Hondenbrokken gevoelige hond

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mavantos

Berichten: 3906
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Hondenbrokken gevoelige hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 21:44

Hi allemaal! Hier een vraag over het leed dat hondenbrokken heet... Vers is helaas geen optie.

Even het verhaal. We hebben een keeshondje van 10 maanden oud en ca. 9kg. Hij heeft tweemaal een Giardia besmetting gehad. Een keer als jonge pup en daarna een keer bij een paar maanden oud na een verminderde weerstand door een antibioticakuur.

Sinds de tweede besmetting krijgt hij op advies van de dierenarts Pro Plan Gastrointestinal en doet het hier goed op qua ontlasting. De dierenarts heeft aangegeven dat we dit tijdelijk konden geven om de darmen rustig te krijgen, maar mocht dit ook altijd blijven eten als dat nodig zou zijn. Tevens geven we hem zelf probiotica en druppels voor zijn weerstand bij.

Hij lijkt gevoelig te reageren op kip en rund, dus dit geven we hem voor de zekerheid niet meer. Tevens willen we hem ook geen varken geven. Hij krijgt snacks van 100% geit, paard, konijn en hert. Hier blijft de ontlasting ook goed van.

Overstappen naar een ander soort brokken vind ik spannend, omdat ik niet wil dat hij weer aan de diarree gaat. Echter vind ik dat hij voor een klein hondje giga veel van de Gastrointestinal brokken moet hebben en denk ik dat het op dat gebied wel veel beter kan.

Ik heb nu de Acana Singles Free-Run Duck en Wolf of Wilderness Elements "Fiery Volcano" (op basis van lam) op het oog, maar beide diersoorten heeft hij nog nooit gehad. Hele site van Voerwijzer uitgeplozen, maar het is zo lastig.

Mogelijk zijn er bokkers met nog een goed idee!

Vers is echt geen optie, dus dat hoeft niet te worden geadviseerd.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 08-12-22 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 21:49

Wij hebben een hond uit Roemenië die ook heel erg gevoelig is op zijn maag en darmen. Op Wolf of Wildernis ging het opzich direct al prima, alleen toch nog vaak periodes met veel dunne ontlasting. Als hij ook maar iets anders binnen kreeg dan was het raak. Ook van bepaalde kluifjes. Ik ben toen probiotica van Phytonics erbij gaan geven, en sindsdien is het probleem helemaal weg!

Eigenlijk nooit meer last van diarree, behalve bij bv een buikvirusje. Hij kan ondertussen nu ook andere dingen eten zonder dat het gelijk problemen geeft. We hebben eenmaal geprobeerd de probiotica af te bouwen, en toen was het gelijk weer raak. Hij blijft het nu dus gewoon standaard krijgen.

mavantos

Berichten: 3906
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 21:52

Arantes schreef:
Wij hebben een hond uit Roemenië die ook heel erg gevoelig is op zijn maag en darmen. Op Wolf of Wildernis ging het opzich direct al prima, alleen toch nog vaak periodes met veel dunne ontlasting. Als hij ook maar iets anders binnen kreeg dan was het raak. Ook van bepaalde kluifjes. Ik ben toen probiotica van Phytonics erbij gaan geven, en sindsdien is het probleem helemaal weg!

Eigenlijk nooit meer last van diarree, behalve bij bv een buikvirusje. Hij kan ondertussen nu ook andere dingen eten zonder dat het gelijk problemen geeft. We hebben eenmaal geprobeerd de probiotica af te bouwen, en toen was het gelijk weer raak. Hij blijft het nu dus gewoon standaard krijgen.


Wij geven hem inderdaad probiotica bij. Heb de tekst even aangevuld.

Het gaat nu echt al een tijd super goed en de darmen blijven ook mooi rustig. Ook als hij eens iets anders binnen krijgt wat we hem nooit geven is hij niet meteen weer aan de diarree. Alleen om hem nu de rest van zn leven dierenarts voer te geven lijkt mij ook wat overdreven en hij moet er dus mega veel van eten (al eet hij dit goed hoor).

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 22:01

mavantos schreef:
Arantes schreef:
Wij hebben een hond uit Roemenië die ook heel erg gevoelig is op zijn maag en darmen. Op Wolf of Wildernis ging het opzich direct al prima, alleen toch nog vaak periodes met veel dunne ontlasting. Als hij ook maar iets anders binnen kreeg dan was het raak. Ook van bepaalde kluifjes. Ik ben toen probiotica van Phytonics erbij gaan geven, en sindsdien is het probleem helemaal weg!

Eigenlijk nooit meer last van diarree, behalve bij bv een buikvirusje. Hij kan ondertussen nu ook andere dingen eten zonder dat het gelijk problemen geeft. We hebben eenmaal geprobeerd de probiotica af te bouwen, en toen was het gelijk weer raak. Hij blijft het nu dus gewoon standaard krijgen.


Wij geven hem inderdaad probiotica bij. Heb de tekst even aangevuld.

Het gaat nu echt al een tijd super goed en de darmen blijven ook mooi rustig. Ook als hij eens iets anders binnen krijgt wat we hem nooit geven is hij niet meteen weer aan de diarree. Alleen om hem nu de rest van zn leven dierenarts voer te geven lijkt mij ook wat overdreven en hij moet er dus mega veel van eten (al eet hij dit goed hoor).


Ah oké dat had ik niet gelezen nog inderdaad. Maar je zou Wolf of wildernis kunnen proberen, daar doet die van ons het dus erg goed op. Evt eerst mengen met de brokken die je nu geeft.

Padoertje
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Hondenbrokken gevoelige hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 22:21

Wolf of Wilderness ging onze Mechelaar juist regelmatig van aan de dunne. Verschillende varianten geprobeerd, maar ontlasting kon ineens halverwege een zak weer slecht worden. Op advies van verkoper overgegaan op Jarco sensitive en dat is nu toe de enige brok waar hij al 8 mnd goed op gaat. Wel de hert of kip variant.

mika11

Berichten: 11316
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Hondenbrokken gevoelige hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 22:25

Ons kleine hondje krijgt acana free run duck. Ook vanwege allergieën.
Het is een goede brok, hij eet het ook graag en doet het er goed op.
Af en toe bestel ik een blikje Herrmanns puur eend of hert.
Maar dat is meer voor de afwisseling.

kiwiwitje

Berichten: 20228
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 22:28

Hier jaren WoW gevoerd. Je zou ook kunnen kijken naar brit care grain free. Of natural greatness.

Bij wisselen van voer kan ie altijd een beetje wisselende ontlasting krijgen. Maar t moet wel bijtrekken.

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Hondenbrokken gevoelige hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 22:37

Ik was met onze vorige hond erg te spreken over de sensible lijn van happy dog. Ze was snel Oo brokken uitgekeken en mocht geen rund en kip, idd ook giardia gehad. Happy dog had meerdere 1 eiwit soorten waardoor afwisseling mogelijk was.
De huidige echter eet liever rauw vlees.

mavantos

Berichten: 3906
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-22 22:48

kiwiwitje schreef:
Hier jaren WoW gevoerd. Je zou ook kunnen kijken naar brit care grain free. Of natural greatness.

Bij wisselen van voer kan ie altijd een beetje wisselende ontlasting krijgen. Maar t moet wel bijtrekken.


Dat is inderdaad bekend. Ik heb altijd anti diarree pilletjes van de dierenarts liggen mocht het te erg worden.


Barbet schreef:
Ons kleine hondje krijgt acana free run duck. Ook vanwege allergieën.
Het is een goede brok, hij eet het ook graag en doet het er goed op.
Af en toe bestel ik een blikje Herrmanns puur eend of hert.
Maar dat is meer voor de afwisseling.


Ook goede ervaringen met de Acana dus. Die staat nu wel op nummer 1 om te proberen. Ook fijn dat daar wat kleinere zakken van zijn, zodat ik niet gelijk aan de 10+kg vast zit.


eponine schreef:
Ik was met onze vorige hond erg te spreken over de sensible lijn van happy dog. Ze was snel Oo brokken uitgekeken en mocht geen rund en kip, idd ook giardia gehad. Happy dog had meerdere 1 eiwit soorten waardoor afwisseling mogelijk was.
De huidige echter eet liever rauw vlees.


Zal er eens naar kijken! Rauw gaat helaas niet. We hebben geen plek in de vriezer, mn vriend wil het liever niet, onhandig als we weg gaan én het is ook nog eens vrij prijzig. Had gekeken naar Butternut Box voor naast de brok, maar ook dat vind ik erg duur en te vriezervullend.

Maartje1990

Berichten: 22315
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Hondenbrokken gevoelige hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 23:18

Onze hond mag ook geen kip of rund (of ei) en wij zijn uitgekomen op de purizon lam en erwt (via zooplus te bestellen) dat is graanvrij en alleen lam als proteine.

xSCWx

Berichten: 7184
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 23:38

Ik heb een hond gehad met ernstige diarree en ik kan je adviseren; als hij het ergens goed op doet, laat hem daar op staan. Het gedoe met diarree en weer goed krijgen is verschrikkelijk. Dan maar wat duurder voer (is vaak online wel iets goedkoper te vinden). En mocht je dan toch willen gaan experimenteren, doe dan eerst een bioresonantie test zodat je weet waar hij gevoelig op reageert.

Gaabje
Berichten: 1023
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Hondenbrokken gevoelige hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 23:54

Als je bang bent om over te stappen van voer kun je ook een kleine zak brokjes bestellen en die eerst als beloning gebruiken om te testen hoe hij reageert. Of bvb renske heeft vleesstrips met 97% eend en de rest een beetje groente, er is vast ook een 100% eend variant ergens anders. Dan kun je testen of in ieder geval deze eiwitbron geen reactie geeft.

De gastro-intestinal is wel een heel ander type voer dan de voersoorten die je nu op het oog hebt. Ik zou daar dus wel voorzichtig mee zijn. Beide zijn graanvrij terwijl de gastro-intestinal rijst bevat. Het zou zomaar kunnen dat jouw pup wel granen nodig heeft voor goede ontlasting. Je zou kunnen kijken of er een voedingsdeskundige voor honden bij jou in de buurt zit of iemand die online consulten doet die met je mee kan denken.

mavantos

Berichten: 3906
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 08:47

xSCWx schreef:
Ik heb een hond gehad met ernstige diarree en ik kan je adviseren; als hij het ergens goed op doet, laat hem daar op staan. Het gedoe met diarree en weer goed krijgen is verschrikkelijk. Dan maar wat duurder voer (is vaak online wel iets goedkoper te vinden). En mocht je dan toch willen gaan experimenteren, doe dan eerst een bioresonantie test zodat je weet waar hij gevoelig op reageert.


De dierenarts heeft bij ons aan gegeven dat we dit niet perse zijn hele leven hoeven te geven. De prijs van het voer is niet de reden om over te willen stappen overigens. Hij is maar klein, dus het verschil in kosten is minimaal.

Overigens zei onze dierenarts dat hij het vaker ziet met pups, maar dat ze er nog wel eens 'overheen' groeien.


Gaabje schreef:
Als je bang bent om over te stappen van voer kun je ook een kleine zak brokjes bestellen en die eerst als beloning gebruiken om te testen hoe hij reageert. Of bvb renske heeft vleesstrips met 97% eend en de rest een beetje groente, er is vast ook een 100% eend variant ergens anders. Dan kun je testen of in ieder geval deze eiwitbron geen reactie geeft.

De gastro-intestinal is wel een heel ander type voer dan de voersoorten die je nu op het oog hebt. Ik zou daar dus wel voorzichtig mee zijn. Beide zijn graanvrij terwijl de gastro-intestinal rijst bevat. Het zou zomaar kunnen dat jouw pup wel granen nodig heeft voor goede ontlasting. Je zou kunnen kijken of er een voedingsdeskundige voor honden bij jou in de buurt zit of iemand die online consulten doet die met je mee kan denken.


Het is een goed idee om het eerst als beloning te geven inderdaad. Het voer hoeft wat mij betreft ook niet perse graanvrij te zijn, maar dit was het enige wat ik kon vinden waarover Voerwijzer positief was en echt geen andere diersoorten in zitten. Bij veel brokken is toch nog kippenvet toegevoegd.

Een voedingsdeskundige vind ik in dit stadium nog niet nodig en mocht hij toch niet op ander voer kunnen blijf ik gewoon zijn huidige voer geven. Toen we de gastrointestinal brokken zijn gaan geven waren zn darmen helemaal van slag door de Giardia. Die zijn nu weer mooi tot rust gekomen en de Giardia is weg.

