger)