Hond alleen thuis leren zijn lukt niet, tips en ervaringen gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Hond alleen thuis leren zijn lukt niet, tips en ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-22 22:47

Hoi!

Wij hebben problemen met het alleen laten van onze pup.
Hij is nu net 5 maanden oud en we hebben hem vanaf dat hij 8 weken is maar we komen echt geen stap verder.

In het begin hebben we beneden geslapen, maar de stap met alleen slapen is ook niet gelukt, hij blijft piepen janken en blaffen. Resultaat meneer slaapt nu boven, opzich is dit niet perse een probleem maar het niet alleen thuis kunnen zijn is wel een probleem.
Nu regel ik dus steeds oppas maar omdat ik niet van plan ben dit de rest van zijn leven te doen willen we hulp inschakelen.
Hij hoeft uiteindelijk ook helemaal niet zo vaak en lang thuis te zijn maar als ie een paar uurtjes alleen kan zijn zou wel erg fijn zijn.

We hebben eerst bench training gedaan voordat we zijn begonnen het alleen laten te oefenen.
Met oefenen probeerde we steeds al terug te zijn voordat hij ging piepen/blaffen dus we begonnen echt met 2 seconde maar het opbouwen van de tijd wilt maar niet lukken. Althans we hebben het iets kunnen oprekken maar meer dan een halve minuut lukt niet.
Ook als we hem los in huis doen gaat hij blaffen.

We hebben ook een keer geprobeerd wat langer weg te blijven in de hoop dat hij heel even zou blaffen en uiteindelijk zou gaan slapen maar hij blijft blaffen/janken dus dit werkt ook niet.

We hebben ook op verschillende momenten geoefend om te kijken of daar verschil in zit, na een training, na een goede wandeling, juist voordat hij moe is, na mentale uitdaging etc maar dit helpt allemaal niet.

We hebben het internet inmiddels al afgelezen en veel filmpjes gekeken maar we komen maar niet verder.

Hopelijk heeft iemand hier een goede tip!

Evt denken we er ook over om een gedragstherapeut oid in te schakelen om ons bij dit probleem te helpen, wij wonen in de omgeving van Dordrecht dus mocht je een fijn iemand weten laat het weten!

Op cursus hebben we ook advies gevraagd maar daar kwamen ze eigenlijk alleen maar met het advies van de tijd opbouwen maarja dat lukt dus niet

Bedankt!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23489
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Hond alleen thuis leren zijn lukt niet, tips en ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 23:07

Ik verplaats je topic naar beestenboel, daar past het beter

Earth

Berichten: 7936
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hond alleen thuis leren zijn lukt niet, tips en ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 23:15

Ik zou ook een gedragstherapeut inschakelen. Want we kunnen wel tips geven, maar dit heeft ook veel te maken met timing etc. Dus ik zou iemand in huis halen.

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond alleen thuis leren zijn lukt niet, tips en ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 23:19

Ik zou ook aan de slag gaan met een gedragstherapeut. Bijv arvid vd putten. Die komt echt zo ongeveer overal

KootMiraDrum

Berichten: 8327
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Hond alleen thuis leren zijn lukt niet, tips en ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 23:58

Waar ik voor zorg met mijn pup, vandaag 6 mnd oud, is dat ze in ieder geval al in het bos is geweest. Als we even weg gaan, krijgt ze een Kong, gevuld met lekkers. Ze focussed erop, begint eraan, en dan kan ik wegsneaken. Zo is ze nu 3 keer een tijdje alleen geweest. Voor de 5 mnd leeftijd had dat niet gekund, nu is ze ineens een grote meid, gaat regelmatig alleen in de woonkamer liggen terwijl mijn man in een andere kamer aan het gamen is (en ik op werk ben) en wordt steeds zelfstandiger.

pillow
Berichten: 7827
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Hond alleen thuis leren zijn lukt niet, tips en ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 00:11

Wat is het voor ras?

heleen06

Berichten: 568
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Re: Hond alleen thuis leren zijn lukt niet, tips en ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 08:32

Bij onze hond was dit in het begin ook heel lastig. We hebben eerst binnen in huis de tijd opgebouwd, idd beginnend met seconden tot minuten. En dan idd met de kong waar hij even zoet mee was. Wat erg triggerde was door de voordeur gaan. Dit hebben we dus eerst niet gedaan. Achterom ging beter dan schoot hij niet meteen in de stress. Wij gaan regelmatig (dagelijks) naar de paarden. Dus begonnen met alleen spullen uit de schuur pakken, later de auto voorgereden (staat iets verderop op de parkeerplaats) en tot slot zelfs expres gewandeld naar de brievenbus verderop in de wijk.

Wat ook verschil maakte is overdag en in het donker. Overdag hadden we dit redelijk onder controle, maar in het donker ging het nog wel eens mis. Dat dus op dezelfde manier opgebouwd in hele kleine stapjes.

We hebben geen hond die je bij wijze van een werkdag alleen kunt laten met een gerust gevoel. Maar we kunnen wel een aantal uurtjes naar de bioscoop of wat anders doen. Ook in het donker.

Eliana

Berichten: 5464
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Hond alleen thuis leren zijn lukt niet, tips en ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 08:38

Onze ene hond is een kruising basset, een meutehond en die kan niet alleen thuis blijven, wel met een andere hond erbij dus we hebben er 2 ;).
Wat voor ras is jullie hond?

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hond alleen thuis leren zijn lukt niet, tips en ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 08:43

Een tip, ga niet zelf aanlopen rommelen met tips van mensen hier. Verlatingsangst, zo klinkt het, is een probleem dat prima opgelost kan worden met geduld, tijd en PROFESSIONELE hulp. Dus niet van Jan op het internet.

Ik raad Nina van Tilbeurgh aan of Paws in Touch, de eerste is echt verlatingsangstexpert.

marleen_usar

Berichten: 24668
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 08:44

Is best nog jong om alleen thuis te zijn, vaak lukt het wel als ze wat ouder zijn.

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 08:48

KootMiraDrum schreef:
Waar ik voor zorg met mijn pup, vandaag 6 mnd oud, is dat ze in ieder geval al in het bos is geweest. Als we even weg gaan, krijgt ze een Kong, gevuld met lekkers. Ze focussed erop, begint eraan, en dan kan ik wegsneaken. Zo is ze nu 3 keer een tijdje alleen geweest. Voor de 5 mnd leeftijd had dat niet gekund, nu is ze ineens een grote meid, gaat regelmatig alleen in de woonkamer liggen terwijl mijn man in een andere kamer aan het gamen is (en ik op werk ben) en wordt steeds zelfstandiger.



Ik merk hier ook wel dat ie steeds zelfstandiger aan het worden is, hij gaat ook gerust zelf de tuin in bijvoorbeeld.

Als ik hem een Kong geef dan is hij stil tot de Kong leeg is


pillow schreef:
Wat is het voor ras?


Labrador x Friese stabij

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 08:52

heleen06 schreef:
Bij onze hond was dit in het begin ook heel lastig. We hebben eerst binnen in huis de tijd opgebouwd, idd beginnend met seconden tot minuten. En dan idd met de kong waar hij even zoet mee was. Wat erg triggerde was door de voordeur gaan. Dit hebben we dus eerst niet gedaan. Achterom ging beter dan schoot hij niet meteen in de stress. Wij gaan regelmatig (dagelijks) naar de paarden. Dus begonnen met alleen spullen uit de schuur pakken, later de auto voorgereden (staat iets verderop op de parkeerplaats) en tot slot zelfs expres gewandeld naar de brievenbus verderop in de wijk.

Wat ook verschil maakte is overdag en in het donker. Overdag hadden we dit redelijk onder controle, maar in het donker ging het nog wel eens mis. Dat dus op dezelfde manier opgebouwd in hele kleine stapjes.

We hebben geen hond die je bij wijze van een werkdag alleen kunt laten met een gerust gevoel. Maar we kunnen wel een aantal uurtjes naar de bioscoop of wat anders doen. Ook in het donker.


Door de achterdeur ga ik is proberen. Ik ga nu altijd de gang in dus ik ben benieuwd of er verschil in zit.
Wat opbouwen betreft heb ik het gevoel niet echt verder te komen.

Een hele werkdag hoeft hij nooit alleen thuis te zijn gelukkig. Maar ik hoop wel dat hij uiteindelijk 3 a 4 uur alleen kan zijn

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 08:56

Eliana schreef:
Onze ene hond is een kruising basset, een meutehond en die kan niet alleen thuis blijven, wel met een andere hond erbij dus we hebben er 2 ;).
Wat voor ras is jullie hond?


Labrador x Friese stabij

Ik heb er ook aan zitten denken of het anders zou zijn met een hond erbij, maar op dit moment vind ik hem nog erg jong om er nog een pup bij te nemen. Liefst heb ik hem eerst volledig onder controle voordat er een tweede komt

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 09:00

Wat bij onze hond geholpen heeft is haar in de hal te laten. De hele woonkamer kon ze niet goed overzien waardoor ze stress kreeg als wij er niet waren. En het lekker naar buiten kunnen kijken vond ze erg fijn. Voordat we weggaan leggen we dus fijn een mand en een bak water in de hal.

dierenfan
Berichten: 9641
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 09:27

Jammer dat je nu hulp vraagt. Nu zit je op een gigantisch lastige, zo niet moeilijkste, leeftijd om dit aan te leren. Voor nu zou mijn tip zijn maak een ren in de kamer. Bijvoorbeeld puppyren panelen gebruiken. In die ren is slapen heel normaal. Daar kun je drinken en eten. Dat is zijn huis in huis. Doe hem daar in terwijl je zelf in de ruimte ben. Negeer hem volledig maarrrr is hij rustig en relaxt dan gooi je gerust eens wat lekkers naar hem. Verder niets. Uiteindelijk bij ren uit mogen dat mag enkel rustig en relaxt.

Dit doe ik zelf al vanaf dag 1 met pups. Ze zijn meestal pupren gewend vanuit het nest en vanaf dag 1 is en blijft dat hier ook normaal. De eerste nachten in bench op of naast bed en kunnen ze door slapen dan in bench in de ren. Dan rustig af bouwen naar ook s nachts los in de ren. Uiteindelijk als ze ongeveer 2 jaar zijn ga ik de ren ook af bouwen. Echter s nachts en bij visite zitten ze daar in. Ook bij echt alleen thuis zijn. Ze hebben er alles en niet nodig dat ze dan op de bank liggen te stinken of het huis actief gaan bewaken. Nu werk ik thuis en in die uren lopen ze wel alleen los beneden.

Omdat jullie Uiteindelijk geblaf en gemiep beloond hebben door terug te komen is het probleem nu best heftig. Zeker nu hij zeer waarschijnlijk ook in een uitprobeer fase zit.
Succes en bijgevoegd foto hoe mijn honden 2 jaar geleden lagen. Bench is nu weg. Mijn herder had destijds als hij overprikkeld was de neiging de kleine te pakken. De kleine zat daar voor zijn veiligheid regelmatig nog in de 120 cm bench. Inmiddels bench weg en hebben ze de ren van 160 breedt, 2 meter lang en 1 meter hoog
Afbeelding

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 09:41

Amandavd schreef:
Een tip, ga niet zelf aanlopen rommelen met tips van mensen hier. Verlatingsangst, zo klinkt het, is een probleem dat prima opgelost kan worden met geduld, tijd en PROFESSIONELE hulp. Dus niet van Jan op het internet.

Ik raad Nina van Tilbeurgh aan of Paws in Touch, de eerste is echt verlatingsangstexpert.

Nina van Tilbeurgh wou ik ook noemen! Ze heeft ook een online cursus: https://www.ninavantilbeurgh.nl/de-basi ... ingsangst/

heleen06

Berichten: 568
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Re: Hond alleen thuis leren zijn lukt niet, tips en ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 09:50

Wat bij ons ook goed ging was alleen in de auto achterblijven. Doordat hij niet alleen thuis kon zijn, zat hij bijvoorbeeld bij het boodschappen doen kort alleen in de auto. We gingen dus thuis weg, haalden de auto, dan was hij even alleen. Dan hond in de auto en boodschappen doen, dat ging goed, dus dan naar huis en daarna wat leuks doen. Ik vermoed dat hij zo uiteindelijk de link heeft gelegd dat we wel weer terug kwamen en goede ervaringen op deed.

