Ik heb meteen wat kattenbrokjes in water geweekt en deze buiten voor hem neer gezet. Deze werkt hij heel kundig naar binnen door zijn ondersnavel als schepje te gebruiken. Hetzelfde doet hij met kleinere vogelzaadjes en gedroogde meelwormen die ik wat kleiner maak.

Het vogelasiel neemt helaas de telefoon al twee dagen niet op evenals de dierenambulance, maar hij laat zich ook niet pakken. Vliegen doet hij echter ook niet, ik zie hem hier in de buurt eigenlijk alleen maar wandelen. Voor nu hebben we hem Nokka gedoopt, wat mijn vriend maar l#llig vond want het betekent snavel en laat ie die nou net niet hebben

Vanmorgen vroeg zat hij ons al weer op te wachten, dus we hebben hem maar weer wat kattenbrokjes gegeven waar hij meteen van is gaan eten. Helaas weer geen contact te krijgen met het vogelasiel of de dierenambu.
Groeit zo'n snavel nog (gedeeltelijk) terug en heeft iemand hier verder nog tips? Qua bijvoeren bijvoorbeeld. Ik heb helaas niet zoveel vogelkenners in mijn omgeving en een rondje google leverde me ook niet heel veel op.