Gaabje
Berichten: 1023
Geregistreerd: 22-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:12

mavantos schreef:
xSCWx schreef:
Ik heb een hond gehad met ernstige diarree en ik kan je adviseren; als hij het ergens goed op doet, laat hem daar op staan. Het gedoe met diarree en weer goed krijgen is verschrikkelijk. Dan maar wat duurder voer (is vaak online wel iets goedkoper te vinden). En mocht je dan toch willen gaan experimenteren, doe dan eerst een bioresonantie test zodat je weet waar hij gevoelig op reageert.


De dierenarts heeft bij ons aan gegeven dat we dit niet perse zijn hele leven hoeven te geven. De prijs van het voer is niet de reden om over te willen stappen overigens. Hij is maar klein, dus het verschil in kosten is minimaal.

Overigens zei onze dierenarts dat hij het vaker ziet met pups, maar dat ze er nog wel eens 'overheen' groeien.


Gaabje schreef:
Als je bang bent om over te stappen van voer kun je ook een kleine zak brokjes bestellen en die eerst als beloning gebruiken om te testen hoe hij reageert. Of bvb renske heeft vleesstrips met 97% eend en de rest een beetje groente, er is vast ook een 100% eend variant ergens anders. Dan kun je testen of in ieder geval deze eiwitbron geen reactie geeft.

De gastro-intestinal is wel een heel ander type voer dan de voersoorten die je nu op het oog hebt. Ik zou daar dus wel voorzichtig mee zijn. Beide zijn graanvrij terwijl de gastro-intestinal rijst bevat. Het zou zomaar kunnen dat jouw pup wel granen nodig heeft voor goede ontlasting. Je zou kunnen kijken of er een voedingsdeskundige voor honden bij jou in de buurt zit of iemand die online consulten doet die met je mee kan denken.


Het is een goed idee om het eerst als beloning te geven inderdaad. Het voer hoeft wat mij betreft ook niet perse graanvrij te zijn, maar dit was het enige wat ik kon vinden waarover Voerwijzer positief was en echt geen andere diersoorten in zitten. Bij veel brokken is toch nog kippenvet toegevoegd.

Een voedingsdeskundige vind ik in dit stadium nog niet nodig en mocht hij toch niet op ander voer kunnen blijf ik gewoon zijn huidige voer geven. Toen we de gastrointestinal brokken zijn gaan geven waren zn darmen helemaal van slag door de Giardia. Die zijn nu weer mooi tot rust gekomen en de Giardia is weg.


Kippenvet is vaak geen probleem (maar zeg nooit nooit natuurlijk). Het gaat meestal om de eiwitten van een bepaalde bron. Kippenvet bevat geen eiwitten.

kiwiwitje

Berichten: 20228
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:18

Wat gaabje zegt inderdaad. Allergieen zitten op eiwitten. Niet op vetten. Voor allergieen zijn kippenvet/gevogelte vet daarom vrijwel nooit een probleem. :)

Dat hoef je dus in principe niet te skippen.

Ik zou wel eerst een allergietest doen voordat je overstapt. En evt je hond laten begeleiden door een holist in t kiezen van voeding.

Je hebt maasduyn, ff domenie.

Die kunnen je allemaal helpen bij allergietesten en uitzoeken hoe of wat.

sasja0705
Berichten: 2311
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:32

Ik wil je niet ontmoedigen, en ik snap dat je hier de vraag stelmaar helaas is de ene hond de andere niet.
Zie je al in de vorige posts : de een doet het super op merk A de andere niet.

Ik heb mij met mijn ene Belg ook suff gezocht - al bijna 9 wegens allergie en met gewoon niet willen eten ( vers, nat of mix wil helemaal niet)
Inmiddels is hij bijna 12 maar en nog steeds moet ik af en toe op zoek naar een ander voer ( en dan ook weer : hoe reageren zijn darmen..)
Inmiddels is mijn DA al sinds jaren zo ver, dat hij zegt : maakt niets uit, wat, als die maar eet.

Dus als jouw hondje het voer graag eet en het echt goed op doet, dan zou ik het zo laten.

mavantos

Berichten: 3906
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 09:43

Bedankt voor alle reacties. Een allergietest vind ik op dit moment nog wat overdreven, omdat het helemaal niet gezegd is dat hij écht allergisch is. Bij rund en kip toont hij ook geen echte allergische reacties en ik betwijfel of hij echt allergisch is. Alleen omdat hij het zo goed doet op de andere diersoorten en daar de keuze ook groot in is qua brok (helemaal als kippenvet meestal geen allergische reacties heeft) blijf ik daar graag preventief van weg.