De bench was bij onze hond juist geen succes. Hij moet het kunnen overzien. Hij ligt nu meestal op de bank, vanuit daar kan hij door het raam kijken om te zien wat er buiten gebeurd. In het begin was het allemaal ook erg intensief voor hem. Hij was helemaal moe als we thuis waren, ook al was dat na een kwartier, en sliep de rest van de dag aan onze voeten. Het heeft echt maanden geduurd, voordat ook dat minder werd en hij het meer los kon laten. Onze hond is ook een labrador

kiki1976

Berichten: 16866
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 09:59

Mijn eerste reactie is toch ook wel, hij is best nog wel jong.
Onze pup kwam bij ons toen hij net geen 5 maanden was, kwam uit een buitenlands asiel.

In het begin was het met de nacht ook best een dingetje. Dus bench in de slaapkamer gezet. Zodra hij piepte tegen hem praten dat het goed was. Al snel ging dat best goed en sliep hij de nachten goed zonder te piepen.
Toen de bench naar de overloop en slaapkamer deur een stukje open. Ook toen piepte hij in het begin weer, dus steeds weer zachtjes zeggen, is goed. Met een paar dagen was dat ook weer goed. Volgende stap was slaapkamer deur weer dicht, maar dat gaf weinig problemen.

Weggaan was hier in het begin ook niet echt mogelijk en hem alleen te laten, piepte alles bij elkaar.
Nu ging hij wel vaak gewoon overal mee naar toe. En bij een boodschapje bleef hij in de auto, dat was geen probleem. Maar dit kon omdat het winter was.

In die tijd ging ik ook steeds vaker samen met mijn moeder boodschappen doen, en dan bleven ze samen thuis en dat ging wel super. Wel moest die van mij in de bench omdat hij anders ging klieren.

Met 9 maanden was hij geopereerd en kon door zo'n stomme kap om niet in zijn bench dus vanaf toen met de nacht eruit. Op de plek waar de bench stond een mandje gezet. De eerste tijd sliep hij in de gang in zijn mand maar al snel ging hij gewoon lekker in de woonkamer in de mand slapen. Met de nachten nooit wat uitgespookt. Ook niet als mijn man en zoon weg gaan naar hun werk.
Ook kan hij nu overdag gewoon alleen blijven voor even (geen uren en uren maar 2-3 uurtjes gaat prima).
Wel zorgen we dat hij van te voren goed is uitgelaten en krijgt altijd wat lekkers als we weg gaan, en ook als we terug komen.

LaPluche

Berichten: 1982
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Hond alleen thuis leren zijn lukt niet, tips en ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 10:18

Hij is nog super jong en opeens is zijn roedel leider weg.
Dat moet je zo langzaam gaan oppakken, kong vullen en voordat hij hem leeg heeft al terug zijn.
Snoepjes verstoppen in huis, een snuffelmat of likmat.
Zo houdt je hem iets langer bezig dan met de kong.
Andere hond is ook een aanrader, liever een oudere stabiele hond, die al even alleen kan zijn. Anders zit je straks met 2 zenuwachtige honden.

