Bentoniet kattenbakvulling

Moderators: Muiz, NadjaNadja, ynskek, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sodeletuut

Bentoniet kattenbakvulling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-22 12:37

Hoi! Wij zijn grootverbruiker kattengrit ;)

Nu gebruiken wij al jaren Welkoop grof klontvormend, maar die is achterlijk in prijs verhoogd in korte tijd, van 40 cent per liter naar 56 cent per liter. Wij gebruiken tussen de 100 en 120 liter per week dus dan gaat het best hard, dat verschil.

Nu hebben we een paar keer Jumbo Grof geprobeerd, maar die is echt ....., Heel stoffig en valt uit elkaar, en is zojuist ook van 0,36 naar 0,42 per liter gegaan.

Dus de vraag is of iemand een goede bentoniet kattenbakvulling weet, het liefst per 20 liter.

Ik kwam uit op deze opties:
- Kitty friend 0,45 per liter
- Mr. BEEF Hornbach 0,45 per liter

Iemand hier ervaring mee, of andere suggesties? Onze katten willen niet op houtkorrels dus dat is helaas geen optie. En het moet klontvormend zijn, liefst bentoniet.

They explain life to me every day ~
Spoiler:
Zet &if=1 achter een url van een topic, en zie alleen de foto's

muppetmayo

Re: Bentoniet kattenbakvulling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:10

Ik heb momenteel die van de hornbach in gebruik. Klontert goed maar stuift/stoft wel echt enorm. Loopt ookwel uit (maar dat doet ze hier met alle grit dus ik kan niet enorm goed vergelijken). Gek genoeg vind ik die van de Lidl prettiger in gebruik, stuift ook minder, maar is er alleen in heel kleine verpakkingen en is ook regelmatig niet leverbaar de laatste tijd :\ om deze reden heb ik nu ook die van de hornbach gehaald. Ik lees mee voor andere ideeën :)

Onderschriftloos....

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:02

Ik gebruik de Sivocat supersoft van Hornbach.

Sodeletuut schreef:
Hoi! Wij zijn grootverbruiker kattengrit ;)

Nu gebruiken wij al jaren Welkoop grof klontvormend, maar die is achterlijk in prijs verhoogd in korte tijd, van 40 cent per liter naar 56 cent per liter. Wij gebruiken tussen de 100 en 120 liter per week dus dan gaat het best hard, dat verschil.

:oo Hoeveel katten heb jij :wow: Ik gebruik per jaar ca. 8 zakken à 12 liter voor 2 katten die ook naar buiten kunnen overdag. Dat is ruwweg 1 liter per kat per week. Volgens deze logica heb jij minstens 100 katten....

[&] Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]

Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:09

Ik heb helaas ook geen advies, ik kijk niet echt naar de prijs van grit. Maar ook ik vroeg mij af hoeveel katten je hebt of wat zo’n hoog verbruik geeft. Hoef je niet te vertellen, maar ben oprecht gewoon nieuwsgierig.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 18:43

Ik heb er 7 en gebruik geen 100 liter. Krijg wel een heel gezellig plaatje in mijn hoofd van een huis vol katten :D

Ik gebruikte al jaren Plospan van de Hornbach. Was in mei 4,99 per zak. Is nu 10,49 per zak. Compleet van de ratten besnuffeld daar.
Ben nu weer terug op goedkope kleikorrel van de Boerenbond. 2 zakken voor 10 euro laatst in de aanbieding. Heb er gelijk maar heel veel besteld.

Niets zo charmant als een paard in her land.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 18:54

Ik ben ook erg zoekende. Ik heb een cattery en momenteel 5 katten. Prijzen vliegen omhoog of niet leverbaar. Klontvormend en niet stuiven zijn mijn eisen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 09:05

Ik heb 4 katten binnen. Ik ben nu over op Peewee kattenbakken met de houtkorrel van de Hornbach om kosten te besparen.

M1+10

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-22 12:51

Bedankt voor de reacties tot nu toe, hoor er graag meer! Nu maar weer Jumbo gehaald maar bah niet fijn.

Enne, we hebben er 64, allemaal binnenkanten dus geen poep in de tuin (van de buren) haha.

Spoiler:

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 13:47

64 katten, dat verklaard wel het verbruik haha
Heb je al eens een duurder soort vulling geprobeerd? Durven de katten op elkaars bak te gaan of is dat een probleem? Ik gebruik dure vulling van Jumper Splendicat, deze is super zuinig in gebruik, een bak blijft gerust 3-4 weken staan voor deze vernieuwd wordt (wel scheppen tussendoor uiteraard). Ik heb wel maar 1 kat.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 14:09

Ik ben echt mega nieuwschierig naar hoe het in zijn werk gaat om 64 katten te houden

Wij gebruiken cats best maar die zit op 87 cent de liter. Wel heel zuinig in gebruik

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 16:41

64 katten! Tjee.

Dan snap ik je vraag wel :D

M1+10

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 16:49

64 katten :=
dit zijn gewoon allemaal eigen katten?
niet soort asiel idee, katten opvang?

Ik heb van de welkoop een zak, maar die stoft heel erg, klontert wel goed, dus ik heb ook geen advies
ik wil hierna namelijk daar gaan vragen welke er niet stoft, vind dat echt vreselijk.

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 17:41

Wij hebben in de cattery zakken van flamingo. Wel duurder maar ik vind dit echt geweldige grit. De katten ook.

@TS kun je niet via een leverancier een pallet bestellen met korting?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 08:38

Heb je inmiddels al iets gevonden?

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:14

Wij gebruiken al jaren hetzelfde grit en hebben afgelopen week goed ingeslagen, 2 zakken voor €16, dus weer op 40 cent per liter. Die aanbieding geldt deze week ook nog zag ik.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-23 11:10

Ik zag het inderdaad Nymphe.
Wij zijn toch maar begonnen aan een tweede poging overstappen op houtkorrels. Heb nu 24 bakken met houtkorrels staan en 2 met kleikorrels. So far so good dus hopelijk als ik die laatste twee bakken ook verander dat ze het blijven doen. Heb nu voor 19 euro 40 liter gekocht bij Intratuin. Met 4 zakken heb ik alle bakken kunnen vullen (heb ik normaal 7/8 zakken grit voor nodig)

Spoiler:

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 09:33

Toch even een schopje.
We hebben de kattenbakvulling van de Lidl geprobeerd. Stuk goedkoper, maar wat een vreselijk spul. Stoft alle kanten op en houdt niets van geur tegen. Het stinkt dus constant, ook als je net hebt geschept. Het enige voordeel is dat het goed klontert. We hebben nu een mix gemaakt van de overgebleven Lidl vulling met de AH fresh, nu is het enigszins te doen. Alleen als de bak net geschept is hebben wij gewoon last van onze longen door het stof.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 09:41

Sodeletuut schreef:
Ik zag het inderdaad Nymphe.
Wij zijn toch maar begonnen aan een tweede poging overstappen op houtkorrels. Heb nu 24 bakken met houtkorrels staan en 2 met kleikorrels. So far so good dus hopelijk als ik die laatste twee bakken ook verander dat ze het blijven doen. Heb nu voor 19 euro 40 liter gekocht bij Intratuin. Met 4 zakken heb ik alle bakken kunnen vullen (heb ik normaal 7/8 zakken grit voor nodig)

Ik gebruik de strokorrels voor de paardenstal ook voor de kattenbak, vinden ze hier prima. Het vochtige sto gaat hier dan op de mesthoop en drollen in de kliko, scheelt ook een hoop afval.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie