Plots angstige kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Plots angstige kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-22 10:29

Sinds vorige week is m'n kat plots heel angstig in huis. In deze tijd van het jaar gaat je gedachte gelijk naar vuurwerk, maar dat lijkt niet het geval te zijn. Het is voornamelijk overdag. Zodra het donker is, is hij weer zichzelf, rent hij 't huis door om te spelen en zit hij uren in de vensterbank. Ook als er mensen langslopen of er verderop knallen te horen zijn. Het lijkt dan ook niet het vuurwerk... Maar zodra het licht is durft hij niet bij ramen in de buurt te zitten, kijkt hij angstig naar buiten en verstopt hij zich de hele dag. Ik laat de gordijnen dicht, maar dat helpt niet echt....

Ik hoor ni3t echt dingen waar hij bang voor kan zijn. Er rijden meer auto's. En er zijn meer vogels. Maar verder is het een rustige straat. Hij reageert altijd bang op vuilniswagens in de straat, maar dat is altijd over zodra die weer weg zijn.

Nu krijg ik soms het idee dat het toch de vogels zijn. Vrijdag waren er opeens enorm veel meeuwen, misschien dat dat 'm heeft getrifgered? Normaliter kan hii uren naar de kauwen en eksters kijken, kan dat zo plots omslaan?

Hij wilt het liefste boven achter 't bed liggen, maar ik wil hem beneden hebben overdag, dus heb ik daar meerdere verstopplekken gemaakt die goed worden gebruikt.

Maandag is hij gecontroleerd door de DA maar daar konden ze niets vinden. Hij heeft HCM, dus vandaar ook de controle. Maar hart en ademhaling zijn stabiel.

Hij krijgt nu zylkene en er hangt een feliway in de woonkamer.

Het is zo sneu... Het is zo'n blije vrolijke kat, en nu is hij overdag zo onzeker en onzichtbaar ipv dat hij bij alles wat ik doe bij me in de buurt is :(:)

Heeft er iemand anders verder nog tips?

Hannanas

Re: Plots angstige kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 18:47

Misschien pijn aan zijn ogen en zie je daardoor zijn lichtschuwheid?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 17:41

Na een week was hij weer de oude. Vuurwerk avonds vind hij spannend maar das een andere angst dan dat hij overdag had.

Vandaag kreeg ik toch vermoeden dat de meeuwen er een rol in hebben gespeeld. Hij zat bij me op het bureau vogels te kijken, tot er een zwerm meeuwen over de huizen kwam vliegen. Hij kroop in een en vloog op z'n buik z'n doos in... Ik denk toch dat daar iets mee is gebeurd. De hordes kauwtjes vind hij alleen maar leuk, maar toen de meeuwen in beeld kwamen was hij weg :')