Welke hondenbrokken?

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95

idylle

Welke hondenbrokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-22 20:37

Ik ben opzoek naar een hypoallergene senior brok voor onze kruising boomer. Alles wat ik zelf kan vinden is òf senior brok òf hypoallergeen, maar ik ben dus opzoek naar een brok die beiden eigenschappen heeft. Wie helpt mij met het vinden van de juiste brok? De kosten van de brok maken niet uit. Alvast bedankt!

volg account insta: hetlevenvanted

xPearl

Re: Welke hondenbrokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 20:41

Hypoallergeen als in; Een bepaald (dierlijk)eiwit waar de hond allergisch/intolerant voor is?

Als je hond allergisch/intolerant ergens voor is, is het makkelijker zoeken :D

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 20:59

Om het jezelf een stuk simpeler te maken, gewoon hypoallergeen voer kopen en daarbij supplementen voor de oudere hond geven. (wel even opletten welke dierlijke eiwitten daaraan toegevoegd zijn natuurlijk)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-22 21:08

Borisje schreef:
Om het jezelf een stuk simpeler te maken, gewoon hypoallergeen voer kopen en daarbij supplementen voor de oudere hond geven. (wel even opletten welke dierlijke eiwitten daaraan toegevoegd zijn natuurlijk)

Super handig! Bedankt voor je tip!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 21:13

idylle schreef:
Borisje schreef:

Super handig! Bedankt voor je tip!

Het leven kan zo makkelijk zijn. :P

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 21:16

idylle schreef:
Ik ben opzoek naar een hypoallergene senior brok voor onze kruising boomer. Alles wat ik zelf kan vinden is òf senior brok òf hypoallergeen, maar ik ben dus opzoek naar een brok die beiden eigenschappen heeft. Wie helpt mij met het vinden van de juiste brok? De kosten van de brok maken niet uit. Alvast bedankt!

Waar kan je hond niet tegen dat je hypoallergeen wilt voeren?
Als je een goede brok geeft hoef je niet niet persé senior te voeren.
Mijn hondje is allergisch voor van alles en hij krijgt Acana free run duck.
Als je hond wel tegen eend kan is dit een hele goede brok, ook voor oudere honden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 21:28

Hypoallergeen is een beetje een ding. Veel voeding word hypoallergeen genoemd omdat het maar 1 dierlijke eiwitbron heeft.
de vraag is dus; waar is je hondje allergisch voor. Zodat je bij de juiste voeding uit komt.

Senior voer is niet altijd perse nodig. Je kan wel een brok uitzoeken die passend is mbt eiwit en vetpercentage. Mocht dat een probleem zijn in het huidige voer.
En vaak is er iets van glucosamine etc toegevoegd bij senior. Maar dat zit tegenwoordig in veel voeding al toegevoegd.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 21:37

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-22 22:26

Ik heb geen idee waar hij niet tegen kan. Hij krabt best veel en likt ook best vaak aan z'n poten, vandaar dat ik met voer wil experimenteren. Hij kreeg eerder vlees van duck, maar heeft nu een paar keer last van z'n achterhand gehad, waardoor de dierenarts een senioren brok adviseerde ivm de eiwitten die daar inzitten. Nu heb ik een senioren brok, maar hij begint weer meer te krabben vandaar dat ik wil kijken of ik met voer dus iets kan doen aangezien deze zak nu bijna op is.

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 22:28

Wat voor dierlijke eiwitbron voer je dan nu?

[IM] Dag lieve Neon...

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-22 22:30

Dat laat ik morgen even weten, lig nu op bed :+
Bedankt voor het meedenken iig! Ik vind voer een heel moeilijk iets...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 22:38

Was het voer van duck wel goed? Als in geen jeuk geen krabben etc?
Je zou ook naar kvv met meer eiwit kunnen kijken of een supplement waarmee je de spieren ondersteunt.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 22:42

Wat je zou kunnen doen is een haaranalyse bij https://www.ffdomenie.nl/.
Snelste manier om erachter te komen waar je hond eventueel allergisch voor is zonder een eliminatiedieet te volgen. Ik heb dat gedaan om niet maanden bezig te zijn, en de uitslag klopt. Mijn hond had geen jeuk maar darmen die ervan overhoop lagen. Met een eliminatiedieet waren we lang bezig geweest, aangezien mijn hond allergisch is voor bijna alle gangbare dierlijke eiwitbronnen.
Enige nadeel is dat het daar druk is en er een wachtlijst is. Ik heb afgelopen week gecontacteerd omdat ik 2 jaar na dato wil weten hoe ze er nu voorstaat, en kan pas in de week van 9 januari haren opsturen voor analyse.

