Petcam ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tancreda4

Petcam ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-22 11:20

Ik ben benieuwd naar ervaringen met petcams. Wie heeft er eentje, welke heb je, en hoe bevalt deze? Waarom heb je er eentje aangeschaft?

Mijn DA gaf als advies te kijken of ik een petcam kan plaatsen, omdat mijn kat plots super angstig is overdag in huis. Ik denk dat er iets is gebeurd op een dag dat ik niet thuis was. Wij hebben het huiskamer raam, dat behoorlijk groot is, direct langs de stoep zitten (geen voortuin aanwezig). Ik denk dat er wat is voorgevallen en mijn kat dusdanig van de kaart heeft gebracht waardoor hij overdag niet meer normaal door het huis durft te lopen... Omdat ik niet altijd thuis ben, zou ik dit toch wat beter 'in de gaten' willen houden, dan wel willen kunnen terugkijken.

maar net als alle producten heb je 1001 keuzes, dus ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen van bokkers :)

xoranlover

Re: Petcam ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 11:37

Ik heb in huis een stuk of 8 camera’s hangen. Met name om de kittens in de gaten te kunnen houden als ze jong zijn en ik aan het werk ben. Gewoon omdat me dat een rustig gevoel geeft. Mocht er wat aan de hand zijn dan zijn mijn ouders binnen 2 minuten thuis. Wij hebben alles van eufy in huis hangen. Kun je bewegingen mee detecteren. Geen abonnement. Helder beeld. Ook als het donker is.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 11:45

Wij hebben thuis een hele tijd een cameraatje gehad die gekoppeld was aan Yoosee. Kon hem vanaf mijn telefoon bewegen, zat geluid bij en kon er eventueel ook doorheen praten. De beveiliging was een beetje om te huilen omdat we het wachtwoord niet aan te passen was, maar dat leek vooral een software matige fout, want volgens de beschrijving moest het wel kunnen.

Uiteindelijk wel veel gehad aan de camera zelf om onze pup te monitoren in de bench. We hebben hiermee opnames kunnen maken en kunnen sturen naar onze hondenschool. Nu gebruiken we hem niet meer.

With The Rider In Mind - Voor iedereen die de balans tussen werk, privé en de passie voor paarden terug wil vinden.
https://www.withtheriderinmind.nl

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 11:51

Ik heb een imou camera gekocht toen er steeds planten zonder te ruilen verdwenen uit m'n plantenbieb. Betaalbaar, bewegingsdetectie en met een 1 gig kaartje kan ik 2 weken opnemen. Dit is zonder abonnement terug te kijken. En je kunt ook instellen dat je bij beweging een alert krijgt met beeld

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-22 23:46

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga er eens naar kijken. Het klinkt iig goed!

Celebi, kon je dT altijd terug kijken en werd 't dus altijd opgenomen, of moest je dat instellen?

Lijkt mij vooral handig ook terug te kunnen kijken ipv alleen life te kunnen volgen.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 00:02

Wij hebben sinds kort eufy cameras hangen voor de katten.
Erg duidelijk beeld, je kan terug kijken.
Fijn om te zien wat ze doen als wij weg zijn. Zeker nu met het geknal buiten.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 00:30

Wij hebben camera's hangen/staan voor onze honden. Vind het ideaal!
Weet zo het merk even niet uit mijn hoofd, maar kijk er regelmatig op, ook als ik thuis ben en bijvoorbeeld boven ben.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 02:11

Volgens mij kon je inderdaad wel terugkijken, maar we gebruikten hem altijd live als we weg waren om zo nu en dan even een blik te werpen op de pup.

With The Rider In Mind - Voor iedereen die de balans tussen werk, privé en de passie voor paarden terug wil vinden.
https://www.withtheriderinmind.nl

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 09:46

Wij hebben twee camera’s van Caliber. Hadden we voorheen ook een deurbel van.
Je kan kiezen voor continu opname of gebeurtenisopname (alleen bij beweging) en instellen of de camera beweging detecteert en of mee beweegt.
Je kan de camera ook van afstand draaien en er uit praten en antwoord krijgen.

Wij hebben hem op de kattenkamer en een in de woonkamer voor als we op vakantie zijn.
Let er wel een beetje op dat je een fatsoenlijk merk koopt zodat China niet mee kan kijken :)

Eufy en Caliber zijn beide prima merken.
Laatst bijgewerkt door Slmt9 op 24-12-22 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 09:56

Ik heb 2 camera's van de action, ben er zeer tevreden over. Duidelijk beeld, ook 's nachts en doen wat ze moeten doen. Je kunt een melding krijgen op je telefoon bij geluid of beweging. 1 van de camera's die ik heb, kan ook meebewegen met de beweging, kan een geheugenkaartje in en kost nog geen 30 euro.

Afbeelding

Tja...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 09:57

"Be humble on the horse's back, it's THEIR body" - Lockie Phillips <Emotional Horsemanship>
- als we allemaal hetzelfde denken, wordt er weinig nagedacht -
- je gaat het pas zien als je het door hebt - J. Cruijff

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 10:01

Tja...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 10:10

Ik heb ook een camera van de action om de konijnen buiten in de gaten te houden. Super goed beeld en je kan er doorheen praten, bij sommige dieren wil dat wel helpen als ze bang zijn

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 10:12

Ik heb een camera hangen van Ring. Heel tevreden over, kan af en toe kijken hoe m'n kat het maakt als ik aan het werk ben. En in de vakanties heb ik hem op bewegingsmelder staan. Werkt super. Krijg gelijk een melding als m'n moeder binnenkomt om de planten water te geven. En kan dan ook even met haar praten.

Come over to the dark side, we have cookies!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie