Ik hoorde ineens katten gillen. Dat hoor ik wel vaker bij ons buiten wanneer katten elkaar tegen komen. Maar dit keer was het binnen. oliebol, niet goed, dus ik vlieg mn slaapkamer uit en zie ik de katten in de kamer naast ons. De ene gillend onder het bed, de ander er dreigend voor. Dus ik de ene kat direct even weggehaald. Geprobeerd de andere kat onder het bed weg te krijgen. Maar dat lukt niet. Bij het open doen van de kamer wil die kat eruit, maar de andere vliegt direct weer op hem af. Dus andere kat weer onder het bed. Ok, dat is niet goed, dus andere kat weer de kamer uit en nu gewoon de deur dicht. Eerst kat in de kamer maar rust geven.
De andere kat mee naar beneden en meteen maar contact zoeken met de gedragsdeskundige.
Dat was fijn, zij herkent het gedrag als redirectiegedrag. En ik zag inderdaad een vreemde kat in de tuin, en omdat ze er niet bij konden, hebben ze hun agressie op elkaar gericht. Volgens de gd(gedragsdeskundige) kan dat tot 48 uur duren. Dus 2 dagen gescheiden houden. Vanaf vanmiddag wisselen van kamers, zodat de kat van boven ook naar beneden kan. Ondertussen verdeel ik mn aandacht tussen de katten. Kat beneden oogt wel oke, maar is nog wel wat alert. Toen ik boven was, was hij de heeeele tijd aan het mauwen, dat doet echt zeer aan mn kattenmoederhart

Kat boven is gelukkig onder het bed vandaan en was heel knuffelig toen ik binnen kwam. Ook dat ging me aan het kattenmoederhart

Ik ben blij dat ik in dit geval de GD had om op terug te vallen, want ik wil wel het juiste doen. Dit is overigens 1 keer eerder gebeurd, maar toen ging dat redelijk snel weer goed. Echt binnen de minuut. Nu helaas dus niet, maar we nemen de tijd. Al is dat wel heel moeilijk, want normaal zijn het echt Jut en Jul samen.