Verlatingsangst oppashondje (alleen bij mij)

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 34040
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Verlatingsangst oppashondje (alleen bij mij)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 14:09

Hallo

Ik pas op een hele leuke teckel van ongeveer 3 jaar oud gok ik. Nou is er een probleempje. Hij wordt helemaal gek als ik niet in de buurt ben. Hij gaat dan blaffen en hij stopt niet.

Dit gaat heel ver, dit gebeurt al als ik naar de wc ga (zitten 2 deuren tussen dan). Inmiddels is dit al beter en kan ik zelfs even naar boven lopen. Maar als ik lang weg blijf gaat hij blaffen.

Wat dingen:
- Thuis doet hij dit niet
- In mijn vorige huis deed hij dit ook niet
- Afleiden met eten werkt niet (altijd / lang)
- JOZI NO roepen naar beneden werkt wel voor eventjes.
- Negeren helpt niet want het is een teckel, die hebben uithoudingsvermogen
- Ik pas al ruim 2 jaar heel vaak op hem, hij kent dit huis ook al beter. Is hier denk ik ook al een dag of 20 geweest inmiddels.
- Hij krijgt genoeg uitdaging en beweging

Nu moet ik dinsdag een paar uurtjes weg en ik weet nu al dat hij enorm gaat blaffen. Dat doet hij nu ook namelijk. Want wij zitten allebei boven in ons kantoor en hij zit beneden.

Wat ik nog wil doen als ik weg ga:
- Kong
- Likmat
- Snack

Ik ben echt radeloos want meneer blijft blaffen. :')

Hij doet ook onrustig als ik boven ben en hij is met mijn vriend in de woonkamer, dan gaat hij ook voor de deur janken.

Suzanne F.

Berichten: 50071
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:00

Dit heeft het hondje van mijn moeder ook. En we hebben echt alles geprobeerd maar hij blijft het doen.
Mijn moeder schildert en die kan dus niet meer boven schilderen, dat doet ze beneden. En als ze weg gaat moet hij helaas een blafband om. Niet leuk maar anders moet hij weg en dan is het kiezen uit kwaden.

SweetVanille
Berichten: 1777
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Verlatingsangst oppashondje (alleen bij mij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:14

Begrijp me niet verkeerd, maar, jij gaat oppassen op een hondje om dan vervolgens zelf weg te gaan? Dat snap ik niet helemaal.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 34040
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 15:21

SweetVanille schreef:
Begrijp me niet verkeerd, maar, jij gaat oppassen op een hondje om dan vervolgens zelf weg te gaan? Dat snap ik niet helemaal.

Je kan toch niet 17 dagen je huis niet uit gaan? :+

En ja dat is normaal dat je als oppas een paar uurtjes weg bent. Doe ik met al mijn hondjes (in overleg). Beter dat dan de hele dag in een kennel in een pension.

Dit is gewoon in overleg ook. De baasjes weten dit en dit was tot mijn verhuizing ook nooit een probleem.

marleen_usar

Berichten: 24781
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:23

Sweetvanille ik pas ook op hondjes maar mijn leven gaat gewoon door dus ik ga weg als ik weg moet. Wel geen uren maar als ik weg moet ga ik weg.

MyWishMax

Berichten: 25902
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:47

In jouw oude huis was je nooit echt in een andere kamer toch? Daar kon hij eigenlijk altijd bij je zijn? En heb je ook de discussie over op bed liggen gehad?

Ik ben bang dat je het alleen blijven in dit huis dus ook weer moet opbouwen/aanleren. Omdat dit voor hem ook wel een echt grote verandering is, nieuw huis maar ook dat jij regelmatig in een andere kamer aan het werk bent waar hij niet mag komen en met slapen ook alleen beneden moet zijn.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 34040
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 15:54

Ja ik ben ook bezig met opbouwen door steeds even naar boven te gaan. Maar ik moet toch slapen en dan gaat hij ook gillen. Hij is gewoon boos dat hij zijn zin niet krijgt. Hij wil de hele tijd binnen 3 meter van mij zijn anders wordt hij irritant.

In m’n studio wilde hij altijd in bed ja. Maar dat stopte na 5 minuten wel. En ik kon hem toch ook zonder problemen alleen laten voor een aantal uur.

MyWishMax

Berichten: 25902
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Verlatingsangst oppashondje (alleen bij mij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:03

Ja, het is even doorzetten helaas haha. En niet in bed maar wel in de buurt is wel eat anders als echt beneden blijven uit zicht. Komt wel goed, alleen lastig omdat je hem steeds kort hebt natuurlijk.

Jij hoort gewoon bij hem in de buurt te blijven volgens hem :') en zeker niet uit zicht. Mijn honden vinden en vonden het trouwens erger om niet bij me te kunnen als ik thuis was, dus ik boven en zij beneden dan echt alleen thuis blijven. Ze konden vreselijk gillen beneden, maar gaven geen kik als ik echt weg ging. Weg was goed, buitengesloten worden niet :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 34040
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Verlatingsangst oppashondje (alleen bij mij)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 16:04

Ja ik neem hem juist niet mee naar boven zodat hij wat kan wennen aan bij mij vandaan zijn. :P

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 34040
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-22 18:49

Breekt nou mijn klomp.

Zit ik boven in mijn kantoor met hem erbij. Hij krijgt een lekker kauwsnackje van mij. Lekker onder mijn bureau.

Gaat meneer ten eerste al de snack in een andere kamer opeten (normaal duwt hij snacks zowat tegen me aan). En na de snack gaat meneer uit zichzelf naar beneden naar mijn vriend toe.

:evaw:

Spontaan van zijn klittenband gedrag af? :?

MyWishMax

Berichten: 25902
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Verlatingsangst oppashondje (alleen bij mij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:34

Nu mocht het en hoeft het niet meer :')

Telpeva

Berichten: 15213
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:39

Ik vind die hond steeds leuker :') wat een portret!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 34040
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Verlatingsangst oppashondje (alleen bij mij)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 12:50

Je kan echt een boek schrijven over zijn karakter, het is echt een vreselijk grappig dier.