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 10:21

Is de bench überhaupt echt voor 100% oké? Bij mijn hond lag het probleem echt bij de bench, zodra hij niet meer in de bench hoefde was het voor hem geen probleem meer om alleen te blijven.
Kunnen jullie in een andere ruimte in huis zijn zonder dat hij begint te piepen/blaffen? Dat is namelijk in mijn ogen wel stap 1 voordat jullie helemaal weg kunnen gaan van huis.
Het is een lastige leeftijd, kijk zeker eens naar een gedragstherapeut bij jullie in de buurt, dat lijkt me inderdaad een goed idee.

pillow
Berichten: 7827
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 11:04

Deze honden en met name de Stabij willen bij hun baas zijn. Ik heb mijn 3e Stabij en ze hebben dat heel erg. De mijne moet en zal bij me zijn. Ik heb een Chihuahua en tot vorig jaar ook een Russel, dus hij is niet alleen. Hij is nu 10 en ik laat hem wel eens in huis achter als ik even iets buiten ga doen. Na 10 tellen gaat hij al piepen en rommelen want hij weet niet waar ik ben. Als ik langer weg ga heb ik vaste gewoontes. Omkleden tas pakken autosleutels ed en ik vertel hem duidelijk dat ik weg ga. Dan is het goed. Maar ga ik zomaar even naar de buren of op de fiets dan heeft hij het niet begrepen en slaat de paniek toe. Het is zelfs zo dat als ik met iemand meerijden dat ik mijn auto het erf af rijd zodat hij weet dat ik weg ga. Dus heel duidelijk communiceren en vaste gewoontes. Met die jas aan ga we wandelen, met die jas mag je niet mee. Zoiets.
Het is dus niet dat hij niet alleen kan zijn, maar bij de baas wil zijn

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 20:42

Amandavd schreef:
Een tip, ga niet zelf aanlopen rommelen met tips van mensen hier. Verlatingsangst, zo klinkt het, is een probleem dat prima opgelost kan worden met geduld, tijd en PROFESSIONELE hulp. Dus niet van Jan op het internet.

Ik raad Nina van Tilbeurgh aan of Paws in Touch, de eerste is echt verlatingsangstexpert.


Bedankt voor de tip voor de gedragstherapeut ik ga is op hun site kijken. Ik zag al dat nina nog een keer werd aangeraden door iemand.
Ene kant denk ik ja hij heeft verlatingsangst maar aan de andere kant vertoont ie dan toch ook wel gedrag wat daar niet bij past. Hij gaat rustig zelf de tuin in bijvoorbeeld. Het is niet dat ie echt aan me vast geplakt zit.


EllaBellaah schreef:
Is de bench überhaupt echt voor 100% oké? Bij mijn hond lag het probleem echt bij de bench, zodra hij niet meer in de bench hoefde was het voor hem geen probleem meer om alleen te blijven.
Kunnen jullie in een andere ruimte in huis zijn zonder dat hij begint te piepen/blaffen? Dat is namelijk in mijn ogen wel stap 1 voordat jullie helemaal weg kunnen gaan van huis.
Het is een lastige leeftijd, kijk zeker eens naar een gedragstherapeut bij jullie in de buurt, dat lijkt me inderdaad een goed idee.


Hij gaat ook uit zich zelf de bench in om te slapen dus ik denk wel dat ie dat oké vind. We hebben het los in huis laten ook geprobeerd maar dan doet hij het ook. We hebben ook een puppyren geprobeerd maar ook dan doet hij het.

In een andere ruimte in huis zijn in huis gaat ook niet zonder gepiep en geblaf.


LaPluche schreef:
Hij is nog super jong en opeens is zijn roedel leider weg.
Dat moet je zo langzaam gaan oppakken, kong vullen en voordat hij hem leeg heeft al terug zijn.
Snoepjes verstoppen in huis, een snuffelmat of likmat.
Zo houdt je hem iets langer bezig dan met de kong.
Andere hond is ook een aanrader, liever een oudere stabiele hond, die al even alleen kan zijn. Anders zit je straks met 2 zenuwachtige honden.


Zolang hij eten heeft gaat het inderdaad goed dus dat gebruik ik soms wel als ik even snel boven iets moet pakken oid. Maar een echte oplossing is het natuurlijk niet, kan m daar hooguit een paar minuten mee bezig houden.

Een andere hond hebben we helaas niet en ik ben inderdaad bang om straks met twee honden te zitten die niet alleen kunnen zijn. En oudere stabiele honden zonder gedragsproblemen liggen ook niet voor het oprapen.


kiki1976 schreef:
Mijn eerste reactie is toch ook wel, hij is best nog wel jong.
Onze pup kwam bij ons toen hij net geen 5 maanden was, kwam uit een buitenlands asiel.