Het is verder een fit en vrolijk hondje. De brok die hij krijgt doet hij het goed op en houden zn darmen rustig, maar zijn darmen waren onrustig van de Giardia en het is niet gezegd dat die niet rustig blijven op iets anders.

Laten we het erop houden dat ik het een gevoelige hond noem en hem graag zo preventief behandel, maar het is echt niet gezegd dat hij blijvend gevoelig is. Hij heeft gewoon wat pech gehad aan het begin.

Wat zouden jullie beter vinden aansluiten op zijn huidige brok? De Britt Care? Die had ik afgeschreven omdat er kippenvet in zit, maar is dan dus ook een optie.

Mijn vraag is dus ook meer wat gewoon een mooie complete brok is voor een wat meer gevoelige hond. Ik heb zelf wel veel gelezen, maar heb er niet bijster veel verstand van.

kiwiwitje

Berichten: 20228
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenbrokken gevoelige hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:49

Eigenlijk is er niks wat echt aansluit op wat ie nu krijgt. T is meer een kwestie van proberen denk ik.

Pippa13

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:10

mavantos schreef:
Bedankt voor alle reacties. Een allergietest vind ik op dit moment nog wat overdreven, omdat het helemaal niet gezegd is dat hij écht allergisch is. Bij rund en kip toont hij ook geen echte allergische reacties en ik betwijfel of hij echt allergisch is. Alleen omdat hij het zo goed doet op de andere diersoorten en daar de keuze ook groot in is qua brok (helemaal als kippenvet meestal geen allergische reacties heeft) blijf ik daar graag preventief van weg.

Het is verder een fit en vrolijk hondje. De brok die hij krijgt doet hij het goed op en houden zn darmen rustig, maar zijn darmen waren onrustig van de Giardia en het is niet gezegd dat die niet rustig blijven op iets anders.

Laten we het erop houden dat ik het een gevoelige hond noem en hem graag zo preventief behandel, maar het is echt niet gezegd dat hij blijvend gevoelig is. Hij heeft gewoon wat pech gehad aan het begin.

Wat zouden jullie beter vinden aansluiten op zijn huidige brok? De Britt Care? Die had ik afgeschreven omdat er kippenvet in zit, maar is dan dus ook een optie.

Mijn vraag is dus ook meer wat gewoon een mooie complete brok is voor een wat meer gevoelige hond. Ik heb zelf wel veel gelezen, maar heb er niet bijster veel verstand van.



Als je twijfelt of hij allergisch is zou ik gewoon testen. Baadt het niet dan schaadt het niet. De darmen van jouw hond hebben al best wat te verduren gehad. Giardia is niet niks. Het heeft bij ons maanden geduurd voordat de darmen van onze hond weer in balans waren na de giardia besmettingen. Giardia is echt vreselijk en hardnekkig. Wij hebben ook met ons handen in het haar gezeten. -O-

Wij zijn een tijd overgestapt naar kvv van Farmfood. Ik zie dat dit voor jou geen optie is. Dan zou ik kijken voor een koud geperste brok. Dat kunnen honden met gevoelige darmen meestal wat beter verdragen, omdat het lichter verteerbaar is. Wij geven nu ook volledig koud geperst van dog lovers gold, maar er zijn natuurlijk meer merken die koud geperst aanbieden.

Maar als ik jou was zou ik eerst testen en daarna eventueel de keuze maken om over te stappen. En ben je er echt zeker van dat de Giardia weg is? Soms komt het vanwege de blijvende lage weerstand net zo hard weer terug. :(

Let wel op dat je misschien niet meteen resultaat boekt met nieuw voer, gun je hond ook wat tijd om te wennen. Heel veel succes en ik hoop dat je hond snel opknapt! :j

xSCWx

Berichten: 7184
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 23:10

mavantos schreef:
Bedankt voor alle reacties. Een allergietest vind ik op dit moment nog wat overdreven, omdat het helemaal niet gezegd is dat hij écht allergisch is. Bij rund en kip toont hij ook geen echte allergische reacties en ik betwijfel of hij echt allergisch is. Alleen omdat hij het zo goed doet op de andere diersoorten en daar de keuze ook groot in is qua brok (helemaal als kippenvet meestal geen allergische reacties heeft) blijf ik daar graag preventief van weg.