Je hond is dus geen senior die de toevoegingen nodig heeft? Want seniorenbrok heeft vaak bijvoorbeels glucosamine erin zitten. Wat je anders zou kunnen proberen is een brok welke geen seniorenbrok is maar van een exotisch diersoort. Kameel schijnt een dierlijke eiwitbron te zijn waar praktisch alle honden het goed op doen, weinig honden die daar een allergie voor hebben.
Mijn hond staat voornamelijk op struisvogel (is haar beste eiwitbron, gevolgd door konijn) maar kameel staat ook op de goede lijst, ze krijgt daar snacks van.

[IM] Dag lieve Neon...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 07:20

Dat is inderdaad een hele makkelijke manier om er achter te komen wat je allemaal niet kan voeren.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-22 07:58

Een haar analyse werkt het snelst, maar er is een wachtlijst van 2 jaar begrijp ik dat goed? Dan lijkt mij een eliminatie dieet toch sneller. Of begrijp ik het niet goed?

Dit krijgt hij nu;

Afbeelding
Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-22 07:59

Hoe kom ik aan die exotische dieren hondenbrokken?

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 08:05

Probeer eens hypoallergenic van Royal Canin/ Z/D van Hills of een voeding met mono proteïne, bijvoorbeeld alleen paard of hert. De meeste honden reageren of kip, rund of vis omdat dat in de meeste voeding verwerkt zit.
Purizon heeft dat bijvoorbeeld met de single meat producten.

Belangrijk is om het zeker 4-6 weken te proberen voor je weer overstapt, zo lang heeft het lichaam wel nodig om alle afvalstoffen uit te scheiden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 08:24

idylle schreef:
Een haar analyse werkt het snelst, maar er is een wachtlijst van 2 jaar begrijp ik dat goed? Dan lijkt mij een eliminatie dieet toch sneller. Of begrijp ik het niet goed?

Dit krijgt hij nu;

[ [url=m/NjO7F1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vxNEnj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee hoor. Ze wil 2 jaar na de test opnieuw testen en moet wachten tot begin januari.. :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 08:25

idylle schreef:

Dit krijgt hij nu;

[ [url=m/NjO7F1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vxNEnj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee hoor. Ze wil 2 jaar na de test opnieuw testen en moet wachten tot begin januari.. :)

Ging duck wel goed? En wat voerde je van duck

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 08:31

Inderdaad, afgelopen week gemaild en de week van 9 januari mag ik opsturen, maandje of 2 wachttijd.

Zit kip in die brok, er zijn veel honden die slecht op kip reageren.

Wolfsblut heeft brok met vreemde diersoorten, maar er zijn veel meer merken die een enkele dierlijke eiwitbron aanbieden. Je hebt nu een brok met 4 verschillende, waarvan 3 bij de meest voorkomende allergieën zitten (kip, rund en zalm).

[IM] Dag lieve Neon...

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-22 08:37

Duck ging achteraf ook niet helemaal lekker. Soms ging het beter als anders, maar bleef altijd een beetje poten lukken. Van Duck heb ik het meeste wel gevoerd ivm afwisseling.

@neon bedankt voor de heldere uitleg, nu begin ik het wat meer te snappen. Ik begreep altijd dat kip juist lichtverteerbaar was...

Ahh 2 maanden wachttijd, dat valt nog reuze mee! Dit is inderdaad een goede optie om eens te laten testen op deze manier.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 08:54

In de gewone varianten van duck zit in nagenoeg alles kip.
Dus als kip een probleem zou zijn is t niet gek dat duck ook niet goed ging.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 08:57

Wat ook goed werkt is insectenbrok. Daar is vrij makkelijk aan te komen. Van bugs for pets

Roze schoentje

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-22 09:40

Ik heb een mail gestuurd aan de persoon van de haaranalyse. Ben benieuwd.

Dat verklaard kiwitje, dank je wel!

Brr insectenbrok...? Klinkt heel vies hihi... zot daar wel alles in wat ze nodig hebben?

MareVeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:46

idylle schreef:
Ik heb een mail gestuurd aan de persoon van de haaranalyse. Ben benieuwd.

Dat verklaard kiwitje, dank je wel!

Brr insectenbrok...? Klinkt heel vies hihi... zot daar wel alles in wat ze nodig hebben?

Hier haak ik even op in, Frederike is fantastisch. Gisteren heb ik het consult gehad over de haaranalyse die ze bij mijn hondje heeft gedaan en ik ben helemaal enthousiast. Oprecht, ik ben blij dat ik haar zo snel gevonden heb, hierdoor is ons veel leed en geld bespaard gebleven. Ik kan haar van harte aanbevelen.