In het begin was het met de nacht ook best een dingetje. Dus bench in de slaapkamer gezet. Zodra hij piepte tegen hem praten dat het goed was. Al snel ging dat best goed en sliep hij de nachten goed zonder te piepen.
Toen de bench naar de overloop en slaapkamer deur een stukje open. Ook toen piepte hij in het begin weer, dus steeds weer zachtjes zeggen, is goed. Met een paar dagen was dat ook weer goed. Volgende stap was slaapkamer deur weer dicht, maar dat gaf weinig problemen.

Weggaan was hier in het begin ook niet echt mogelijk en hem alleen te laten, piepte alles bij elkaar.
Nu ging hij wel vaak gewoon overal mee naar toe. En bij een boodschapje bleef hij in de auto, dat was geen probleem. Maar dit kon omdat het winter was.

In die tijd ging ik ook steeds vaker samen met mijn moeder boodschappen doen, en dan bleven ze samen thuis en dat ging wel super. Wel moest die van mij in de bench omdat hij anders ging klieren.

Met 9 maanden was hij geopereerd en kon door zo'n stomme kap om niet in zijn bench dus vanaf toen met de nacht eruit. Op de plek waar de bench stond een mandje gezet. De eerste tijd sliep hij in de gang in zijn mand maar al snel ging hij gewoon lekker in de woonkamer in de mand slapen. Met de nachten nooit wat uitgespookt. Ook niet als mijn man en zoon weg gaan naar hun werk.
Ook kan hij nu overdag gewoon alleen blijven voor even (geen uren en uren maar 2-3 uurtjes gaat prima).
Wel zorgen we dat hij van te voren goed is uitgelaten en krijgt altijd wat lekkers als we weg gaan, en ook als we terug komen.


Hij is zeker nog jong dus ik hoop ook wel dat het wat zal verbeteren als hij wat ouder gaat worden maar toch hoor ik om mij heen ook wel veel mensen waarvan hun hond op deze leeftijd zonder problemen een paar uurtjes alleen kan zijn. Nou is elke hond natuurlijk anders maar ik ben van mijn vorige honden ook echt wel anders gewend dan kon je al vrij snel even boven een wasje doen ofzo.

Met alleen in de auto laten blaft hij helaas ook. Hij hoeft ook echt geen hele dagen alleen te kunnen zitten maar uiteindelijk is het toch wel de bedoeling dat hij 3 a 4 uurtjes alleen kan zijn.

Lijsken
Berichten: 1036
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 21:50

Naast iemand die je ter plekke kan helpen heb ik nog we een praktische tip: gooi je kong met vulling eens in de diepvries voor je hem geeft, bevroren doen ze er een stuk langer mee. In de tussentijd kan je even naar boven en weer terug zijn voor het gepiep begint. Helpt wellicht met opbouwen :)

Selina

Berichten: 14339
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 22:01

M’n pup van 6 maanden kan probleemloos 2-3 uur alleen thuis blijven en dat is echt een heel baasgerichte hond dus het kan inderdaad wel. Maar als jouw pup nog geen minuut alleen kan blijven, zou ik toch kijken naar een hondentrainer gespecialiseerd in verlatingsangst. Ik wilde Lisse van de Groep aanraden maar zie dat die met zwangerschapsverlof is, al heeft ze ook een online cursus verlatingsangst.
Hebben jullie trouwens een camera? Dat vond ik erg handig om te zien wat ze deed zodra we weggingen.

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 22:11

Lijsken schreef:
Naast iemand die je ter plekke kan helpen heb ik nog we een praktische tip: gooi je kong met vulling eens in de diepvries voor je hem geeft, bevroren doen ze er een stuk langer mee. In de tussentijd kan je even naar boven en weer terug zijn voor het gepiep begint. Helpt wellicht met opbouwen :)


Bevroren is hij er helaas zo klaar mee dat is hem te moeilijk of duurt hem te lang dus laat hij het al snel liggen anders was het wel een handige optie geweest inderdaad.