Het is verder een fit en vrolijk hondje. De brok die hij krijgt doet hij het goed op en houden zn darmen rustig, maar zijn darmen waren onrustig van de Giardia en het is niet gezegd dat die niet rustig blijven op iets anders.

Laten we het erop houden dat ik het een gevoelige hond noem en hem graag zo preventief behandel, maar het is echt niet gezegd dat hij blijvend gevoelig is. Hij heeft gewoon wat pech gehad aan het begin.

Wat zouden jullie beter vinden aansluiten op zijn huidige brok? De Britt Care? Die had ik afgeschreven omdat er kippenvet in zit, maar is dan dus ook een optie.

Mijn vraag is dus ook meer wat gewoon een mooie complete brok is voor een wat meer gevoelige hond. Ik heb zelf wel veel gelezen, maar heb er niet bijster veel verstand van.

Maar hier is dus compleet geen antwoord op te geven omdat ze op van alles kunnen reageren. Graan/biet/rijst/lam/rund/kip/eend/kalkoen/vis/hert… Zolang je dat niet weet is er totaal geen antwoord op te geven. Voer voor gevoelige dieren is gebaseerd op lam & rijst maar ook daar kan je hond dus gevoelig op reageren als hij bv allergisch is voor lam.

Ik heb een hond gehad die allergisch was voor zo’n beetje alles wat je je kon bedenken, tot aan de mijt in brokjes aan toe. Die kon dus alleen Renske oceaan vis (gestoomd) eten. Mijn huidige hond mag geen kip en kalkoen maar wel eend, vis en rund. Als je geen test laat doen is er niks over te zeggen. Zo duur zijn die testen niet dus is echt aan te raden.

kiwiwitje

Berichten: 20228
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenbrokken gevoelige hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 23:52

Eens met de voorgangers. Volgens mij kost die test bij maaduyn 85,-maar dan weet je wel waar je aan toe bent.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Berichten: 79331
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 00:11

De test bij Frederike Domenie die eerder genoemd werd kijkt verder als alleen allergieën. Kijkt ook naar de algehele gesteldheid van de hond en fikst dat eerst op homeopathische middelen (Schussler zouten).
Daarnaast wordt er ook gekeken naar de beste eiwitbron voor je hond.
Mijn hond heeft er enorm veel baat bij gehad en hierdoor hoefde ik niet ellendenlang met voer te prutsen. En belangrijker, eerst werden de problemen die de hond al had door van alles (mijn hond had foute darmflora en darmslijmvliezen niet goed) opgelost. Dat was mij de 150 euro (inclusief de homeopathische middelen) wel waard.

mavantos

Berichten: 3906
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 01:33

Bedankt voor de tips. Alleen ik ben echt enigzins allergisch voor mensen die werken met antennes e.d.. Kan me voorstellen dat mensen er wel in geloven en als je ten einde raad bent zulke testen doet. Alleen in zo'n stadium zitten wij nog niet.

Ik ga nog even verder lezen en dan een brok bestellen die op papier goed voor hem zou moeten kunnen zijn en dat gewoon uitproberen. Eerst als snoepjes en dan heel langzaam opbouwen.

xSCWx

Berichten: 7184
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 01:38

Uit de bioresonantie test kwam hetzelfde (en meer, uitgebreider) als uit de bloed test van de dierenarts. Ik ben zelf ook echt sceptisch met dit soort dingen maar kan je verzekeren dat het geen hocus pocus is. Hopelijk vind je een voer waar hij het goed op doet.

mavantos

Berichten: 3906
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 01:42

xSCWx schreef:
Uit de bioresonantie test kwam hetzelfde (en meer, uitgebreider) als uit de bloed test van de dierenarts. Ik ben zelf ook echt sceptisch met dit soort dingen maar kan je verzekeren dat het geen hocus pocus is. Hopelijk vind je een voer waar hij het goed op doet.


Ik zeg ook zeker niet dat ik het nooit zou doen hoor, maar ik ben zeer sceptisch en heb geen hond dat op dit moment grote problemen heeft oid en zelfs super fit, blij en gezond is. Ik ben dan persoonlijk van mening dat je dan prima eerst zelf wat kan proberen. Naar een dierenarts oid gaan kan altijd nog.

Ik was echt vooral benieuwd wat nou goede brok is, aangezien men Royal Canine e.d. bijvoorbeeld vaak afraadt.